Skocz do zawartości

Silnik 4t co to za wynalazek.


czester

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie jak to bywa mój kolega zostawił mi kilka silników na sprzedaż dwa super tiger 90,jeden os max 91 supras ,jakaś stara webra 6,5cm i właśnie jakiś wynalazek produkcji Austryjackiej o symbolu 8L5 ,w razie pozbywania się takich zabawek to staram się je sprawdzić wzrokowo i praktycznie a tu trafił mi się silnik co nawet nie wiem jak się do końca nazywa, chciał bym go uruchomić ale nie mając za bardzo ogólnych wiadomości to nie potrafię zrozumieć połączeń przewodów jeden jest w głowicy ,drugi w dolnej części bloku i z tego rozchodzi się trójnikiem do przepustnicy ,z tego co rozszyfrowałem to jest to silnik 4t ale bez typowego układu zaworów ,obracając śmigłem co drugi obrót wału generuje się dość spora kompresja. Cóż to za cudak, może ktoś z kolegów miał coś takiego w użytkowaniu ,silnik wygląda na prawie nowy nawet świeca jest jak by nigdy nie chodziła .a tu jeszcze fotki.

post-3100-0-86362700-1393879125_thumb.jpg

post-3100-0-15392500-1393879143_thumb.jpg

post-3100-0-43854900-1393879158_thumb.jpg

post-3100-0-46851300-1393879183_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest austriacki czterosuwowy Hirtenberger wyprodukowany w latach osiemdziesiątych. Pojemność 8ccm, rozrząd obrotowy, moc 0,75KM, obroty maksymalne 13.000 rpm, zalecane śmigła 10x6, 11x5, 12x4. Powinien ważyć około 490 gramów. Bardzo chwalony motorek, w tamtych czasach jeden z najcichszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest austriacki czterosuwowy Hirtenberger wyprodukowany w latach osiemdziesiątych. Pojemność 8ccm, rozrząd na obrotowej tulei ślizgowej, moc 0,75KM, obroty maksymalne 13.000 rpm, zalecane śmigła 10x6, 11x5, 12x4. Powinien ważyć około 490 gramów. Bardzo chwalony motorek, w tamtych czasach jeden z najcichszych.

To nie jest .49 tylko .61...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna konstrukcja na gaźniku jest symbol ,a na bloku z jednej strony made in austria a po drugiej tylko symbol ,,8 L5 ,, do kompletu jest śmigło 10 cali było zamontowane z wyglądu nic nie wskazuje na jakie kolwiek używanie tego silnika ,nie zaglądam mu do środka zajrzałem tylko przez otwór świecy jest ładna powierzchnia silnik sporo przeleżał był zalany olejem ,wziąłem przepłukałem go paliwem zaczął lekko się kręcić ,po włożeniu świecy ma sporą kompresję ,tak czy inaczej będzie na sprzedaż z tym że najpierw musi (zafurczeć )i tak właśnie się zastanawiam jak to połączyć ze zbiornikiem ,króciec prze górnej części podczas obracania wałem,zaciąga powietrze wygląda mi ta jak by coś w rodzaju pompy .

post-3100-0-31172900-1393885024_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jego instrukcji piszą tak:

 

CRANKCASE PRESSURE LINE HOOK-UP

 

Muffler pressure must be connected to head. Vent line on bottom of

crankcase must be vented to open air. Do not plug this line off.

For tank pressure, use "T" between muffler and head or if more pressure is

required due to poor fuel draw, connect muffler pressure direct to tank and

vent both engine lines. Be sure to use fuel with correct oil content.

 

 

12915080994_320795920e_o.jpg

 

ACTUAL STARTING

 

Open the high speed needle valve about 4 turns. Your HP four stroke has a built in choke which is actuated by

closing the carburetor barrel completely. This position should be set with your trim in full down position. Choke

the engine and slowly turn the prop over six to ten times counterclockwise. You should see fuel being drawn up

the fuel line. If fuel is not drawn into the carburetor, open the main needle two more turns and unscrew the idle

needle two turns and repeat the above. Don't allow engine to hydraulic lock (this means cylinder filling with fuel

and piston being unable to compress it). If this occurs, remove glow plug and rotate propeller. Don't force it,

serious internal damage can result. Open the carburetor barrel about quarter-way. Connect the 1.5 volt battery

to the glow plug and pull the prop through until you feel a bump before compression. Now the engine will start

with your electric starter.Once the engine starts, open the carburetor to full throttle. At this time the engine should be running very rich.

Slowly turn the main needle valve in and the engine should start speeding up. If it slows, dies or only starts with

a brief bust of power and stops, the needle valve setting is too lean. Unscrew the needle 1 more turn and try

again. If engine starts, runs slowly and briefly the mixture is too rich. Turn needle in 1/2 turn and restart. IF THE

ENGINE DOES NOT FIRE AT ALL, refer to the TROUBLESHOOTING section in this manual.

AFTER FIRST RUN it is a good idea to flush out the lower crankcase thru the lower vent nipple and cap. Clean

fuel should be used for this and engine must be run again to remove excess alcohol. Then after run oil should

be added thru lower vent tube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już jestem do przodu dzięki za pomoc pozostał kwestia przewodu pod osią wału korbowego ,zdjęcie nic nie mówi ale to raczej będzie odprężnik czyli wolny przewód tak mi sie bynajmnioej wydaje.

 

Dokładnie tak. "Vent line on bottom of crankcase must be vented to open air. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie jeżeli chodzi o gaźnik to ja go tylko tak złapałem ,był oddzielnie spakowany a mocowanie jest za pomocą śruby na tzw. strzemionie i uszczelnienie oringiem , a zaglądać do wewnątrz nie mam zamiaru,swieca jest w komplecie tak jak ktoś to zostawił a więc nie będę zmieniał jak zacznie pracować normalnie to ładnie go zakonserwuje ,i niech idzie dalej ja mam jeden spalinowy w benzynie i nie tęsknię za nitro ,jak odpalę to zdam relację pozdrawiam ,a jeszcze jedno ten krucieć przed piastą śmigła zostawić nie podłączony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak własnie myślałe ale nie byłem pewny jak mi się uda to dziś go odpalę mmam jeszcze troszkę nie starego paliwa contes 10% to zobaczymy czy ,,zafurczy,,jeszcze przed uruchomieniem dokładnie go przepłukam i przedmucham sprężonym powietrzem ,a żeby jakieś nieczystoći gdzieś się nie zawieruszyły ,bo niewiadomo kiedy i ile czasu temu ten silnik chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myslę ze do tego co mam kapnę troszkę rycynki ,chcę go po prostu tylko posprawdzać czy jest w takim dobrym stanie jak wygląda,a contes ma 18%syntetyku + ewentualnie troszkę rycynki i powinien to przełknąć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie i jest źle ,przygotowałem silnik i zbiornik wszystko ok zasilanie świecy i kręcenie fakt że nie posiadam żadnego rozrusznika ale jest mi zbędny po kilku minutach poddałem się silnik coś tam łapał ale nie chciał zaskoczyć ,zauważyłem że z pod pokrywy zaworów przedostają się bąbelki ,jak sprawdziłem to okazało się że śruby są luźne ,a co tam trzeba zajrzeć do środka i się pooglądało przekręcając wałem tarcza z łożyskiem ładnie podskakiwała i po kilku obrotach znikła kompresja ,no niestety nie zauważyłem że jak obracałem silnikiem to w trakcie podnoszenia się tarczy wałek się obraca a tarcza nie ,a więc aktualnie straciłem synchronizację rozrządu a znaków to tam nie ma ,i na razie nie będzie żadnych ,,dutków,,ale za to obejrzałem środek i wygląda jak by nie był używany ,na razie się poddaje ,muszę namierzyć instrukcję ,przestawiałem kilka razy tarczkę i kompresja jest ale nie mam pewności czy jest dobrze więc próbne uruchomienie odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.