Jump to content

Rwd 5 Skazoo


 Share

Recommended Posts

Witam.

Niecały rok temu rozpocząłem budowę Rwd 5 z planów Skazaa. Postanowiłem, że będzie to makieta (prawie). 

 

Tak wyglądała budowa kadłuba:

10676408_299332986917160_605132356830243

10639690_299332866917172_561991599188764

I zamykam 2 połówki:

10647108_299333500250442_608305293114428

 

Półka na serwa:

10615334_299334076917051_165901571089132

Spód kadłuba:

 

10403671_299333953583730_624469673595626

Wkleiłem serwa:

10696424_299334033583722_746065133881669

 

A później zrobiłem oszklenie kabinki:

 

10647146_299334136917045_146563425178887

10375098_299334016917057_249351361199327

Owiewka silnika zrobiona jest z papieru na przemian z wikolem (w sumie to laminat :D

10298686_299335030250289_596862713981417

 

 

10357831_299334733583652_859677931752772

10522491_299334863583639_623728607626231

Tak wygląda na kadłubie:

10710535_299335253583600_776137775036279

Później kadłub dostał skrzela:

913f9d651c651323gen.jpg

Następnie przykleiłem panel przyrządów pokładowych:

10481457_299335910250201_671816218831687

10649751_299335710250221_874824055561956

Oryginalne skrzydła były ciężkie i brzydkie, więc wyciąłem nowe ze styropianu:

zdjcie0226pqstx.jpg

zdjcie022829sc4.jpg

zdjcie02296ksvd.jpg

Po malowaniu prezentuje się tak:

1456015_671048722938840_249399251_n.jpg

Razem z F22:

1795567_671048582938854_2018739929_n.jpg

Pierwszy oblot był nieudany. Samolot po starcie przekręcił się i runął na ziemie:

1653694_671048789605500_520061107_n.jpg

Podczas drugiej próby już leciał ale zdecydowałem się przerwać dalszy lot.

Gdy ponownie startowałem scenariusz się powtórzył.

Teraz samolot dostał dużo szersze podwozie i czeka na trzecią próbę oblotu.

 

Ps: Jak zmniejszyć dodawane zdjęcia?

Link to comment
Share on other sites

ja raczej w kolejce ustawię balsowe rwd5 i możliwe ze kryte bedzie depronem.. 

prawie rok casu to robiłeś?

ja swoje rwd5 robiłem 3 tygodnie biorąc pod uwagę ze w między czasie się pracuje po 8/10h dziennie...

Link to comment
Share on other sites

ja raczej w kolejce ustawię balsowe rwd5 i możliwe ze kryte bedzie depronem.. 

(...)

Dawid możesz wytłumaczyć po co kryć konstrukcyjny model depronem ? Depron potem trzeba zabezpieczyć, pomalować .... prościej, łatwiej i z pewnością lżej to oklejenie modelu konstrukcyjnego folią. 

Link to comment
Share on other sites

raz nie lubie folii.

dwa depron tlumi drgania spaliny owszem moze sie wypatrzec ale przy mojej ilosci latania to predzej sie zakurzy.

i tak to plany dosc dalekie.

mam pewna kolejke modeli do zrobienia wiec wszystko moze sie pozmieniac.

konstrukcyjne rwd jest gdzies na 5 miejscu.

a w miedzy czasie mam projekt ktory bede kryl tkanina. chyba zdecyduje sie na szyfon. jak mi sie spodoba to i rwd tak pokryje.

teraz wykonuje ostatni model z depronu Vertigo.

a nastepnie raf be2e czaka na materialy bo niestety angielskie sklepy sa ugogo zaopatrzone i trzeba czekac az materialy beda dostepne. to nie to co w polsce. da rade zamowic wszystko w jednym sklepie.

tu w Uk.

100szt smigiel 10x4,7 (te pomaranczowe) rozeszlo sie w kilka godzin. nie mowiac o innych materialach.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Do steru kierunku przykleiłem sklejkową płozę, przez co mogę skręcać na ziemi. Według mnie trawa jest idealna.

 

Lądowanie przebiega bardzo przyjemnie. Obniżam lot na około 1 metr po czym daje przepustnice na zero, a model sam powoli opada i zatrzymuje się po około 4 metrach dobiegu.

Link to comment
Share on other sites

Do steru kierunku przykleiłem sklejkową płozę, przez co mogę skręcać na ziemi. Według mnie trawa jest idealna.

 

Lądowanie przebiega bardzo przyjemnie. Obniżam lot na około 1 metr po czym daje przepustnice na zero, a model sam powoli opada i zatrzymuje się po około 4 metrach dobiegu.

O proszę! Narzekania na sterowność z płozą są powszechne w wielu modelach, a u ciebie działa. Fajnie.

Raz jeszcze gratulacje. Żałuję, że nie mogłem oglądać twojego sukcesu, bo pamiętam pierwszą próbę. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zmniejszyłem ostatnio kąt zaklinowania o 2° . I nagle lot Rwd stał się bardzo przyjemny :) Nie muszę już korygowac lotu poziomego sterem wysokości. A prędkość wznoszenia i opadania kontroluję prędkością. 1/4 przepustnicy lekkie opadanie, 1/2 lot poziomy, 3/4 lekkie wznoszenie, full wznoszenie :)

Pare zdjęć z ostatniego latania:
IMG_20140914_180654_zps59c65a2c.jpg
IMG_20140914_181003_zpsd38e0b2e.jpgIMG_20140914_181408_zps889fbcc5.jpgIMG_20140914_181310_zps3d561c21.jpgIMG_20140914_180909_zpsa32e3f02.jpg


W końcu czuję że nim latam :D

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.