Skocz do zawartości

Zawody modeli wolnolatających na zboczu kat. F1E


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Film z zawodów modeli wolnolatających na zboczu kat. F1E, zaliczanych do Pucharu Polski,

które były u nas organizowane tydzień temu:

 

 

12-13.04.2014 r.
Dzień 1: Dursztyn, wiatr NE 1-2 m/s, organizator: Aeroklub ROW
Dzień 2: Dział, wiatr W, NW 3-5 m/s, organizator: Aeroklub Nowy Targ

 

pozdrawiam

Arek

 

edit: powinno być ok

  • Lubię to 1
Opublikowano

Gdzie można znaleść dane takich modeli?

Wam, twórcom tych modeli, po oblataniu takiego modelu chyba nie sprawia trudności poprawne ustawienie modelu RC :)

Ten statecznik na kabince ma jakieś uzasadnienie czy to tylko gratisowa powierzchnia robiąca przy okazji za balast?

No i w końcu, zdażają się ucieczki termiczne takich modeli?

Opublikowano

Wiem że ten statecznik na dziobie to ster magnetyczny. Ale jak to zrobić nie znalazłem w sieci. Więcej nie wiem w tym temacie. Modele mistrzostwo świata, zero kompromisu. Majstersztyk modelarski! Tylko dużo chodzenia.. 

Opublikowano

Gdzie można znaleść dane takich modeli?

Wam, twórcom tych modeli, po oblataniu takiego modelu chyba nie sprawia trudności poprawne ustawienie modelu RC :)

Ten statecznik na kabince ma jakieś uzasadnienie czy to tylko gratisowa powierzchnia robiąca przy okazji za balast?

No i w końcu, zdażają się ucieczki termiczne takich modeli?

 

Gdzie można znaleźć dane takich modeli?

Kilka planów modeli F1E znajdziesz na stronie Piotrka Szymańskiego.

 

Wam, twórcom tych modeli, po oblataniu takiego modelu chyba nie sprawia trudności poprawne ustawienie modelu RC

Heh nikt nie rodzi się mądry, to jest zupełnie inne latanie, i nne podejście do modeli, tam musisz tak ustwić model, że jak go wypuścisz to musi lecieć tam gdzie ty chcesz. generalnie pod wiatr. Choć nie ukrywam, że ustawienie i dolatanie zawodniczego szybowca F3B/F jest trudniejsze - mam porównanie w obydwóch startowałem zawodniczo i zawsze jest to fajny temat do rozmów na imprezach modelarskich (pewnie zwolennicy "magnesów" zaraz mnie tu przeklną :-)  

 

Ten statecznik na kabince ma jakieś uzasadnienie czy to tylko gratisowa powierzchnia robiąca przy okazji za balast?

Ten "statecznik" z przodu to nieruchoma płetwa wraz ze sterkiem, który jest połączony z magnesem - i to on właśnie steruje modelem.

 

No i w końcu, zdażają się ucieczki termiczne takich modeli?

To jest normalka, choć teraz już mniej przez niezawodne elektroniczne wyłączniki czasowe. Natomiast drzewa i krzaki to chleb powszedni :-)

 

Na te zawody pojechałem trochę z sentymentu, od takich zaczynałem, teraz zaczyna latać w nich mój syn i to był jego pierwszy start.

Jak zobaczyłem, że sobie radzi to w niedzielę i ja wziąłem udział :-)

Co do biegania, włączyłem Endomondo, które z 3 kolejek lotów zliczyło mi ponad 7 km, ale to samo zdrowie.

Dla zainteresowanych Zakopane i Nowy Targ to kolebka tych modeli w Polsce za sprawą ś.p. Wiesława Jakubowskiego, który z tego co słyszałem przywiózł pomysł z Niemiec, gdzie tam już wcześniej organizowano zawody w tej kategorii, u nas w kraju to już będzie ok. 70 lat.

W Nowym Targu, były zorganizowane I Mistrzostwa Świata w dniu 19 września 1989 r.

Kilka lat temu powstała nowa technika startu, modele są rzucane do góry, a precyzyjne wyłączniki czasowe przestawiają kąt statecznika poziomego.

Znacznie to pomaga na płaskich zboczach. Na filmie celowo pominąłem nieudane starty, wtedy lot trwa kilkanaście sekund, a jeśli jest to powtórkowy to taki wynik jest wpisywany do tabeli.

Myślę, że choć trochę przybliżyłem temat.

 

pozdrawiam

AM

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.