Skocz do zawartości

Pan Reynolds i Fox 1800


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie ostatnio Foxa 1800.

Jestem bardzo niedzielnym pilotem, ale trenerki mi się znudziły i Fox wydał mi się dobrym wyborem. Poczytałem trochę opinii o nim, wybierałem te pochlebne…

Szybko wpadłem w spiralę i rozkwasiłem mu nos.

 

Potem przypomniałem sobie literaturę i wypowiedzi mądrych ludzi.

Fox ma trapezowe skrzydła, końcówka jest bardzo wąska. Reynolds tam już pewnie nie istnieje. W dodatku profil jest podobny do parówki (przy nasadzie jest klasyczny piankowy).

 

Wnioski są takie – wąska końcówka skrzydła pracuje przy bardzo małym Re - ma duży opór, a mało niesie. Kiedy zaczynam skręcać, liniowa prędkość wewnętrznego skrzydła spada, powiększa się strefa kiepskiego Re, nośność maleje opór rośnie, na zewnętrznym skrzydle odwrotnie – spirala się zaciska…

Statecznik poziomy jest mały – zapas stateczności niewielki, jak dodajemy to do chęci wchodzenia w spiralę i niewprawnego pilota – mamy kraksę. A jeszcze skrzydła są bez wzniosu i mają minimalny skos do przodu.

 

Postanowiłem zrobić nowe skrzydło. Będzie prawie prostokątne (bo Fox musi jednak jakoś wyglądać, jest alternatywa – skrzydło prostokąt, traper rysowany). Profil będzie Sipkill – łatwy do wycięcia ze styropianu, ma trochę samostateczności, (co zrównoważy mały statecznik). Zrobić wznios będzie ciężko bo bagnet to długa, dwustronna rura węglowa, ale może uda mi się wystrugać zwichrzenie aerodynamiczne.

 

Czy możecie skomentować moją koncepcję?

 

pozdrawiam, Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest model szybowca akrobacyjnego, w trakcie pilotażu trzeba pilnować prędkości.

Tym też jest podyktowany mały wznios, chcesz go przerobić na co?

Może lepiej było kupić jakiś termik do spokojnego latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja bardzo lubię szybkość.

Tylko przy lądowaniu muszę zwalniać...

Rozbiłem nos kiedy zacząłem myśleć o lądowaniu, wcześniej był cały... 8)

 

Kupić termik zawsze zdążę. Nie chcę dyskutować czy kupić inny model.

 

Chciałbym się dowiedzieć czy mój pomysł ma szanse powodzenia.

Po prostu nie wiem co powie mój Fox, jeżeli znowu rozwalę mu dzioba.

Ale z pewnością będzie też nieszczęśliwy, kiedy żadnej beczki nie zrobi.

 

pozdrawiam, Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie obraź się, ale wybrałeś model typowo akrobacyjny i nie da się nim latać wolno, bo będziesz miał w kólko problemy z tendencją do "zwalania się" na skrzydło. Ten model musi latać na odpowiedniej prędkości. Podejście do lądowania z dużej odległości bez żadnych nerwowych manipulacji kierunkiem i lotkami w ostatniej fazie.

Twój pomysł na przeróbkę opisaną wyżej uważam za nietrafiony z kilku powodów

- zepsujesz (wizualnie) bardzo ładną sylwetkę modelu

- profil samostateczny ?? co chcesz tym zapewnić - wzrośnie Ci stateczność wzdłużna , a z uwagi na brak wzniosu poprzecznie będzie dalej niestabilny

Nie psuj Fox'a wlataj się w niego na dużej wysokości, poznaj go i nabierz nawyków, albo zrób sobie drugi model, a do Fox' a wróć za czas jakiś.

 

Kojani

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja nie mam żadnych problemów z pilotowaniem tego foxa, można nim polatać i szybko i wolno. Owszem nie lubi gwałtownych ruchów sterami ale jak wie sie jak to wykorzystać można nim krecić całkiem dynamiczne akrobacje. Na początek może sie wydać narowisty bo np do easy glidera mu sporo brakuje bo tego to można zostawić na chwile, załatwić potrzebę i wrócic a ten wykrecił z 50 m wysokosci pod nasza nieobecnośc :P . Ja do nauki zawsze podchodziłem w taki sposób aby w czasie lotu jak najmniej przeszkadzać sterami no i warunek musi być jeden, że model jest wyważony prawidłowo. Fox 1,8 termike łapie raczej słabo chyba ,że wpadnie w pożądnego bąbla. Fajnie tez chodzi na żaglu jak sie go rozpędzi ale generalnie wyżywam sie nim akrobacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.