Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozpocząłem budowę Hawker-a Sea Fury. Buduję wieczorami i powoli jako iż jestem początkującym modelarzem.

Planowane materiały to głównie depron (podkłady), sklejka / balsa na wzmocnienia.

Drukuje w domu plany i składam je w całość. Znalazłem plany w formacie DWG. Ponieważ nie mam AutoCad-a,

importuje je do programu MS Visio. Tam mogę model rozbić na poszczególne elementy wyskalować i poukładać

na kartkach A4, aby składanie w całość było jak najprostsze.

Dane modelu:

Rozpiętość: 1,20 m

Długość: 1 m

Waga: jest mi ciężko ocenić ile wyjdzie - planuję poniżej 1 kg już w gotowości do lotu.

Rozpocząłem od budowy kadłuba.

post-13655-0-59664800-1389204125_thumb.jpg

post-13655-0-48027900-1389204215_thumb.jpg

Opublikowano

Kiedyś na Ebayu były dobre pan tego modelu za bardzo śmieszne pieniądze. Są wyrysowane wszystkie części jak w zestawie kit. Może z tych planów korzystasz ?

Opublikowano

Małymi kroczkami...

Wstawiłem "podłogę" w kabinie, dorobiłem osłonę silnika, umocowałem porządnie przednie wręgi.

Dodałem wzmocnienia w miejscu montażu statecznika poziomego.

Wyciąłem też sam statecznik.

Dodatkowo wyciąłem też żebra do budowy skrzydła. Wycięte są ze sporym naddatkiem który będę szlifował.

post-13655-0-30813700-1389292904_thumb.jpg

post-13655-0-86105200-1389292907_thumb.jpg

Czekam na dostawę sklejki aby dorobić resztę wzmocnień.

W planach mam też zamiar dorobić ze sklejki wręgę o którą mocowane jest skrzydło (na zdjęciu 2 licząc od lewej).

Będzie to też baza do oparcia dla łoża silnika.

• 3 miesiące temu...
Opublikowano

Projekt zatrzymany. W takiej postaci tj. konstrukcyjnie z depronu nie da się zbudować tego modelu. Ilość wstawek sosnowych, sklejkowych przewyższyła by ilość depronu. Projekt nie jest do końca nie udany bo czegoś mnie nauczył - nie należy się zbyt wcześnie porywać się na takie konstrukcje.

Być może kiedyś do tego modelu wrócę bo bardzo mi się podoba. 

Opublikowano