Skocz do zawartości

Paliwo z dodatkiem Sical


Rekomendowane odpowiedzi

Paliwo zawiera chemiczny dodatek do paliwa SICAL:

 

S-Synergetic (synergia)

 

I-Ignition (zapłon)

 

C-Combustion (spalanie)

 

A-and

 

L-Lubrication (smarowanie)

 

Zalety dodatku SICAL:

 

łatwość regulacji iglicy

redukcja temperatury głowicy

równomierna praca silnika

zauważalny wzrost mocy

widoczny wzrost momentu obrotowego

błyskawiczna reakcja silnika na gaz

czysty silnik-ochrona przed nalotami i nagarem

ochrona antykorozyjna

znaczne wydłużenie resursu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny eze przeczytaj ze zrozumieniem ostatnie zdanie mojego poprzedniego postu,który to jest kopią opisu właściwości sicalu ze strony sprzedawcy tego paliwa i nie pisz odwrotnych teorii.Prosiłem o opinię modelarzy z praktyką stosowania tego paliwa a nie teoretyków.A tak na marginesie "redukcja temperatury głowicy" jest jak najbardziej wskazana.Poza tym "gorsze chłodzenie" wg. ciebie powodowałoby wzrost temperatury silnika a nie jej spadek.Logiczne nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze!

Kwas stearynowy jest najlepszym ze znanych kwasów oleinowych mających zastosowanie w naszych paliwach.

Prowadzono próby z innymi tego typu dodatkami np. kwasem palmitynowym ale efekty były dużo gorsze niż w przypadku kwasu stearynowego.

Było to wynikiem nieco innych właściwości tych substancji.

Kwas palmitynowy podnosi tylko smarnośc oleju natomiast stearynowy ma również wpływ na liczbę cetanową paliwa - stąd podniesienie i "wypłaszczenie" krzywej momentu obrotowego oraz poprawienie warunków spalania.

Proszę nie obawiac się w nazwie słowa "kwas" co mogłoby sugerowac korozyjny wpływ na elementy silnika...

Kwas stearynowy nie wchodzi w reakcje z metalami... Mało tego... Zabezpiecza wręcz silnik przed wpływem nitrometanu...

Wot, balszaja tiechnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz mnie zastanawia - czy rzeczony kwas stearynowy podlega spalaniu w trakcie pracy silnika, czy jest wydalany razem z olejem?

Jeżeli byłby wydalany, to czy przypadkiem nie będzie miał tendencji do krzepnięcia po ostygnięciu silnika i powodował efekt analogiczny do rycynowego "zaklejania silnika"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywałem ProPower`a 10 w T-rexie 600N... powiem jedno - strasznie śmierdzi i gryzie w oczy. Bekra, i paliwa samolotowe jak np Sport 5, oraz te 10% i 15% nitro to są fiołki w nosie w porówaniu z tym...

Róznicy w mocy w porówaniu z Bekrą nie czuć.

Inna sprawa to to ze ciekawie wygląda trawa po kontakcie ze spalinami Propowera - zostaje taki ładny biały, wypalony placek hehe.

Uwazam, że paliwo powinno wybierać się także pod kątem swojej wygody, jak np zapach (j.w.).

To że gryzie w oczy juz kompetnie wyklucza dla mnie to paliwo, bo śmigłowcem oraz samolotami latam zazwyczaj niedaleko od siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz mnie zastanawia - czy rzeczony kwas stearynowy podlega spalaniu w trakcie pracy silnika, czy jest wydalany razem z olejem?

Jeżeli byłby wydalany, to czy przypadkiem nie będzie miał tendencji do krzepnięcia po ostygnięciu silnika i powodował efekt analogiczny do rycynowego "zaklejania silnika"?

 

Przy zastosowaniu zalecanego max1,5% dodatku kw.stearynowego nie zachodzi zjawisko zaklejania silnika - większośc zostaje spalona ale oczywiście częśc zostanie wyrzucona wraz z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Używam ProPower 16 zarówno w heli jak i w samolocie (z silnikiem SAITO FA-100), wcześniej latałem na Bekrze 16, więc:

 

- faktycznie ProPower trochę "ma inny" zapach, ale dla mnie to bez różnicy, aż tak źle na mnie nie wpływa pozatym samolotem latam na tyle dalego od siebie że i tak nie czuję, helikiem też raczej latam, a nie wywijam koziołki przed nosem.

 

- dużo stabilniesze wolne obroty w SAITO FA-100 (w heliku nie zauważyłem), spokojnie uzyskuje 1600 obr bez zgaśnięcia silnika (przy bekrze bylo to prawie 2000), choć pewnie jakiś wpływ też ma na to fakt że silnik trochę bardziej dotarty.

 

- trochę więcej mocy, silnik jest tak ustawiony że na śmigle 16x6 APC uzyskuje 8500 obrotów, przy temperaturze głowicy nie przekraczającej 90 stopni, w/g mnie wynik chyba niezły,

 

- jeśli chodzi o szybkość reakcji silnika na gaz to nie zauwazyłem różnicy,

 

 

pzdr

Sławek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.Przetestowałem w końcu paliwo ProPower 10 % nitro w porównaniu do Contest 10 % nitro.Testy przeprowadziłem na trzech silnikach, saito 91,saito 56 i magnum 15.Latałem na przemian na tych paliwach i z moich obserwacji wynika,że jednak ProPower jest lepszym paliwem.Jak pisali moi poprzednicy duzo stabilniejsze i znacznie niższe wolne obroty ,"miększa" praca i odczówalna poprawa reakcji na drążek gazu najbardziej zauważalna przy odejściu z zawisu.Ponad to silniki mniej brudziły model olejem o dziwnym zielonkawym zabarwieniu.Potrzebna była tez korekta ustawień iglic bo dało się zauwazyć objawy "przelania" silnika czyli mieszanka zbyt bogata.Najbardziej pokazał to magnum 15. Wymagał przykrecenia iglicy prawie pół obrotu.Zwiększyły się też obroty maksymalne o ponad 500/min.Saito 91 nawet przed korektą iglic prawie nie dymił.Myśle,że zmniejszyło się zużycie paliwa ale to wymaga kolejnych testów.Na koniec jeden minus - zapach spalin jest okropny ,chyba trzeba czasu by się do niego przyzwyczaić.Pamiętam jak dawno temu zapach spalin silników samozapłonowych wywoływał podobne odczucia.Na dzień dzisiejszy zdecydowałem się latać na paliwie PowerPro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie to bardzo że tak prosty związek jakim jest kwas stearynowy(hydroliza tłuszczów zwierzęcych) służący między innymi do produkcji mydła i kosmetyków,wpływa aż tak pozytywnie na pracę silnika.Czy nie jest to tak jak z różnej maści komponentami i urządzeniami mającymi polepszyć pracę silników pełnowymiarowych.Jedni uważają że to rewelacja a inni że wciskanie kitu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jedni uważają że to rewelacja a inni że wciskanie kitu. :D

 

jaki kit Panie drogi to są nowoczesne wynalazki wmawiał mi sąsiad stosując tabletki "dodające oktanów do paliwa " miały dodać 30 oktanów i zmniejszać spalanie o 40%

zmniejszyły o 100% bo zanim się skończyły zatarł silnik :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.Korzystam z paliwa ProPower z 16% Nitro.Wypaliłem 10 litrów tegoż paliwa. Silniki: heli .36 Irvine i samolotowy Super Tigre .75. Silniki chodzą super,zero osadów,miękka praca. Wady: duży smród,drażniący. Wydaje mi się,że modele mniej się brudzą,osad olejowy-zielonkawy. Raczej pozostanę przy tym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.