Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Niecały rok temu rozpocząłem budowę Rwd 5 z planów Skazaa. Postanowiłem, że będzie to makieta (prawie). 

 

Tak wyglądała budowa kadłuba:

10676408_299332986917160_605132356830243

10639690_299332866917172_561991599188764

I zamykam 2 połówki:

10647108_299333500250442_608305293114428

 

Półka na serwa:

10615334_299334076917051_165901571089132

Spód kadłuba:

 

10403671_299333953583730_624469673595626

Wkleiłem serwa:

10696424_299334033583722_746065133881669

 

A później zrobiłem oszklenie kabinki:

 

10647146_299334136917045_146563425178887

10375098_299334016917057_249351361199327

Owiewka silnika zrobiona jest z papieru na przemian z wikolem (w sumie to laminat :D

10298686_299335030250289_596862713981417

 

 

10357831_299334733583652_859677931752772

10522491_299334863583639_623728607626231

Tak wygląda na kadłubie:

10710535_299335253583600_776137775036279

Później kadłub dostał skrzela:

913f9d651c651323gen.jpg

Następnie przykleiłem panel przyrządów pokładowych:

10481457_299335910250201_671816218831687

10649751_299335710250221_874824055561956

Oryginalne skrzydła były ciężkie i brzydkie, więc wyciąłem nowe ze styropianu:

zdjcie0226pqstx.jpg

zdjcie022829sc4.jpg

zdjcie02296ksvd.jpg

Po malowaniu prezentuje się tak:

1456015_671048722938840_249399251_n.jpg

Razem z F22:

1795567_671048582938854_2018739929_n.jpg

Pierwszy oblot był nieudany. Samolot po starcie przekręcił się i runął na ziemie:

1653694_671048789605500_520061107_n.jpg

Podczas drugiej próby już leciał ale zdecydowałem się przerwać dalszy lot.

Gdy ponownie startowałem scenariusz się powtórzył.

Teraz samolot dostał dużo szersze podwozie i czeka na trzecią próbę oblotu.

 

Ps: Jak zmniejszyć dodawane zdjęcia?

Opublikowano

Masa Rtf to 830g  :) Jeszcze dojdą takie szczególiki jak owiewki kół i osłony amortyzatorów. Myślę że zmieszczę się w 845g.

Opublikowano

ja raczej w kolejce ustawię balsowe rwd5 i możliwe ze kryte bedzie depronem.. 

prawie rok casu to robiłeś?

ja swoje rwd5 robiłem 3 tygodnie biorąc pod uwagę ze w między czasie się pracuje po 8/10h dziennie...

Opublikowano

ja raczej w kolejce ustawię balsowe rwd5 i możliwe ze kryte bedzie depronem.. 

(...)

Dawid możesz wytłumaczyć po co kryć konstrukcyjny model depronem ? Depron potem trzeba zabezpieczyć, pomalować .... prościej, łatwiej i z pewnością lżej to oklejenie modelu konstrukcyjnego folią. 

Opublikowano

raz nie lubie folii.

dwa depron tlumi drgania spaliny owszem moze sie wypatrzec ale przy mojej ilosci latania to predzej sie zakurzy.

i tak to plany dosc dalekie.

mam pewna kolejke modeli do zrobienia wiec wszystko moze sie pozmieniac.

konstrukcyjne rwd jest gdzies na 5 miejscu.

a w miedzy czasie mam projekt ktory bede kryl tkanina. chyba zdecyduje sie na szyfon. jak mi sie spodoba to i rwd tak pokryje.

teraz wykonuje ostatni model z depronu Vertigo.

a nastepnie raf be2e czaka na materialy bo niestety angielskie sklepy sa ugogo zaopatrzone i trzeba czekac az materialy beda dostepne. to nie to co w polsce. da rade zamowic wszystko w jednym sklepie.

tu w Uk.

100szt smigiel 10x4,7 (te pomaranczowe) rozeszlo sie w kilka godzin. nie mowiac o innych materialach.

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Do steru kierunku przykleiłem sklejkową płozę, przez co mogę skręcać na ziemi. Według mnie trawa jest idealna.

 

Lądowanie przebiega bardzo przyjemnie. Obniżam lot na około 1 metr po czym daje przepustnice na zero, a model sam powoli opada i zatrzymuje się po około 4 metrach dobiegu.

Opublikowano

Do steru kierunku przykleiłem sklejkową płozę, przez co mogę skręcać na ziemi. Według mnie trawa jest idealna.

 

Lądowanie przebiega bardzo przyjemnie. Obniżam lot na około 1 metr po czym daje przepustnice na zero, a model sam powoli opada i zatrzymuje się po około 4 metrach dobiegu.

O proszę! Narzekania na sterowność z płozą są powszechne w wielu modelach, a u ciebie działa. Fajnie.

Raz jeszcze gratulacje. Żałuję, że nie mogłem oglądać twojego sukcesu, bo pamiętam pierwszą próbę. ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zmniejszyłem ostatnio kąt zaklinowania o 2° . I nagle lot Rwd stał się bardzo przyjemny :) Nie muszę już korygowac lotu poziomego sterem wysokości. A prędkość wznoszenia i opadania kontroluję prędkością. 1/4 przepustnicy lekkie opadanie, 1/2 lot poziomy, 3/4 lekkie wznoszenie, full wznoszenie :)

Pare zdjęć z ostatniego latania:
IMG_20140914_180654_zps59c65a2c.jpg
IMG_20140914_181003_zpsd38e0b2e.jpgIMG_20140914_181408_zps889fbcc5.jpgIMG_20140914_181310_zps3d561c21.jpgIMG_20140914_180909_zpsa32e3f02.jpg


W końcu czuję że nim latam :D

Opublikowano

To opadanie to zmniejszenie siły nośnej a nie pochylanie dziobu w dół, więc chyba jest ok :) Maska jest wklejona na stałę i żeby coś przy silniku majstrować musiałbym ją odcinać.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.