madmax Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Witam Przymierzam się do kupna pomki paliwowej i nasunęły mi się następujące pytania : 1. Czy elektryczną pompkę do paliwa żarowego mogę po wymianie przewodów paliwowych stosować do benzyny ? 2. Czy warto brać taka pompkę : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=501 czy też lepiej ręczną http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=500 ? P.S. Pojemność zbiornika w modelu - 1 litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Nie wystarczy, ale.... Są oddzielne do benzyny i metanolu. Są też takie, które możesz stosować do obu paliw( wydaje mi się, że widziałem w którymś sklepie netowym ale nie jestem pewien tego) - chyba własnie po zmianie wężyków. Ja przestałem używać swej elektrycznej pompki, która jest w panelu startowym na rzecz pompki ręcznej - szybciej i precyzyjniej trwa tankowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Dzięki Irku za informacje. Mam jeszcze pytanko ? Czy ta pompka będzie dobra : http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id=3229 i spełni swoją funkcję tankowania i roztankowywania 1 litrowego zbiornika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ja uzywam tej pompki: http://nastik.pl/pompka-reczna-metanolu-benzyny-p-1207.html jest dobra i do benzyny i do metanolu. W skrzynce mam elektryczna do metanolu, ale ta jest wygodniejsza bo nie wymaga zasilania w sytuacji gdy zabieram ze soba tylko paliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Madmax - napewno będzie dobra. Czy w zależności od producenta pompki mają różną wydajnosć tego nie wiem. Mogę jutro zmierzyć czas tankowania pojemnika 1l ale to chyba nie ma znaczenia czy napełnisz go w 2 czy w 5min. Jednak tikicaca potwierdził, iż są na oba paliwa w jednym. w takiem razie wymieniasz wężyki czy też są jakieś uniwersalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ludzie przeciez mozna wsadzic tam wezyk jak najgrubszy bedzie szybciej i wiecej paliwa zaciągal.koncowka bedzie pasowac do cienszych wezykow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Irku. Różnica między 2 a 5 minut nie jest dla mnie pomijalna - ale różnica 5 minut a 15 minut - już jest poważna Głównie chodziło mi o pewność, że pompka pompuje - a nie "pluje mikroporcjami" do zbiornika - oraz, że nie jest to "zabawka", która po kilku kręceniach rozsypie mi się w rękach. Jeszcze raz dzięki. Eze. Twierdzisz, że gdy dam grubszy wężyk - to pompka będzie więcej i szybciej zaciągała paliwo ?? Otóż mam wątpliwości - może się mylę - więc mnie poprawcie. W parametrach tych ręcznych pompek znalazłem informację o wydajności 10 ml/na 1 obrót. To przy zbiorniku 1000 ml wychodzi na oko 100 pokręceń korbką - jeżeli faktycznie taką wydajność ma pompka. Więc nawet jak się podłączy "gruby szlauf" do takiej pompki - to dzięki takiemu zabiegowi raczej więcej naraz nie przepompuje się ( no może minimalnie ) - chyba, że zwiększy się tempo kręcenia korbą :devil:. P.S. Dodatkowo przy zbyt dużej średnicy wężyka - w zalezności od budowy - pompka może wogóle mieć problemy z zaciąganiem paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Pompowałem zbiornik 250ml i naprawdę błyskawicznie to idzie. Napewno nie pompuje porcjami , strumień jest ciągły. Teraz nic więcej nie powiem bo nie chcę zmyślać. 20 obr. na 200ml to całkiem bardzo prawdopodobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 w srodku wezyk mozna zmienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 w srodku wezyk mozna zmienic Tu nie o ten typ pompki chodzi,te mają w środku dwie zębatki i to one obracając się tłoczą paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Tu ciekawa pompkę do benzyny - ale elektryczną - znalazłem :-). http://www.cyber-fly.pl/index.php?products=product&prod_id=528 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 to jest adaptacja pompki do spryskiwacza, na allegro mozna dostac uzywana za 10-12zł, znajomy tym pompuje metanol i jest ok, benzyne tez moze przetrzyma. Ta pompka reczna co podalem wczesniej pomuje zbiornik 500ml w ok 30 obrotow korbka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Rzeczywiście. Nawet lepiej . Oryginalne pompki do spryskiwacza samochodowego - nówki chodzą po 15-20 zł. Kurcze. Może się pobawię i coś z tego zrobię ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Używam ze spryskiwacza ze Skody 100 - Chodzi jak burza w obie strony i metanol i benzynka. Jeno trza kupic rurki coby nie strawiły ich oba powyższe paliwa - ale o to postarał się - w moim przypadku - człowiek z ModelPartner z Andrychowa ( znany przez większości modelarzy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Jurku. Czy w samym spryskiwaczu jakieś przeróbki były dodatkowo robione ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nic. Tylko rurki i kabelki do panelu startowego kupionego w Nastik'u gdzie jest przełącznik IN/OUT ( paliwo do / paliwo z ) coby "ładować" butelkę w skrzynce startowej ( ja mam IN ) i z tejże butelki na lotnisku "ładować" zbiornik w modelu. I jedna uwaga z praktyki: uważajcie na końcówkę ( rurkę ) z pompki na zewnątrz. Wewnątrz skrzynki startowej mam uchwyt na konćówkę coby była wyżej niż poziom paliwa w butelce. Na początku uchwyt ten był niezbyt dobrze wykonany i razu pewnego końcówka zsunęła się na dno skrzynki i ... paliwo powoli zaczęło wyciekać do skrzynki. Efekt - każdy może sobie wyobrazić - niezbyt przyjemne sprzątanie skrzynki i samochodu. ps. pompkę kupiłem w serwisie skody - na alledrogo wówczas takich nie było. A ze skody bo korzystając z doświadczenia p. L.J. z Andrychowa podpowiedział że inne mogą lub podobno są z tworzywa nieodpornego na metanol lub benzynę - a ja chciałem pompkę na oba paliwa a dodatkowo niektóre pompki do spryskiwaczy są jednokierunkowe ( i jak tu zassać paliwko do butelki ?? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Jak obiecałem tak i sprawdziłem czas ręcznego tankowania 1l. Wyszło równe 2min. ale trzeba było się trochę nakręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidlak Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Cześć. Również słyszałem opinię że najlepiej do tego celu nadają się pompki ze skody 100. Rurki, obudowy to chyba mało, jak wygląda sprawa z bezpieczeństwem? Czy to nie jest tak że napęd takiej pompki musi być beziskrowy ? Osobiście dmuchając na zimnie, zakupiłem ręczną pompkę, ale zamierzam latać tylko małymi. Edit: Dodano sens.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Rurki, obudowy to chyba mało. Sorry, ale nie rozumiem co masz na myśli ? A jak wygląda sprawa z bezpieczeństwem, czy to nie jest tak że napęd takiej pompki musi być beziskrowy ? Widziałeś kiedyś "taką" pompkę ? Sądzisz że paliwo przepływa poprzez silnik :shock: Odpowiadam: nie - paliwo przepłewa poprzez mimośrodową pompę ( pompkę ) napędzaną z zewnątrz silnikiem prądu stałego. A wybuchowe bądz zapalna jest tak a propo mieszanka oparów paliwa z powietrzem - a gdzie taka mieszanka w pompce. ps. Vidlak - nie boisz się jeżdzić samochodem - tam jest paliwo i latają iskry - może wybuchnąć :rotfl: :rotfl: - sorry - nie mogłem się powstrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidlak Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Dlatego pytam bo wolałem sie upewnić. W drukarkach przemysłowych z którymi mam kontakt, w których są także rozpuszczalniki oraz inne "bardzo lotne" specyfiki zauważyłem silniki bezszczotkowe, stąd ta obawa. Wiem że pali sie mieszanina benzyny z powietrzem, więc darujmy sobie te ironiczne wykłady. PS. jeżdżę dieslem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.