pacyn Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Witam posiadam styropianową akrobatkę Zoombi marki Hacker, zamontowany jest w niej silnik Mystery D2632 - 1000, regulator Mystery pentium 30 A , pakiet 3sp1 1000mAh 25-35C waga modelu do lotu to 560g dokładnie ten tyle że różni się kolorem: http://www.dealwinwin.com/Toys-amp-Hobbies/Mystery-D2632-1000KV-Outrunner-Brushless-Motor-for-RC-Helicopter-ID60509/ Mam wobec niego pytania 1.Na jakim śmigle będę mógł zrobić zawis ?o ile jest to możliwe 2.Na jakim śmigle mogę latać na takim modelu by silnik dał mi najlepsze parametry ciągu?? obecnie śmigam na top pro 10x8 SF Model prezentuje się tak : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalonex Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 spróbuj 10x8 ale APC mają większy skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Nie przesadzasz? Czyli 10x8 od APC ma większy skok niż 10x8 GWS? A co to jest to 8 na końcu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalonex Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Nie przesadzasz? Czyli 10x8 od APC ma większy skok niż 10x8 GWS? A co to jest to 8 na końcu? tak przepraszam mój błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 ktoś miał styczność generalnie z tym silnikiem ? ile ciągu da się z niego wycisnąć ? wg jego parametrów ma on 350W mocy ,a model dokładnie na tym śmigle obecnie latam http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_69_378&products_id=4629 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Szukałes na rcgroups? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=967000 Wg mnie 10x8SF to trochę za duży skok. Ja dałbym mniejszy, 4,5 np, i lżejszy pakiet. Ale specem od zawisów nie jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 w innym modelu mam silnik ,,dzwnek'' KV1530 który lata na śmigle 10x4,7 i ma 180 w mocy ,żrąc 18A max, kopa ma takiego że styropianowa Cesna N9528 idzie prawie w pion przy starcie, zatem jaka jest różnica między dwoma silnikami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 w dalszym ciągu proszę o pomoc w temacie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Na rcgroups piszą "1060 prop=11A and 22oz" na 3S to będzie ok 623gram ciągu, czyli tak na granicy wagi Twojego modelu. Załóż zatem większe śmigło.Skoro wg specyfikacji silnik może pobrać 32A to każde śmigło które wyciągnie mniej niz 32A prądu powinno być dobre. Zmierz prąd dla tego śmigła co masz i sprawdź czy silnik się grzeje i jak bardzo. A potem załóż coś koło 11x5SF i sprawdź to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Z doświadczenia wiem że GWS 8x4 czy APC 8x4 maja inne parametry -ciągu. Ponieważ GWS jest śmigłem giętkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Hmm , OK zatem czeka mnie wizyta w sklepie modelarskim , jak porobię testy dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Witam po przerwie , do modelu założyłem śmigło 11x4,7 po przelataniu 3 min(z czego 40% trwania lotu były obroty max) silnik był na tyle gorący ze nie byłem w stanie go w palcach utrzymać , więc raczej to śmigło jest za dużym wyzwaniem pod ten silniczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Tak. Wygląda na to, że jeśli chciałbyś lepszych osiągów to trzeba już poszukać nieco mocniejszego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Albo... odchudzić model. 560 gram, na akrobata typu "deska" z pianki, o ledwo metrze rozpiętości? Ciut dużo. Co tam wcisnąłeś takiego ciężkiego? Modele konstrukcyjne wychodzą lżej. Mniejszy pakiet, mniejszy silnik o mniejszej liczbie obrotów. Maksymalnie zejdź z wagi. Sugerowałby zrobić mini hamownię z wagi kuchennej i sprawdzić ciąg zestawu przy 50-75% mocy. Potem pokombinować, jak zejść z masy, poniżej uzyskanej wartości. Musisz mieć trochę zapasu, na wypadek wyjścia z zawisu lub osłabienia pakietu. Mniejsze pakiety, na 2 -3 minuty lotu, lżejszy regulator, może coś usunąć ciężkiego z modelu. Może za dużo żywicy, klejeń, taśmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 hmm koncepcja oczywista lecz go nie odchudzę o tyle ....sam model golutki waży 280g a go kupiłem używanego z wzmocnieniem stalowych drutów wklejonych w kadłub, jak chodzi o moja inicjatywę to mu wzmocniłem dziób laminatem gdyż od jednego kreta został zniszczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Niestety, każde klejenie to dodawanie masy. Z czasem model pogarsza własności lotne. Sugerowałbym wymianę modelu. Albo jego remont generalny. Podobnej wielkości jest popularny kiedyś MK34. Model raczej halowy i z płaskimi skrzydłami, ale Przy ok 250g masy do lotu, daje radę i na dworze. Dosłownie dwa arkusze pianki 3mm i tubka POR-a i jeden wieczór. Przełożyć wyposażenie i latać. A może wystarczy zaadaptować sam kadłub i zostawić skrzydła? Przygotowanie nowego kadłuba z EPP, na wzór starego i dorobieniu mu wzmocnień węglowych - bez kleju, laminatów i żywic, także powinno pomóc. Maskowanie niedociągnięć modelu, przez wyposażanie go w coraz mocniejsze napędy, nie jest dobrym rozwiązaniem. Czasem trzeba model odstawić, żeby spokojnie spędził emeryturę. A harować powinien młodszy i sprawniejszy następca. Nawet jak zmienisz napęd na zdolny do utrzymania zawisu, pogorszy to inne parametry modelu. Będzie kłopot z utrzymaniem prędkości, normalnym lotem, lądowaniem itd. Skrzydłom niestety mocy nie przybędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi