czester Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Witajcie jak to bywa mój kolega zostawił mi kilka silników na sprzedaż dwa super tiger 90,jeden os max 91 supras ,jakaś stara webra 6,5cm i właśnie jakiś wynalazek produkcji Austryjackiej o symbolu 8L5 ,w razie pozbywania się takich zabawek to staram się je sprawdzić wzrokowo i praktycznie a tu trafił mi się silnik co nawet nie wiem jak się do końca nazywa, chciał bym go uruchomić ale nie mając za bardzo ogólnych wiadomości to nie potrafię zrozumieć połączeń przewodów jeden jest w głowicy ,drugi w dolnej części bloku i z tego rozchodzi się trójnikiem do przepustnicy ,z tego co rozszyfrowałem to jest to silnik 4t ale bez typowego układu zaworów ,obracając śmigłem co drugi obrót wału generuje się dość spora kompresja. Cóż to za cudak, może ktoś z kolegów miał coś takiego w użytkowaniu ,silnik wygląda na prawie nowy nawet świeca jest jak by nigdy nie chodziła .a tu jeszcze fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 HP VT .61 Spezial z wałkiem królewskim, dość nietypowy i niezbyt popularny motorek... Jeśli chcesz go sprzedać to odezwij się na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Czy na gaźniku jest napis HP? To mnie ubiegłeś Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 To jest austriacki czterosuwowy Hirtenberger wyprodukowany w latach osiemdziesiątych. Pojemność 8ccm, rozrząd obrotowy, moc 0,75KM, obroty maksymalne 13.000 rpm, zalecane śmigła 10x6, 11x5, 12x4. Powinien ważyć około 490 gramów. Bardzo chwalony motorek, w tamtych czasach jeden z najcichszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Do tej pory są produkowane w USA ale tylko do poj.49. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 To jest austriacki czterosuwowy Hirtenberger wyprodukowany w latach osiemdziesiątych. Pojemność 8ccm, rozrząd na obrotowej tulei ślizgowej, moc 0,75KM, obroty maksymalne 13.000 rpm, zalecane śmigła 10x6, 11x5, 12x4. Powinien ważyć około 490 gramów. Bardzo chwalony motorek, w tamtych czasach jeden z najcichszych. To nie jest .49 tylko .61... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Według mnie to jest odpowiednik właśnie VT .49, a nie VT .61. Edit: Chociaż... może nie mam racji. Edit: Na pewno nie mam racji, to jest Hirtenberger .61. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Dziwna konstrukcja na gaźniku jest symbol ,a na bloku z jednej strony made in austria a po drugiej tylko symbol ,,8 L5 ,, do kompletu jest śmigło 10 cali było zamontowane z wyglądu nic nie wskazuje na jakie kolwiek używanie tego silnika ,nie zaglądam mu do środka zajrzałem tylko przez otwór świecy jest ładna powierzchnia silnik sporo przeleżał był zalany olejem ,wziąłem przepłukałem go paliwem zaczął lekko się kręcić ,po włożeniu świecy ma sporą kompresję ,tak czy inaczej będzie na sprzedaż z tym że najpierw musi (zafurczeć )i tak właśnie się zastanawiam jak to połączyć ze zbiornikiem ,króciec prze górnej części podczas obracania wałem,zaciąga powietrze wygląda mi ta jak by coś w rodzaju pompy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 W jego instrukcji piszą tak: CRANKCASE PRESSURE LINE HOOK-UP Muffler pressure must be connected to head. Vent line on bottom of crankcase must be vented to open air. Do not plug this line off. For tank pressure, use "T" between muffler and head or if more pressure is required due to poor fuel draw, connect muffler pressure direct to tank and vent both engine lines. Be sure to use fuel with correct oil content. ACTUAL STARTING Open the high speed needle valve about 4 turns. Your HP four stroke has a built in choke which is actuated by closing the carburetor barrel completely. This position should be set with your trim in full down position. Choke the engine and slowly turn the prop over six to ten times counterclockwise. You should see fuel being drawn up the fuel line. If fuel is not drawn into the carburetor, open the main needle two more turns and unscrew the idle needle two turns and repeat the above. Don't allow engine to hydraulic lock (this means cylinder filling with fuel and piston being unable to compress it). If this occurs, remove glow plug and rotate propeller. Don't force it, serious internal damage can result. Open the carburetor barrel about quarter-way. Connect the 1.5 volt battery to the glow plug and pull the prop through until you feel a bump before compression. Now the engine will start with your electric starter.Once the engine starts, open the carburetor to full throttle. At this time the engine should be running very rich. Slowly turn the main needle valve in and the engine should start speeding up. If it slows, dies or only starts with a brief bust of power and stops, the needle valve setting is too lean. Unscrew the needle 1 more turn and try again. If engine starts, runs slowly and briefly the mixture is too rich. Turn needle in 1/2 turn and restart. IF THE ENGINE DOES NOT FIRE AT ALL, refer to the TROUBLESHOOTING section in this manual. AFTER FIRST RUN it is a good idea to flush out the lower crankcase thru the lower vent nipple and cap. Clean fuel should be used for this and engine must be run again to remove excess alcohol. Then after run oil should be added thru lower vent tube. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 I już jestem do przodu dzięki za pomoc pozostał kwestia przewodu pod osią wału korbowego ,zdjęcie nic nie mówi ale to raczej będzie odprężnik czyli wolny przewód tak mi sie bynajmnioej wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Na twoim miejscu nie dotykał bym niczego i zostawił go w takim stanie jak jest.Poza tym i tak ktoś w nim grzebał o czym świadczy źle zamocowany gaźnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 I już jestem do przodu dzięki za pomoc pozostał kwestia przewodu pod osią wału korbowego ,zdjęcie nic nie mówi ale to raczej będzie odprężnik czyli wolny przewód tak mi sie bynajmnioej wydaje. Dokładnie tak. "Vent line on bottom of crankcase must be vented to open air. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Z tego co pamiętam to w tym silniku uzywanie świecy do 4T powoduje jego uszkodzenie ( wepchnięcie ścianki cylindra do środka i zablokowanie tłoka ) tak że radził bym uzywanie świec od 2T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Witajcie jeżeli chodzi o gaźnik to ja go tylko tak złapałem ,był oddzielnie spakowany a mocowanie jest za pomocą śruby na tzw. strzemionie i uszczelnienie oringiem , a zaglądać do wewnątrz nie mam zamiaru,swieca jest w komplecie tak jak ktoś to zostawił a więc nie będę zmieniał jak zacznie pracować normalnie to ładnie go zakonserwuje ,i niech idzie dalej ja mam jeden spalinowy w benzynie i nie tęsknię za nitro ,jak odpalę to zdam relację pozdrawiam ,a jeszcze jedno ten krucieć przed piastą śmigła zostawić nie podłączony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad 29 Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Ten za piastą zostaje nie podłączony , w instrukcji pisze że ten od głowicy mozesz zostawić otwarty lub połączyć w " T " z cisnieniem z tłumika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Tak własnie myślałe ale nie byłem pewny jak mi się uda to dziś go odpalę mmam jeszcze troszkę nie starego paliwa contes 10% to zobaczymy czy ,,zafurczy,,jeszcze przed uruchomieniem dokładnie go przepłukam i przedmucham sprężonym powietrzem ,a żeby jakieś nieczystoći gdzieś się nie zawieruszyły ,bo niewiadomo kiedy i ile czasu temu ten silnik chodził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Producent zaleca 22% oleju rycynowego (ewentualnie z dodatkiem syntetyka do rycyny max 50/50) i 5-10% nitro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Ja myslę ze do tego co mam kapnę troszkę rycynki ,chcę go po prostu tylko posprawdzać czy jest w takim dobrym stanie jak wygląda,a contes ma 18%syntetyku + ewentualnie troszkę rycynki i powinien to przełknąć.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Witajcie i jest źle ,przygotowałem silnik i zbiornik wszystko ok zasilanie świecy i kręcenie fakt że nie posiadam żadnego rozrusznika ale jest mi zbędny po kilku minutach poddałem się silnik coś tam łapał ale nie chciał zaskoczyć ,zauważyłem że z pod pokrywy zaworów przedostają się bąbelki ,jak sprawdziłem to okazało się że śruby są luźne ,a co tam trzeba zajrzeć do środka i się pooglądało przekręcając wałem tarcza z łożyskiem ładnie podskakiwała i po kilku obrotach znikła kompresja ,no niestety nie zauważyłem że jak obracałem silnikiem to w trakcie podnoszenia się tarczy wałek się obraca a tarcza nie ,a więc aktualnie straciłem synchronizację rozrządu a znaków to tam nie ma ,i na razie nie będzie żadnych ,,dutków,,ale za to obejrzałem środek i wygląda jak by nie był używany ,na razie się poddaje ,muszę namierzyć instrukcję ,przestawiałem kilka razy tarczkę i kompresja jest ale nie mam pewności czy jest dobrze więc próbne uruchomienie odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Zdejmij tłumik i gaźnik z kolektorem i ustaw tłok w ZZ. Patrząc przez okna wydechowe i ssące tak ustaw zawór aby jednocześnie oba okna były otwarte o tę samą wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi