Lech Mirkiewicz Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Witam.Coraz głośniej o tym paliwie ale kupić można tylko do heli lub samochodów.Czyżby nie polecano go do samolotów?a zwłaszcza 4-taktów? Jeśli ktoś już spraktykował takie paliwo np: PRO POWER 10 to proszę o opinie.Pozdrawiam Lech
Lech Mirkiewicz Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Opublikowano 25 Lutego 2008 Paliwo zawiera chemiczny dodatek do paliwa SICAL: S-Synergetic (synergia) I-Ignition (zapłon) C-Combustion (spalanie) A-and L-Lubrication (smarowanie) Zalety dodatku SICAL: łatwość regulacji iglicy redukcja temperatury głowicy równomierna praca silnika zauważalny wzrost mocy widoczny wzrost momentu obrotowego błyskawiczna reakcja silnika na gaz czysty silnik-ochrona przed nalotami i nagarem ochrona antykorozyjna znaczne wydłużenie resursu silnika
eze Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Zapomniales dodac ze paliwo ma gorsze chlodzenie to znacznie skraca resurs silnika
Lech Mirkiewicz Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Opublikowano 26 Lutego 2008 Szanowny eze przeczytaj ze zrozumieniem ostatnie zdanie mojego poprzedniego postu,który to jest kopią opisu właściwości sicalu ze strony sprzedawcy tego paliwa i nie pisz odwrotnych teorii.Prosiłem o opinię modelarzy z praktyką stosowania tego paliwa a nie teoretyków.A tak na marginesie "redukcja temperatury głowicy" jest jak najbardziej wskazana.Poza tym "gorsze chłodzenie" wg. ciebie powodowałoby wzrost temperatury silnika a nie jej spadek.Logiczne nie?
modelmaniak Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 SICAL... haha!!! To nic innego jak 1 do 1,5% dodatek kwasu stearynowego...
modelmaniak Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Bardzo dobrze! Kwas stearynowy jest najlepszym ze znanych kwasów oleinowych mających zastosowanie w naszych paliwach. Prowadzono próby z innymi tego typu dodatkami np. kwasem palmitynowym ale efekty były dużo gorsze niż w przypadku kwasu stearynowego. Było to wynikiem nieco innych właściwości tych substancji. Kwas palmitynowy podnosi tylko smarnośc oleju natomiast stearynowy ma również wpływ na liczbę cetanową paliwa - stąd podniesienie i "wypłaszczenie" krzywej momentu obrotowego oraz poprawienie warunków spalania. Proszę nie obawiac się w nazwie słowa "kwas" co mogłoby sugerowac korozyjny wpływ na elementy silnika... Kwas stearynowy nie wchodzi w reakcje z metalami... Mało tego... Zabezpiecza wręcz silnik przed wpływem nitrometanu... Wot, balszaja tiechnika...
fredzio Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Jedna rzecz mnie zastanawia - czy rzeczony kwas stearynowy podlega spalaniu w trakcie pracy silnika, czy jest wydalany razem z olejem? Jeżeli byłby wydalany, to czy przypadkiem nie będzie miał tendencji do krzepnięcia po ostygnięciu silnika i powodował efekt analogiczny do rycynowego "zaklejania silnika"?
loopster Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Uzywałem ProPower`a 10 w T-rexie 600N... powiem jedno - strasznie śmierdzi i gryzie w oczy. Bekra, i paliwa samolotowe jak np Sport 5, oraz te 10% i 15% nitro to są fiołki w nosie w porówaniu z tym... Róznicy w mocy w porówaniu z Bekrą nie czuć. Inna sprawa to to ze ciekawie wygląda trawa po kontakcie ze spalinami Propowera - zostaje taki ładny biały, wypalony placek hehe. Uwazam, że paliwo powinno wybierać się także pod kątem swojej wygody, jak np zapach (j.w.). To że gryzie w oczy juz kompetnie wyklucza dla mnie to paliwo, bo śmigłowcem oraz samolotami latam zazwyczaj niedaleko od siebie.
modelmaniak Opublikowano 4 Marca 2008 Opublikowano 4 Marca 2008 Jedna rzecz mnie zastanawia - czy rzeczony kwas stearynowy podlega spalaniu w trakcie pracy silnika, czy jest wydalany razem z olejem?Jeżeli byłby wydalany, to czy przypadkiem nie będzie miał tendencji do krzepnięcia po ostygnięciu silnika i powodował efekt analogiczny do rycynowego "zaklejania silnika"? Przy zastosowaniu zalecanego max1,5% dodatku kw.stearynowego nie zachodzi zjawisko zaklejania silnika - większośc zostaje spalona ale oczywiście częśc zostanie wyrzucona wraz z olejem.
gajer Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Witam. Używam ProPower 16 zarówno w heli jak i w samolocie (z silnikiem SAITO FA-100), wcześniej latałem na Bekrze 16, więc: - faktycznie ProPower trochę "ma inny" zapach, ale dla mnie to bez różnicy, aż tak źle na mnie nie wpływa pozatym samolotem latam na tyle dalego od siebie że i tak nie czuję, helikiem też raczej latam, a nie wywijam koziołki przed nosem. - dużo stabilniesze wolne obroty w SAITO FA-100 (w heliku nie zauważyłem), spokojnie uzyskuje 1600 obr bez zgaśnięcia silnika (przy bekrze bylo to prawie 2000), choć pewnie jakiś wpływ też ma na to fakt że silnik trochę bardziej dotarty. - trochę więcej mocy, silnik jest tak ustawiony że na śmigle 16x6 APC uzyskuje 8500 obrotów, przy temperaturze głowicy nie przekraczającej 90 stopni, w/g mnie wynik chyba niezły, - jeśli chodzi o szybkość reakcji silnika na gaz to nie zauwazyłem różnicy, pzdr Sławek.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Witam.Przetestowałem w końcu paliwo ProPower 10 % nitro w porównaniu do Contest 10 % nitro.Testy przeprowadziłem na trzech silnikach, saito 91,saito 56 i magnum 15.Latałem na przemian na tych paliwach i z moich obserwacji wynika,że jednak ProPower jest lepszym paliwem.Jak pisali moi poprzednicy duzo stabilniejsze i znacznie niższe wolne obroty ,"miększa" praca i odczówalna poprawa reakcji na drążek gazu najbardziej zauważalna przy odejściu z zawisu.Ponad to silniki mniej brudziły model olejem o dziwnym zielonkawym zabarwieniu.Potrzebna była tez korekta ustawień iglic bo dało się zauwazyć objawy "przelania" silnika czyli mieszanka zbyt bogata.Najbardziej pokazał to magnum 15. Wymagał przykrecenia iglicy prawie pół obrotu.Zwiększyły się też obroty maksymalne o ponad 500/min.Saito 91 nawet przed korektą iglic prawie nie dymił.Myśle,że zmniejszyło się zużycie paliwa ale to wymaga kolejnych testów.Na koniec jeden minus - zapach spalin jest okropny ,chyba trzeba czasu by się do niego przyzwyczaić.Pamiętam jak dawno temu zapach spalin silników samozapłonowych wywoływał podobne odczucia.Na dzień dzisiejszy zdecydowałem się latać na paliwie PowerPro.
Jano Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Zastanawia mnie to bardzo że tak prosty związek jakim jest kwas stearynowy(hydroliza tłuszczów zwierzęcych) służący między innymi do produkcji mydła i kosmetyków,wpływa aż tak pozytywnie na pracę silnika.Czy nie jest to tak jak z różnej maści komponentami i urządzeniami mającymi polepszyć pracę silników pełnowymiarowych.Jedni uważają że to rewelacja a inni że wciskanie kitu.
Łukasz1 Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 No własnie! Mydło to palmitynian i stearynian sodu! Też mi wynalazek z XIXw a nie z XXIw Smrodek musi być inny jak się spala "mydło" Dobrze, że to nie merkaptany :rotfl:
utopia Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 Jedni uważają że to rewelacja a inni że wciskanie kitu. jaki kit Panie drogi to są nowoczesne wynalazki wmawiał mi sąsiad stosując tabletki "dodające oktanów do paliwa " miały dodać 30 oktanów i zmniejszać spalanie o 40% zmniejszyły o 100% bo zanim się skończyły zatarł silnik :mrgreen:
kogutos Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Witajcie.Korzystam z paliwa ProPower z 16% Nitro.Wypaliłem 10 litrów tegoż paliwa. Silniki: heli .36 Irvine i samolotowy Super Tigre .75. Silniki chodzą super,zero osadów,miękka praca. Wady: duży smród,drażniący. Wydaje mi się,że modele mniej się brudzą,osad olejowy-zielonkawy. Raczej pozostanę przy tym paliwie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.