JOKER 2 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Po obejrzeniu z wnukiem kilku bajek z przemiłym ‘’ Opylaczem ‘’ Dusty , na prośbę wnuka opracowałem przy nie ukrywam olbrzymiej pomocy kolegów z forum RcClub.eu modelik tego miłego samolocika . http://www.rcclub.eu...&p=89930#p89930 Postanowiłem wykonać od razu dwa modele . Jeden o rozpiętości 120 cm . który nazwałem Dusty . Oraz mniejszy o rozpiętości 70 cm . nazwany Dusty – junior . Przypomnę jeszcze wymiary Dusty , według których rozpocząłem wypalanie elementów modelu ; Natomiast w Dusty – junior zmieniłem trochę skrzydło , dodałem poziomy centropłat do którego są montowane skrzydła ze wzniosem . Kończąc poprzedni post odgrażałem się ż będę wypalał elementy kadłuba . Tak też zrobiłem . Kadłub jest w przekroju prostokątny i oklejony 4 mm . depronem co umożliwia latanie nawet nie oklejonym taśmą pakową modelem . Sprawdziłem . Lecz wymaga dość dużej obróbki papierem ściernym . Na fotce widać wyraźnie że jeden bok dzieli się na dwie części , jest to przykład niebywałego lenistwa z mojej strony . Ja depron otrzymuje w blokach 10 X 60 X120 cm . i następnie ten na żądany wymiar . Skończyły mi się arkusze 4 mm . i nie chciało mi się już zakładać na całego bloku całego bloku . W modelu dostęp do wnętrza przez zdejmowaną kabinę . Teraz kadłub po sklejeniu schnie a ja pisze . Praca idzie do przodu . Wyciąłem elementy kadłuba modelu Dusty tak będę nazywał w poście wersje większą o rozpiętości 120 cm . W sumie jest ich 7 sztuk . W części centralnej pod kabiną zostało zrobione wycięcie do mocowania skrzydła . Tu widać elementy kadłuba przed wycięciem na centropłat . Na zdjęciach widać wyraźnie sposób wykonania podcięcia do mocowania centropłata . Można też zobaczyć zrobioną ‘’ podłogę ‘’ w kadłubie . Ma ona za zadanie wzmocnić kadłub i umożliwić wykonanie podcięcia pod centropłat , Ale jednocześnie tworzy idealną płaszczyznę do mocowania wszystkich elementów wewnątrz kadłuba , na przykład akumulatory . Wyraźnie widać zgrubienie na górze kadłuba , które tworzy charakterystyczny nos Dusty’ego . Natomiast Dusty – junior został sklejony i dostał skrzydełka ale jeszcze w elementach . Kadłub jest jeszcze kwadratowy wymaga przeszlifowania i zaokrąglenia . Natomiast tu widać jaki jest dostęp do kadłuba po wyjęciu kabiny . Na zdjęciach model bez sterów wysokości i kierunku . Kadłub sklejony , zaczyna być widoczna charakterystyczna sylwetka . Kadłub oparty jest na nie sklejonym centropłacie . Jego budowa pokazana jest na rysunku ; Składa się z trzech części i listew 8 X 3 mm . Posiada on w części centralnej kanał do przeprowadzenia kabli serw i świateł pozycyjnych . Po ich sklejeniu otrzymujemy gotowy centropłat . Natomiast po wklejeni listew tworzy się kanał w który wkleję dźwigar wykonany z płytki szklanej która spełnia role dźwigara ma to wyglądać tak ; I jeszcze elementy składowe centropłata ; Pozdrowienia Joker
JOKER 2 Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Opublikowano 1 Marca 2014 Zabrałem się za skrzydła wycięte wszystkie elementy łącznie z dźwigarem zrobionym z płytki wzmocnionej włóknem szklanym o grubości 1 mm . Skrzydło składa się w sumie z 17 elementów + cztery wkładki do mocowania serwa dwa dźwigary oraz czterech listew 8 X 3 mm . Trochę dużo , ale tą technologią wykonałem już kilkanaście skrzydeł i wszyscy są zadowoleni . Na zdjęciach wyraźnie widać konstrukcje skrzydła . Konstrukcja skrzydła jest identyczna jak centropłatu . Część na rysunku zaznaczona na czerwono przykrywa kanał na przewody . Otwór na przewód można wypalić za jednym przejściem razem ze skrzydłem . Tyko że zostanie wtedy szeroka szpara w skrzydle w miejscu przejścia drutu i po oklejeniu go folią następuje zwichrowanie powierzchni skrzydła . Dodatkowo mogę wypalić gorącym drutem miejsce pod gniazdo serwa co jest wykonane bardziej precyzyjnie . Na rysunku jak i na zdjęciach widać charakterystyczne trójkątne podcięcia , są to zamki ustalające położenie poszczególnych elementów z dużą dokładnością . Po starannym sklejeniu i delikatnym przeszlifowaniu drobnym papierem ściernym skrzydło jest gotowe . Tutaj jeszcze raz pokazane serwo w gnieździe . Przy dokładnym wykonaniu serwo wystarczy tylko wcisnąć . W dzisiejszym poście na zdjęciach widać tylko lewe skrzydło , prawe jest odbiciem lustrzanym . No i znowu powoli do przodu . Skrzydła , ale tylko połówki , sklejone . Wyglądają tak ; Parę słów na temat montażu skrzydeł ze wzniosem . Tak jest wykonany ‘’ dźwigar ‘’ skrzydła ; Natomiast tu widać jak jest montowany w centropłacie ; Widać wyraźnie że płytki z włókna szklanego zachodzą na siebie i razem z listwami tworzą dwuteownik . Po wklejeniu go w centropłat styropianowy , będzie on pracował jak dwuteownik stalowy zatopiony w betonie . Całość zostanie sklejona żywicą epoksydową ( klej polimerowy jest tu za słaby ) i całkowitą wytrzymałość uzyska po usztywnieniu kolorową taśmą pakową . Jeżeli ktoś uważa że konstrukcja jest za słaba można dodatkowo zeszlifować końcówki listew żeby zachodziły na siebie . Jeszcze tylko połowa skrzydła z lotkami i klapami , oraz z wkładkami na serwa . I raz bez , widać wtedy kanał na kable . Wczoraj skleiłem całe skrzydło tak to teraz wygląda ; Zaczyna być to podobne do samolotu . Następne zadanie to usterzenie i kabina , Z kabiną to wiem wszystko . Natomiast co do usterzenia to się zastanawiam czy nie zrobić zamiast płytowego ze styroduru normalnego o pełnym przekroju ze styropianu . Nie wiem tylko jaki zastosować profil .Może teraz mała dygresja co do wykonania modelu .Elementy widoczne na trzech górnych zdjęciach , zostały wycięte na wypalarce i sklejone . Te części nie były po wypaleniu poddane żadnej obróbce poza sklejeniem . Na tych zdjęciach widać lotki i klapy nie oklejone i następnie oklejone białą taśmą pakową . Styropian zaraz po wycięciu gorącym drutem jest w dotyku lekko chropowaty , ma takie zeszklenia . Nieraz przy wycinaniu dużych skosów te zeszklenia są znaczne . Należy je delikatnie zeszlifować drobnym papierem ściernym . Bez dokładnego oszlifowania taśma nie będzie się trzymała styropianu . Proszę zrobić próby . Powierzchnia przygotowana do oklejenia powinna być w dotyku delikatna jedwabista , bez wyczuwalnych twardych ( zeszklonych ) części . Następnie dokładnie usunąć kurz i przemyć spirytusem , tu denaturatem czyli ulubioną naszą okowitą . Tu mała uwaga denaturat niebieski barwi biały styropian i plamy mogą być widoczne pod taśmą białą lub żółtą . Wtedy lepiej przemyć przegotowaną wodą . Ostatnio udało mi się kupić denaturat bezbarwny w Praktikerze , jest idealny a do tego nadaje się do rozcięczania klejów polimerowych . Jeszcze tylko parę słów o niebieskim styropianie z którego robię ten model . Dostałem go za darmo od majstra z budowy gdzie ocieplali nim fundamenty . Był w paskach 20 X 10 X 110 cm . Ja go dostałem jako odpad czyli dużo i za friko .Ale niestety kończy się jak wszystko co dobre . Używam go do modeli próbnych i próbnych cięć . Stateczniki jednak z płaskiego depronu przyciętego do grubości 4 mm . Wzmocnię to węglem i okleję taśmą . Powinno być dobrze . Postanowiłem dodatkowo wzmocnić tylną część kadłuba wklejając dwie listwy 3 X 5 mm . na których z jednej strony oprze się usterzenie a z drugiej półka pod serwa . Wiem z doświadczenia że sama konstrukcja styropianu z taśmą jest dostatecznie mocna i wytrzymała , ale dodatkowe wzmocnienie nie zaszkodzi . W przyszłości tym modelem ma latać mój wnuk , tak że lepiej że jest tył mocniejszy . Tak wygląd w tej chwili . Pozdrowienia Joker
arkozi Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Ale fajna konstrukcja, chętnie zbudowałbym model z takich puzzli Muszę w kocu obejrzeć tą bajkę
JOKER 2 Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Opublikowano 5 Marca 2014 Kadłub i skrzydła oklejone . Tak jak pisałem taśmą pakową . W sumie ze skrzydeł jestem zadowolony , ale z kadłuba już mniej . W przyszłości kadłub i końcówki skrzydeł będę oklejał papierem i malował natomiast same skrzydła dalej tą metodą . Oto parę zdjęć modelu w tej fazie budowy ; Całość modelu przetarta papierem ściernym wpierw 240 a potem wygładzone 500 . Powierzchnia musi być jedwabista bo inaczej taśma nie będzie się trzymać . Można też użyć folii modelarskiej i ją przeprasować żelazkiem też trzyma . Kółka pod numer i jej obwódkę wykonałem z folii używanej przez dekoratorów wyciętą cyrklem . Pod kabiną jest biały styropian i dopiero tam widać efekt przyklejonej taśmy . Jeszcze mała dygresja co do oklejania . W czasie klejenia folii pakowej jak i reklamowej ( nie dotyczy to folii modelarskiej ) , miejsce klejenia folii do styropianu jak i folii do folii smarowałem obficie wodą . Daje to nam możliwość poprawienia naciągnięcia folii która nie od razu się przylepia . Trzeba tylko zwrócić uwagę żeby woda pokryła całą powierzchnie oklejaną . Można do wody dodać parę kropli płynu do mycia naczyń , spowoduje on leprze rozprowadzenie wody . Trzeba to wypróbować , za dużo płynu i kiepsko trzyma . Pozdrowienia Joker
JOKER 2 Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Opublikowano 16 Marca 2014 Prace trochę zwolniły , musiałem czekać na przesyłkę z częściami . Usterzenie wykonałem z płytek depronu o grubości 4.5 mm . Stateczniki wzmocnione od strony sterów płytką węglową 4 X 1 mm . oraz ster wysokości dodatkowo 3 X 0.5 mm . od strony krawędzi natarcia . Następnie całość oklejona taśmą pakową . Zawiasy wykonane metodą kolegi Motylasty co jest dokładnie opisane na jego stronie . http://www.motylasty.pl/warszt_4.html Nie musze dodawać że z tej strony dużo się nauczyłem i polecam ją każdemu kto poważnie chce zająć się modelami z depronu czy styropianu . Jeszcze raz o oklejaniu . Przypominam o bardzo dokładnym przetarciu depronu papierem ściernym ( trzeba zetrzeć szklistą warstwę powstałą w czasie przepalania gorącym drutem ) . Należy też zwrócić uwagę na to żeby w miejscu klejenia stateczników do kadłuba nie było taśmy pakowej . Kleje polimerowe nie trzymają się taśmy . Mały Dusty w tej chwili wygląda tak ; Kadłub , skrzydła , podwozie i usterzenie gotowe . Pora brać się za napęd i elektronikę . Sterowanie aparatura TURNIGY TGY 9X Sterowane elementy to ; Obroty silnika Ster kierunku Ster wysokości Lotki Klapy Wszystkie mechanizmy to serwa TURNIGY – TG9e w ilości 6 sztuk . Silnik ; Dane techniczne: - ilość celi zasilających - 2-3 - obroty/Volt - 1200 - maksymalny ciąg - 1200 - zalecana średnica śmigła - APC 10*4,7, 10*5 - zalecana masa modelu - 300-1100g - masa silnika - 59g - średnica silnika - 28,5mm - średnica wału - 3mm - maksymalny pobór prądu - 25A Śmigło – 154 X 127 Akumulator TURNIGY 1300 mAh Regulator RED BRICK 25 , oraz buzer ostrzeżenie niskiego napięcia . Kompletując wyposażenie Dustego kierowałem się prostotą i ceną . Chciałem żeby model był jak najtańszy . Jeszcze parę zdjęć stanu obecnego ; Tyle na razie w następnym poście zmagania z serwami dźwigniami i popychaczami . Pozdrowienia Joker
JOKER 2 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 No , modelik nareszcie gotowy do oblotu . Dusty został wykonany dokładnie według proporcji zasugerowanych przez kolegów w pierwszej części opisu jeszcze w dziale plany modelarskie i rozrysowane na początku postu . Odchyłki wymiarowe nigdzie nie przekraczają 1 mm . Całość po wycięciu ploterem zostało sklejone bez jakiejkolwiek obróbki , wyjątek to samo zakończenie kadłuba i tylnia część kabiny . Przed oklejeniem taśmą całość została delikatnie przetarta drobnym papierem ściernym . Tak prezentuje się model do oblotu na lotnisku modelarskim w Nagladach koło Olsztyna . Modelik prezentuje się doskonale i na trawce ( wprawdzie jeszcze zeszłorocznej ) , ale nie wszystko można mieć naraz . Teraz pare słów o wadze modelu . Kadłub 158 gram Kabina 30 gram Skrzydła 243 gramy Podwozie 118 Silnik 81 gram Akumulator 110 gram Reszta 65 gram I teraz tak kadłub ważony wraz z statecznikiem poziomym i pionowym ich serwami ciębnamo i całym osprzętem . Skrzydła wraz z lotkami , klapami serwami 4 sztuki + cięgna i wszystkie dodatki . Podwozie to konstrukcja goleni wraz z kołami ale tez konstrukcja wzmacniająca i system mocowania skrzydła do kadłuba . Reszta regulator obrotów odbiornik i całe okablowanie Wszystko ważone na wadze z dokładnością do dwu miejsc po przecinku i zaokrąglone w gorę do pełnych gram . Waga gotowego do startu modelu 805 gram . Powierzchnia skrzydła 28,2 decymetra kwadrat co daje obciążenie 28.6 grama na decymetr . Jeszcze parte słów o kabince . Jak pisałem jest to jedna z dwu rzeczy które wymagają obróbki papierem ściernym . Następnie okleiłem ją papierem na wikol i pomalowałem farbą akrylową do ścian tylko rozcięczoną wodą . Następnie okleiłem folią , z efektu nie jestem za bardzo zadowolony . Trochę źle dobrałem kolor kabiny ale to nie problem malowanie zrobi się jeszcze raz . Trochę większy błąd zrobiłem z przodu . Do prawidłowego wywarzenia modelu akumulator musi być na samym dziobie ci trudno wcisnąć . Będę musiał pokombinować . Mój Dusty na lotnisku w miłym towarzystwie wygląda tak ; No i najmilsza chwila przygotowanie do pierwszego startu ; Na zdjęciach piloci modelu , niższy kolega Filip ( I pilot oblatywacz ) i kolega Andrzej ( II drugi pilot pomocnik ) no i moja nędzna osoba z drugiej strony obiektywu . Jeszcze na zdjęciu poniżej członkowie klubu Modlot z Olsztyna z prezesem na czele , którzy mogą potwierdzić że ilość startów i lądowań na lotnisku w Nagladach była sobie równa . Wprawdzie członkowie wyżej wymienionego klubu są bardzo zajęci próbami smakowymi pewnego złocistego napoju , ale to nie przeszkadza na trzeźwe spojrzenie na pas startowy . Zresztą ja sam jestem też miłośnikiem tego napoju a więc wszystko gra . Filmik z oblotu zamieszczę za dzień dwa , jest aktualnie montowany . Pozdrowienia Joker
miro-er1 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 pieknie wyszedl , czekam z niecierpliwoscia na filmik z oblotu
przemo Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ładny model i super zrobione malowanie, kolor kabinki nawet tak w oczy nie kole, jak dla mnie bardzo realistyczne ale mam jedno małe "ale" ... czekam na wersję rozwojową czyli żeby silnik przestał szpecić konstrukcji i schował się za maska i pod kołpakiem śmigła jak w prawdziwym Dusty'm skoro będzie przeróbka z racji kłopotów z wyważeniem to można by pomyśleć o schowaniu silnika i tym samym zbliżeniu się wyglądem jeszcze bardziej do pierwowzoru jakiś film z oblotu może będzie ?
rapier Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 No kurcze. ...model fajny , wykonanie mistrzowskie tylko jedno ale. ...czemu takie proporcje. Czemu nie wygląda jak Dasty .Czemu tak bardzo waski nos. .... Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
JOKER 2 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Filmik też już jest . Wprawdzie nie moja zasługa , ale trudno ja go tylko połączyłem w jedną całość . Film nakręcił kolega Andrzej Bryska , na zdjęciach w poprzednim poście widać go jako drugiego pilota . Model lata bardzo spokojnie powoli . Startuje praktycznie sam .Widać to zresztą na filmie . Jeszcze parę słów o modeliku .Powstał on stosunkowo szybko bo w okresie trzech miesięcy . Ja włączyłem się do dyskusji o Dustym 5 lutego roku , Natomiast własną relacje założyłem 16 lutego i od tego momentu ruszyły prace projektowe jak i montażowe . Ten okres mógłby zostać spokojnie skrócony do dwóch miesięcy ale miałem jeszcze inne sprawy na głowie . A teraz o samym modelu . Chciałbym wszystkim którzy mi pomogli w projektowaniu serdecznie podziękować . Zresztą zawsze twierdze że jest to projekt zespołowy . Sam model składa się z dużej ilości części , wyszło to stąd że chciałem uniknąć obróbkę ręczną do minimum ( jestem leniwy ) . A tak na poważnie to chciałem uniknąć sytuacji jak w tym poście ; Gdzie klient dostał bryłę kadłuba o przekroju prostokątnym i ma się martwić sam . Dla mnie jest to nie do przyjęcia . Oczywiście skrzydła mają już wycięcia pod klapy i lotki zrobione na gotowo . Model składa się łącznie z 37 elementów ze styropianu i styroduru . W tym ; kadłub 9 elementów + 1 uchwyt na serwa usterzenia z styroduru stateczniki 4 elementy z styroduru skrzydła 15 elementów z styropianu + lotki + klapy + cztery uchwyty na serwa z styroduru . Modelik można złożyć i skleić w pokoju na stole . Natomiast minimalną korektę kadłuba papierem ściernym zrobić na balkonie , zresztą ja tak go zrobiłem . Opisuje to dokładnie ponieważ kilku kolegów było zainteresowanych tym modelem , jeśli dalej tak to służę . Naprawdę warto bo modelik przedni . Ten post nie jest jeszcze ostatni . Będę jeszcze latał z klapami , czym na pewno się pochwale . Powstanie też jeszcze taka wersja ; Prace są poważnie zaawansowane . Pływaki będą przymocowane do istniejącego modelu w miejsce kół . Stąd tak ciężkie podwozie . Pozdrowienia Joker
JOKER 2 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Ponieważ dopieszczam po oblocie Dustego , postanowiłem na poważnie zabrać się z powrotem za Juniora . Jak pisałem na samym początku ma być to taka mała pokraka jak z filmu . Mam wycięty kadłub ; Natomiast reszta to znaczy skrzydła stateczniki i jeszcze parę drobiazgów poszło do kosza . Trochę pozmieniałem założenia i w sumie model ma wyglądać tak ; Wobec powyższego musiałem wyciąć nowe skrzydło i stateczniki ; Ponieważ na zdjęciu są wszystkie elementy modelu z wyjątkiem gniazda serw steru wysokości i kierunku , spróbuje je opisać . Kadłub ; Dwie części ze styropianu i dwie ze styroduru . Stateczniki ; Pięć części ze styrodyru . Skrzydła ; Trzynaście części ze styropianu i dwie ze styroduru . Oraz brakujące gniazdo serw kierunku i wysokości ze styroduru . Razem model będzie się składał z 23 części ze styropianu i styroduru . Dodatkowo będzie potrzeba dwie listewki sosnowe , wzmocnienie z węgla 3 X 1 oraz dźwigar skrzydła z sklejki lub płytki włókna szklanego . Dzięki tak dużej ilości części model nie wymaga poza kadłubem ( zaokrąglenie ) żadnej obróbki papierem ściernym . Na tym zdjęciu widać część środkową skrzydła z wyciętą szczeliną na dźwigar i uciętym skosie krawędzi od strony centropłata . Oznaczenie flamastrem potrzebne jest ponieważ skos cięty był razem z wkładka osłaniającą kable . Dla ciekawskich . Tak wygląda kompletne skrzydło wycięte z jednego bloku styropianu . Montaż nowego skrzydła rozpoczęty od zrobienia z płytki włókna szklanego dźwigarów . Następnie zostały one wklejone w skrzydła pomiędzy listewki ( dźwigary ) . Następną czynnością jest wklejenie pokryw kanałów na kable oraz gniazd serw . I efekt dotychczasowej pracy . Gotowe do oklejenia taśmą skrzydło . Na zdjęciu widać jeszcze stateczniki tylne z przyklejonymi wzmocnieniami . Wzmocnienia wykonałem z taśmy węglowej 4 X 1 mm . Ten post powstaje równolegle z budowanymi modelami . Dlatego trochę czasu mija pomiędzy poszczególnymi wpisami . Pozdrowienia Joker
JOKER 2 Opublikowano 26 Października 2014 Autor Opublikowano 26 Października 2014 WitamJeszcze parę zdjęć z budowy modeliku . Model został z grubsza sklejony prze zemnie . Następnie przekazałem go koledze Filipowi Szymańskiemu z Miejskiego Domu Kultury w Pieniężnie gdzie model został wykończony i oblatany , o czym pisałem w poprzednim poście .Model całkowicie sklejony i obrobiony papierem ściernym .Wnętrze modelu . Widać wyraźnie wzmocnienia kadłuba i moduł mocowania serw steru wysokości i kierunku .Widać wnętrze modelu . Sposób zamocowania cięgien sterów . Cięgna wykonane z drutu aluminiowego 2 mm . używanego do spawania . Jest dostępny w sklepach spawalniczych i super marketach w odcinkach metrowych . Są proste , lekkie i co najważniejsze stosunkowo tanie . W podłodze widać kawałki sklejki z przewierconymi otworami . Skrzydła są mocowane do kadłuba dwiema śrubami nylonowymi M 4 które wchodzą w te otwory i mocują całość . Otwory w sklejce są trochę mniejsze tak że nie trzeba nakrętek i wszystko jest mocno oraz łatwo skręcone . Otwór w podłodze służy do przełożenia kabli serw w skrzydłach od lotek .Na tym zdjęci widać sposób mocowania silnika do kadłuba . Wręga silnikowa jest przyklejona bezpośrednio do kadłuba , następnie w czasie oklejania modelu kolorową taśmą , taśma będzie po oklejeniu kadłuba zagięta i przyklejona do wręgi co da bardzo mocne połączenie . W czasie eksploatacji kilku modeli wykonanych tą metodą nigdy nie nastąpiło oderwanie silnika , mimo drobnych kraks .Teraz widać modelik do oblotu . Widać sposób montowania skrzydeł z kadłubem i wyprowadzenie cięgien stateczników . Jak tu widać modelik jest bardzo prosty i łatwy w budowie . Prace przy Juniorze są na ukończeniu i w następnym poście pokaże film z oblotu .Obecnie Dusty dorobił się nowych kumpli i filmu . Tak że szaleństwo multi-medjalne trwa dalej a że biznes jest to niezły to jeszcze potrwa .Przedstawiam kolegom zwiastuny filmu ; Fajne prawda ?Na filmie widać że Dusty ma pływaki , co potwierdza moje podejrzenia i wcześniejsze fotografie . W tej chwili kończę wersje z pływakami i niebawem ją przedstawie , ale zaczynam myśleć poważnie nad " kumplem Dastego o dwu motorach " jak mawia mój małoletni kumpel .Bazą do modelu będzie latająca łódź Canadair CL-215 . Rozpiętość tego modelu będzie około 150 -170 cm . Co by mi ludzie nie mówili że nic nie robię to zabrałem się do pracy . Efekt taki że dasty - junior gotowy do oblotu . Wprawdzie nie wykończony i nie pomalowany , ale chodziło nam o oblatanie go przed zimą . Modelik gotowy do pierwszego startu . Pilot oblatywacz kol . Filip przy pracy . Przed startem miła pogawentka ze starszym kolegą , lecieć nie lecieć ... Chyba polecę czapka zdjęta No nareszcie podłączono elektrownie , czyli w górę ... I jeszcze króciutki film z oblotu . Film kiepski bo kamerzystą jestem dużo gorszym niż modelarzem a i w tym nie jestem najlepszy . Model oblatywał jako pierwszy pilot kolega Filip Szymański na lotnisku modelarskim w Nagladach koło Olsztyna . Model lata spokojnie , choć były kłopoty z wyważeniem , krótki dziob .Samolocik fajny . Ja się śmieje i nazywam go " małym karakanem " , ale według założeń właśnie taki miał być .Pozdrawiam Joker
Marcin K. Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 59.jpg Co to za model? Można trochę więcej o nim na pw żeby nie zaśmiecać Popylacza? http://pfmrc.eu/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=30644
Rekomendowane odpowiedzi