Skocz do zawartości

Pakiet 5 cel.


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Qrcze zadam chyba głupie pytanie: potrzebuję napięcie 6V do modułu zapłonu. Zlutowałem więc pakiet z 5 cel (1,2Vx5). I tu naszły mnie wątpliwości czy nie powinien być 4clowy by nie przekraczyć napięcia 5,5V - 6,7V, przy czym wskazane jest by było 6V. Do tej pory gdy mówiło sie o pakiecie 4,8V to na myśli miałem 4cele, więc przy 5celach to 6V, jednak nawet pod obciązeniem pakiet 5celowy wskaże więcej niż 7V. W takim razie którego pakietu użyć?

Opublikowano

Jesli nie stosujesz mikroserw lub serw Futaby- niektorych, to spokojnie mozesz uzyc 5 ogniw jako zasilania. Ja tak mam wylatane kilkaset lotow i nie mam zadnych problemow z zadnym sprzetem. Przy uzyciu ogniw ni-mh w przypadku awarii ktoregos z ogniw istnieje szansa, ze nadal bedzie plynal prad i mimo, ze straaaasznie zwolnia serwa to i tak bedziesz mial kontrole nad modelem- mialem tak i uratowalem model. Od tego momentu juz nigdy nie zastosuje mniej niz 5 ogniw.

Opublikowano

Ale w tym wypadku Boogie chodzi o konkretne zastosowanie w elektronicznym module silnika benzynowego. Specyfikacja jest taka:

 

Input voltage - DC 6V

Output voltage >20kV

Consume current <500mA

Temperature -20~85 stopni C

Relative humidity 80%

 

Jest rownież: Caution; if the power voltage is more than 7V, it destroy the ignition.

check whether the voltage is right or not ( 5,5V ~ 6,7V )

 

Więc jeśli dam 5 cle to mam napięcie po wyżej 6,7V, 4 cele dadzą poniżej 5,5V...

A miało być tak pięknie :( ...

Opublikowano

Wiem, że są regulatory. Problem w tym, że chciałem odpalic dziś lub jutro, a regulator mogę mieć za pare dni najwczesniej.

Opublikowano

Jesli masz komputerowa ladowarke to zrob 5celowy pakiet, zaladuj na max, potem rozladuj do napiecia akceptowalnego przez modul zaplonu i mozesz odpalac. Wez tez pod uwage, ze 5 cel ma wysokie napiecie po zaladowaniu, ale pod obciazeniem zawsze troche spadnie. Ale mysle, ze ''na juz'' to pomysl moj z ladowarka sie sprawdzi.

 

Powodzenia

Opublikowano

Jeśli nie jesteś pewien co autor instrukcji miał na myśli pisząc 6V, daj 4 cele. Wiele zapłonów pracuje rzeczywiście do napiecia 6V. Przekroczenie tej wartości grozi uszkodzeniem modułu zapłonu. Lepiej nie ryzykować.

Opublikowano

Nic się nie przejmuj napięciem , nie kupuj żadnego regulatora jest to nie potrzebne szkoda kasy, przy dużych modelach na serwa też się stosuje 5cel. Po prostu naładuj pakiet tyle ile się da bo jak załadujesz tylko 6V to pojemność pakietu automatycznie ci sie zmniejszy ,stosujemy 5cel w zapłonach ZDZ ,CRPRO,SPE i jakoś nikomu nic się nie spaliło . :D:D

Opublikowano

Ja to wszystko rozumiem ale i chcę, i boję się jednocześnie :lol2: Pakiet to SANYO 2700 więc po rozładowaniu do 6,2V wyszło z niego ok 580mA więc sporo zostało. A gdybym podłączył do pakietu opornik zmniejszający w pełni naładowany pakiet do 6V?. Dziś będzie próba odpalenia jesli pogoda sie nie załamie.

Opublikowano

Nie opornik tylko 1 lub 2 diody w kierunku przewodzenia jakieś na 10A lub większe - powinny mieć 0,7V spadek napięcia na każdej ( bez względu na prąd ) - w przepadku opornika spadek napięcia zależy od prądu - więcej prądu - większy spadek i problemy.

 

pozdrawiam,

 

Jerzy

Opublikowano

tylko uważaj na pakiet 5 cell w zasilaniu odbiornika, nie wiem czy wiecie ale producenci serw sie wycofują z tego że serwa mogą działac przy 5 pisze sie cos takiego np. 4,8/6V 6V nie znaczy 5 cel. i serwa sie palą.

Opublikowano

Wspominałem nie jeden raz, że chodziło o zasilanie zapłonu elektronicznego silnika benzynowego. Mam już regulator więc po sprawie, ale dzięki i za te niusy bo i odbiornik chciałem zasilać z 5 cel.

Opublikowano
tylko uważaj na pakiet 5 cell w zasilaniu odbiornika, nie wiem czy wiecie ale producenci serw sie wycofują z tego że serwa mogą działac przy 5 pisze sie cos takiego np. 4,8/6V 6V nie znaczy 5 cel. i serwa sie palą.

 

Producenci w tych przypadkach (serwa) podają napięcia nominalne. Aby wszystko dalej było jasne napięcie nominalne pakietu 4 celowego to 4,8V i 5 celowego 6V i utarło się to jako standard napięć pracy układów elektronicznych w modelu. (odbiornik, serwa)

Z układem zapłonowym fokkera może być inaczej więc stąd ta dyskusja.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.