ZARZU Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Heh ........http://www.modelflight.regheath.com/mf036/airspace.htm Dodam do rysunku tyle że gdybym nie cofnął otworu dźwigni do tyłu o 6mm nie dało by się zrobić wychyleń po 35 st bo :1- dxwignia oparła by się o płat, 2- cały układ mógłby się zablokować a z jakich przyczyn to powinno wyjść już z analizy rysunku. Stosujesz bardzo dziwne metody, nie spodziewałem się tego po Tobie?! Nie prościej jest dać dłuższą dźwignię i odpowiednie ramię serwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Nie są to dziwne metody ale potrzeba chwili, dłuższe dźwignie nie zdają egzaminu akurat w tym rozwiązaniu. Uwierz mi że rozpatrzyłem wszystkie za i przeciw, zasymulowałem pracę takiego układu a nie strzeliłem tego ot tak sobie nim tak zrobiłem. Przesunąłem punkt mocownia popychacza do dźwigni umieszczając go na okręgu gdzie środkiem jest oś zawiasu. Nic się nie zmieni w zakresach wychyleń a mam pewność że dźwignia nie wejdzie mi w płat przy wychyleniu lotki o 37 st w dół. Zresztą, zobacz na to zdjecie , najwyraźniej goście z PA doszli do tego samego wniosku. Zmiana przyłożenia mocowania popychacza jest przesunięta o 17st, z punktu widzenia serwa nie ma to znaczenia, żadnego. Tak na marginesie: nie ma opcji żeby w projekcie któremu poświęciłem około 120 godzin rysowania i kilkaset PLN-ów zostawił coś przypadkowi czy zrobił cokolwiek bez sprawdzenia poprawności działania. W podanym linku wszystko się zgadza z tym że otwór dźwigni serwa w moim przypadku też porusza sie po łuku . Zrobię cały układ napędu to pomierzę i zamieszczę fotki. Nie ma co bić piany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Wiele się przy okazji nauczyłem. Zrobiłem jak radził kolego Stefan z Warszawy. Dociąłem nową dźwignię przykleiłem ją do starej i zakołkowałem prętami węglowym. Inaczej się nie dało. Musiałem odciąć nadmiar starej dźwigni gdyż ograniczała nieco wychylenia steru kierunku. Jeśli nie będzie to zbyt dużym problemem techniczny to wyrównam pilnikiem odciętą dźwignię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Widok po naprawie pozostaje jeszcze spróbować po montażu ale powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Witam,a kiedy oblot?Wyposażenie PA,czy wg. własnej interpretacji?Ja moją Extrę złożyłem na podzespołach PA i jestem bardzo zadowolony,ale prawdopodobnie jak dobrałbym właściwe zamienniki też byłoby super.A co do samego modelu to bajka,można swobodnie jak trenerkiem a można i poszaleć.Ja z szaleństwem czekam aż zakupię jeszcze ze dwa pakiety bo na jednym to się nie da poćwiczyć.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r0n4ld1 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 a miało być estetycznie po tej naprawie heh kurcze jak coś robić to tak, żeby wyglądało jakoś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Kiedy oblot? Dobre pytanie. Na razie aura sprzyja choć ciepła wielkiego nie ma. Osobiście chciałbym przed wiosną ale nie wiem co z zimą. Poza tym kończę montaż - został domek, silnik i owiewka więc może za kilka dni skończę. Jak nie przyjdzie zima to kto wie... Model jest już wstępnie wytrymowany. Wyposażenie: Przekonałem się już nie raz, że w dobry model warto zainwestować dobry silnik więc: - silnik dedykowany Thrust 30 - serwa cyfrowe Corona DS-939MG 12.5g - pakiety 1800 40C lub 2200 20C mam po 2 szt do wyboru, próby zacznę chyba od tych 1800mAh - śmigło? jeszcze nie wiem chyba 12x6 SF Ciekawe jak model zachowuje się gdy trochę dmucha wiatr. Jak długo latasz na pakiecie? Czy wymieniałeś kółka na większe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Ja śmigam na pakiecie Dualsky 1750mAh 45C 11,1V ale jest za lekki o jakieś 30 gram,bo musiałem doważyć przód.A co do czasu lotu to spokojnie 10 minut a z niewielkim szaleństwem około 7-8 minut.Śmigiełko 12x6E APC daje radę,ale myślę o zmianie na13x4.Ciekawe jaka różnica będzie.A co do kółek,to zostawiłem oryginalne.No i oczywiście owiewki też założyłem,do dziś ich nie zniszczyłem.Latałem już w spokojne dni jak i dość wietrzne,nie miałem żadnych problemów z opanowaniem tej piekielnej maszyny.Jedna rada,do pierwszego oblotu maxymalny spokój,napewno wszystko będzie OK.Pozdrawiam i czekam na wrażenia.Aha zapomniałem,te oryginalne popychacze SW po kilku lotach poluzowały mi się tak więc proponuję dołożyć wszelkich starań podczas montażu,i jeszcze jedno oryginalne mocowanie tylnego kółka zmieniłem wg. swojego pomysłu,bo nie dało rady.Jeśli będzie potrzebna fotka proszę pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Dzięki za wskazówki. Tylne kółko "domocowałem" nieco gdyż wydawało mi się że też długo nie wytrzyma. Ponieważ temat dawno nie był eksploatowany zamieszczę kilka zdjęć z montażu z małymi komentarzami i z pewnymi moimi błędami na szczęście niewielkimi. 1. UWAGA: model jest bardzo delikatny i nieumiejętne chwycenie go może spowodować wyłamanie elementów sklejkowo-balsowych. Trzeba uważąć. 2. Pewnym mankamentem jest brak polskiej instrukcji - obrazki nie są zbyt przejrzyste więc trzeba posiłkować się zdjęciami z sieci. Niemniej PA powinno nieco lepiej wydać instrukcję montażu do nie najtańszego przecież modelu. Nie wszystkie zdjęcia są najlepszej jakości ale zrobienie zdjęcia na czarnym tle nie jest proste. 3. Tylne kółko Tylne kółko poprawione mocowanie przez owinięcie grubą nicią + żywica. Mam nadzieję że wytrzyma. Prawdopodobnie zostanie pomalowane czarnym lakierem po pierwszych próbach. 4. Przednie kółka Na razie zamocowałem oryginalne. Zobaczymy czy wytrzyma starty i lądowania na trawie. W razie problemów w odwodzie są kółka piankowe. Mocowanie oryginalne. Przy tak lekkim modelu powinno wytrzymać. Widziałem opis gdzie kolega wymienił śruby metalowe na nylonowe. Można i tak. 5. Skrzydła Bardzo delikatne łoże na serwo. U mnie jedno miało wadę i przy wkładaniu serwa pękło mocowanie. Na szczęście dało się łatwo podkleić. Potwierdza się delikatność konstrukcji. Serwa cyfrowe. Zastanawiam się czy wymienić końcówki popychaczy . 6. Serwa wysokości i kierunku. Niestety jak pisałem wcześniej chwilowa nieuwaga skutkuje źle wklejoną dźwignią. Trochę pracy i już nie będzie taki piękny... 7. Cięgna steru kierunku Trochę zabawy ale działa. U mnie chyba trochę linki są za długie trzeba będzie je jakoś skrócić. 8. Domek - b. ważne - nie wolno powiększać żadnych otworów w domku - w kilku przypadkach domek odleciał z modelu... - najpierw laminujemy domek od środka używając załączonej tkaniny i wycinamy otwory które były. - potem laminujemy żywicą wszystkie połączenia i doklejamy nawiewy powietrza. - następnie dopasowujemy i montujemy blokując załączonymi prętami węglowymi domek do kadłuba i pokrywamy żywicą wszystkie połączenia. 9. Śruby mocujące skrzydła. Śruby wklejamy w skrzydła żywicą ale przed wyschnięciem wkładamy w kadłub tak aby późnej pasowały. Później albo wcześniej można je chyba nieco skrócić. 10. Silnik Tu powstał mały problem bo silnik nie jest "płaski" od strony śrub. Jakakolwiek próba przykręcenia go mocniej powoduje wygięcie domku i blokadę osi. Po wielu próbach ponieważ w instrukcji pisze aby nie rozwiercać otworu, wymieniłem śruby na nieco dłuższe i dodałem podkładki pomiędzy silnikiem a domkiem. Poskutkowało, teraz można przykręcić silnik. I stan modelu na chwilę obecną cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Hmm ,ja musiałem dosyć mocno wypiłować centralny otwór bo w momencie montażu silnika ta zawleczka od ośki mi przeszkadzała.Może jakiś chińczyk zapomniał wcisnąć jeszcze jednego pedału ?Co do linek od steru kierunku to trzeba je naciągnąć tam gdzie jest tasiemka żółta i ja chyba zalałem CA elastycznym i do tego odwróciłem serwo żeby odległość się zwiększyła.Ciekawe rozwiązanie z mocowaniem tylnego kółka,ja zrobiłem to ze sprężynki od drzwi przesuwanych o takim samym przekroju i podobnej sprężystości.A chciałem zapytać,czy generatory siły bocznej(jak dobrze pamiętam nazwę)też Pan posiada do modelu?szukam konkretnego rysunku wraz z wymiarami,bo posiadam kawałek płyty węglowej to bym sobie zrobił.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Oryginalnych generatorów nie mam podobno są trochę małe, ale mam zamiar zrobić. Jeszcze nie wiem z czego.Może balsa.Płytka węglowa też może być. Gdzieś widziałem rysunki postaram się znaleźć przynajmniej zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zastanawiam się czy wymienić końcówki popychaczy . Nie lepiej od razu wykonać pewnie i solidnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Też się nad tym zastanawiam. Po prostu nie wiem. Model niby nie jest duży - 120cm. Pytanie czy warto? Czy właściwości lotne modelu zrekompensują nakład pracy czy chodzi tylko o trwałość mechaniczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 To się nie zastanawiaj. Wkładasz serwa, które powinny przyzwoicie centrować, mieć małe luzy a na popychaczach w "Z" generujesz zbędne luzy. Tylko solidne bezluzowe mocowanie snapów do orczyków w modelu gdzie masz duże powierzchnie sterowe i duże wychylenia sterów. Mi "Z" wyrobiła takie luzy w orczyku kierunku (zły materiał), że 80cm piankowiec latał zamiatając ogonem jak gupik w akwarium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Tak chyba masz rację a ponieważ i tak okazało się, że jeszcze nie mam regulatora (30A to trochę za mało) to mam czas aby to przerobić. A swoją drogą czy ktoś używał takich regulatorów z HK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Mariusz i Adam mają całkowitą rację, jeśli chodzi o popychacze. A co do regla to używałem i nie polecam. Potrafi się zagrzać na ziemi a w locie potrafi wyłączyć silnik w najgorszym momencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Wiem, że blisko 2x droższy ale ja bym polecił: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44511__Hobbyking_YEP_60A_2_6S_SBEC_Brushless_Speed_Controller_EU_warehouse_.html?strSearch=yep Sam się na niego skusiłem. Z tego co wiem karta do programowania jest obowiązkowa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__37272__Hobbyking_YEP_ESC_Programming_Card_EU_warehouse_.html?strSearch=yep Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Jest tylko mały problem że go teraz nie ma. No nic poszukam coś innego choć jest wersja 45A co w sumie powinno wystarczyć. ewentualnie taki http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27777__Turnigy_Multistar_45_Amp_Multi_rotor_Brushless_ESC_2_6S_OPTO_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Tak tylko wersja 45 i 60A wg katalogu waży tyle samo A z tego co wiem to soft jest ten samo co w http://www.yge.de/artikel.php?search=yge60 A konstrukcyjnie też są bardzo podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Ja bym nie kombinował z żadnymi tego typu wynalazkami do modelu, który jednak trochę kosztował. Sprawdzone, warte polecenia: http://www.nastik.pl/dualsky-xc45lite-p-4103.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi