mirolek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Jeszcze przed świętami wkleiłem i zalaminowałem półkę w kadłubie na serwa a wykorzystując wolne dni zabrałem się za malowanie, najpierw akrylem dwie warstwy. Pierwsza pędzlem a druga wałkiem aby pozbyć sie smug SU-4 nie wszedł do seryjnej produkcji i wykonany był jedynie prototyp. Nie znalazłem kolorowej fotografii pokazującej wzór malowania. Mając jedynie czarno-białe zdjęcie zakładam, że był malowany w najbardziej proste zestawienie kolorów typowe dla lotnictwa radzieckiego. Nie mam nawet pewności czy posiadał oznaczenia w formie czerwonych gwiazdek ale te wykonam z czerwonej folii jako naklejki. Zważyłem wykonane i zabezpieczone żywicą chemoutwardzalną elementy: ms
magilla Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 a czego aerografem nie pociągnąłeś malowania? Było by równiutko. Ja bym to jeszcze potraktował papierem wodnym i na wierzch jakiś lakier bezbarwy ale już w aerozolu.
mirolek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 a czego aerografem nie pociągnąłeś malowania? odpowiedź jest prosta - bo go nie mam :-) Zawsze maluję pędzlem i wałkiem co daje ładne i równomierne pokrycie koloru ale zapewne dostaję grubszą warstwę farby. Niestety w tym przypadku lakier chemoutwardzalny jakim zabezpieczam model przed wpływem paliwa chyba się nieco zestarzał i bardzo zgęstniał co sprowadziło się do walki o jego rozprowadzenie na powierzchni modelu. W efekcie nałożyłem go znacznie więcej niż chciałem a wszystko sprowadza się do kolejnych zbędnych gramów które trzeba będzie unieść w powietrze. ms
magilla Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 To zapraszam do mnie po aerograf:)
mirolek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Do Jasła się nie wybiorę ale jeżeli masz go w Krakowie to chętnie skorzystam - dziękuję za propozycję :-) W wykończeniu modelu najbardziej jestem zadowolony z kabiny - najpierw pomalowałem kadłub w biało-niebieskie "świetlne refleksy" a potem nakleiłem cienkie paski z samoprzylepnego papieru kolorowego jaki podebrałem dziecku z wyprawki szkolnej. Po zalakierowaniu bezbarwnym lakierem chemoutwardzalnym paski zostały zabezpieczone i dodatkowo sklejone z kadłubem. Efekt jaki uzyskałem w 15 minut przy ręcznym malowaniu wymagałby poświęcenia dwóch godzin i wielu poprawek malarskich. ms
magilla Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Wszystko mam w Krakowie:) Jak byś chciał jeszcze coś domalować to pisz pw
mirolek Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Szykuję model do oblotu na najbliższy weekend, zamontowałem serwa w kadłubie i wykonałem popychacze SW zamontowałem też zbiornik, silnik i bowden do regulacji obrotów. ms
mirolek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 W nocy zamontowałem serwa lotek TP-MG-90s, osadziłem pakiet, kołki i zaprogramowałem model ale niestety pada deszcz i oblotu dziś nie będzie Miałem mały problem z wyważeniem gdyż ciężki silnik Os-Max AX oraz stosunkowo długi nos modelu przed krawędzią natarcia płata przesuwają środek ciężkości i pakiet 5 x AAA wylądował ostatecznie w kadłubie za skrzydłem. Przygotowałem mu gniazdo z dużego klocka epp ale nie mam pewności, czy przy lądowaniu nie będzie wyskakiwał. Czy ktoś ma jakiś pomysł na mocowanie pakietu w tylnej części kadłuba? Model jeszcze bez naklejonych oznaczeń prezentuje się całkiem dobrze ale jego waga niestety nie spełniła moich oczekiwań - jest ciężki Miał być lekki (bo planowałem że zmieszczę się w 1,2kg) i szybki ale niestety zgubiłem za dużo wagi przy budowie kadłuba. Czy spełni drugie zakładane kryterium to okaże się po oblocie ms
mirolek Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2014 niedziela też była mokra ale po południu udało się oblatać model :-) Silnik Os Max AX nie wymaga długiego docierania, dlatego po wypaleniu jednego zbiornika i drobnej regulacji zatankowałem ponownie. Na lekkim przelaniu wyrzuciłem model do góry i poleciał bez problemu. Nie pamiętam tak prostego i bezstresowego oblotu modelu. Bez trymowania, bez korekty wyważenia, skłonu czy wykłonu model idzie za ręką i lata jak po sznurku. Przygodny rowerzysta który wracał z wycieczki zatrzymał się na chwilę a poproszony o przysługę nakręcił kilka chwil z drugiego lotu SU-4. film bez obróbki tu: https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/SU4#6007042354224887506 Niestety przegonił mnie deszcz i na drugim locie skończyłem dzisiejszą przygodę - model ze śmigłem 10x4 jest znacznie szybszy od ił-a i mam wrażenie, że również jest bardziej zwrotny. Wychylenia były ustawione niezbyt duże i pewnie dokonam tu małej korekty ale po tym co dziś pokazał su-4 mogę stwierdzić, iż model całkowicie spełnił pokładane w nim nadzieje .... jest bardzo szybki i pewny w locie a nieco ptasie w kształcie skrzydła czynią go niepowtarzalnym :D ms
Autsajder1983 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Link do filmu nie działa a bardzo jestem ciekawy jak to lata.
mirolek Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 nie wiem czemu nie działa - może teraz się uda, choć to chyba problem Twojej przeglądarki bo u mnie działa bez problemu a sprawdzałem z dwóch różnych komputerów. https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/SU4#6007042354224887506 ms
magilla Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 nie to jakis inny problem moze sprawa uprawnien. U mnie tez nie działa
mirolek Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 zmieniłem status uprawnień ale to dziwne, że zdjęcia są widoczne cały czas a film nie chciał się pojawić - jak teraz?? ms
Krzysiek M Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Dalej to samo , "Sorry, that page was not found"
mirolek Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Po zmianie uprawnień adres jest taki: https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/SU4?authkey=Gv1sRgCKKDpurDwJmk8QE#6007042354224887506 jak teraz? EDIT: 2023r na moim kanale YT jest film z oblotu:
Krzysiek M Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Wszystko gra Przecinak pierwsza klasa ! Gratulacje z oblotu !
Qbatus Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Mirku!!! Ja się tak nie bawię! Kurcze z czym do ludzi z moim P-36 Model pierwsza klasa. No, stwierdzenia, że piękny to nie zaryzykuję ale lata genialnie.
magilla Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Brawo! Pieknie zapiernicza po niebie:)
mirolek Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 SU-4 na pewno nie zalicza się do modeli "ładnych" Ładnego zbudowałem wcześniej SUM-a który nie jest postrachem nieba a ten model miał być szybki i niebezpieczny dla przeciwnika Podciągnę wychylenia i zobaczę kiedy zerwie w nawrocie, szybkość będzie jeszcze bardziej niebezpieczna gdy dołączy do niej zwrotność. Liczę też na jeszcze lepsze wyniki prędkości modelu ze śmigłem 9x5. Testy modelu chętnie będę przeprowadzał z tasiemką, licząc na kolegów z Eskadry Kraków i weryfikacje możliwości modelu w większej grupie. ms
mirolek Opublikowano 5 Lutego 2023 Autor Opublikowano 5 Lutego 2023 Ostatnie tematy w dziale ACES mają tytuły "drukowane", dla równowagi miałem założyć temat "remontowane" ? Znalazłem jednak bardzo stary temat i postanowiłem "odgrzać starego kotleta" z podtytułem: odkurzone, odchudzone, naprawione i zmienione ? Model Su-4 którego budowę w tym temacie prezentowałem, poległ późną jesienią w Bitwie o Wawel 2019r Rozpłatany kadłub zimą naprawiłem, skrzydło skasowane zostało tylko lewe zatem je dorobiłem i na sezon 2020 model był znów sprawny i gotowy do walki. W covid-owym szaleństwie wszystko zostało jednak odwołane a mając więcej czasu na budowanie powstał bardzo udany model Tempesta a potem dwa modele C3603 a ostatnio Tempest nr 2 ..... SU-4 wisiał w tym czasie na kołku. Ogłoszenie miesiąc temu mobilizacji na zawody WASAG 2023 sprawiło, że trzeba sięgnąć po wszystkie rezerwy. Sięgnąłem zatem po Suchego ale z przerażeniem odkryłem, że model waży już po kolejnych naprawach ponad 1,4 kg ? Mimo rozpiętości ok. 1,3m to bardzo dużo, dlatego postanowiłem przebudować go do wersji SU-2 podobnie jak kiedyś z modelu P-40 zrobiłem P-36. Zmiany konstrukcyjne raczej oczywiste, odcięty przód modelu, wykorzystana wręga silnika i łoże, zmiana lokalizacji zbiornika paliwa, nowa maska silnika a przy okazji szlif i odchudzenie grubości laminatu na całej długości kadłuba. W efekcie tych zmian model waży do lotu 1,26 kg i prezentuje się tak jak na zdjęciach: Modelu z jednym skrzydłem nie warto brać na zawody, zatem tradycyjną metodą balsa na rdzeniu styro zrobiłem też drugie skrzydło do tego modelu a pokrywając go cienką folią solitex udało mi się urwać jeszcze kilka gramów względem wyremontowanego skrzydła pierwotnego. Przebudowany i odchudzony model gotowy na kolejny sezon a czy silnik w nim nie zardzewiał, okaże się w Płocku ? ms
Rekomendowane odpowiedzi