Jump to content

Pompka do paliwa


madmax

Recommended Posts

Posted

Witam

 

Przymierzam się do kupna pomki paliwowej i nasunęły mi się następujące pytania :

 

1. Czy elektryczną pompkę do paliwa żarowego mogę po wymianie przewodów paliwowych stosować do benzyny ?

 

2. Czy warto brać taka pompkę : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=501 czy też lepiej ręczną http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=500 ?

 

P.S. Pojemność zbiornika w modelu - 1 litr.

Posted

Nie wystarczy, ale.... Są oddzielne do benzyny i metanolu. Są też takie, które możesz stosować do obu paliw( wydaje mi się, że widziałem w którymś sklepie netowym ale nie jestem pewien tego) - chyba własnie po zmianie wężyków. Ja przestałem używać swej elektrycznej pompki, która jest w panelu startowym na rzecz pompki ręcznej - szybciej i precyzyjniej trwa tankowanie.

Posted

Madmax - napewno będzie dobra. Czy w zależności od producenta pompki mają różną wydajnosć tego nie wiem. Mogę jutro zmierzyć czas tankowania pojemnika 1l ale to chyba nie ma znaczenia czy napełnisz go w 2 czy w 5min.

Jednak tikicaca potwierdził, iż są na oba paliwa w jednym. w takiem razie wymieniasz wężyki czy też są jakieś uniwersalne?

Posted

ludzie przeciez mozna wsadzic tam wezyk jak najgrubszy bedzie szybciej i wiecej paliwa zaciągal.koncowka bedzie pasowac do cienszych wezykow

Posted

Irku.

Różnica między 2 a 5 minut nie jest dla mnie pomijalna - ale różnica 5 minut a 15 minut - już jest poważna :D Głównie chodziło mi o pewność, że pompka pompuje - a nie "pluje mikroporcjami" do zbiornika - oraz, że nie jest to "zabawka", która po kilku kręceniach rozsypie mi się w rękach. Jeszcze raz dzięki.

 

Eze.

Twierdzisz, że gdy dam grubszy wężyk - to pompka będzie więcej i szybciej zaciągała paliwo ??

Otóż mam wątpliwości - może się mylę - więc mnie poprawcie.

W parametrach tych ręcznych pompek znalazłem informację o wydajności 10 ml/na 1 obrót. To przy zbiorniku 1000 ml wychodzi na oko 100 pokręceń korbką :D - jeżeli faktycznie taką wydajność ma pompka.

Więc nawet jak się podłączy "gruby szlauf" do takiej pompki - to dzięki takiemu zabiegowi raczej więcej naraz nie przepompuje się ( no może minimalnie ) - chyba, że zwiększy się tempo kręcenia korbą :devil:.

P.S. Dodatkowo przy zbyt dużej średnicy wężyka - w zalezności od budowy - pompka może wogóle mieć problemy z zaciąganiem paliwa.

Posted

Pompowałem zbiornik 250ml i naprawdę błyskawicznie to idzie. Napewno nie pompuje porcjami , strumień jest ciągły. Teraz nic więcej nie powiem bo nie chcę zmyślać. 20 obr. na 200ml to całkiem bardzo prawdopodobne

Posted
w srodku wezyk mozna zmienic

Tu nie o ten typ pompki chodzi,te mają w środku dwie zębatki i to one obracając się tłoczą paliwo.

Posted

to jest adaptacja pompki do spryskiwacza, na allegro mozna dostac uzywana za 10-12zł, znajomy tym pompuje metanol i jest ok, benzyne tez moze przetrzyma.

 

Ta pompka reczna co podalem wczesniej pomuje zbiornik 500ml w ok 30 obrotow korbka :wink:

Posted

Rzeczywiście. Nawet lepiej . Oryginalne pompki do spryskiwacza samochodowego - nówki chodzą po 15-20 zł. Kurcze. Może się pobawię i coś z tego zrobię :D ?

Posted

Używam ze spryskiwacza ze Skody 100 - Chodzi jak burza w obie strony i metanol i benzynka. Jeno trza kupic rurki coby nie strawiły ich oba powyższe paliwa - ale o to postarał się - w moim przypadku - człowiek z ModelPartner z Andrychowa ( znany przez większości modelarzy )

Posted

Nic. Tylko rurki i kabelki do panelu startowego kupionego w Nastik'u gdzie jest przełącznik IN/OUT ( paliwo do / paliwo z ) coby "ładować" butelkę w skrzynce startowej ( ja mam IN ) i z tejże butelki na lotnisku "ładować" zbiornik w modelu.

 

I jedna uwaga z praktyki: uważajcie na końcówkę ( rurkę ) z pompki na zewnątrz. Wewnątrz skrzynki startowej mam uchwyt na konćówkę coby była wyżej niż poziom paliwa w butelce. Na początku uchwyt ten był niezbyt dobrze wykonany i razu pewnego końcówka zsunęła się na dno skrzynki i ... paliwo powoli zaczęło wyciekać do skrzynki. Efekt - każdy może sobie wyobrazić - niezbyt przyjemne sprzątanie skrzynki i samochodu.

 

ps. pompkę kupiłem w serwisie skody - na alledrogo wówczas takich nie było. A ze skody bo korzystając z doświadczenia p. L.J. z Andrychowa podpowiedział że inne mogą lub podobno są z tworzywa nieodpornego na metanol lub benzynę - a ja chciałem pompkę na oba paliwa a dodatkowo niektóre pompki do spryskiwaczy są jednokierunkowe ( i jak tu zassać paliwko do butelki ?? )

Posted

Jak obiecałem tak i sprawdziłem czas ręcznego tankowania 1l. Wyszło równe 2min. ale trzeba było się trochę nakręcić.

Posted

Cześć.

Również słyszałem opinię że najlepiej do tego celu nadają się pompki ze skody 100.

 

Rurki, obudowy to chyba mało, jak wygląda sprawa z bezpieczeństwem? Czy to nie jest tak że napęd takiej pompki musi być beziskrowy ?

 

Osobiście dmuchając na zimnie, zakupiłem ręczną pompkę, ale zamierzam latać tylko małymi.

 

Edit: Dodano sens..:)

Posted

 

Rurki, obudowy to chyba mało.

 

 

Sorry, ale nie rozumiem co masz na myśli ?

 

 

A jak wygląda sprawa z bezpieczeństwem, czy to nie jest tak że napęd takiej pompki musi być beziskrowy ?

 

 

Widziałeś kiedyś "taką" pompkę ? Sądzisz że paliwo przepływa poprzez silnik :shock:

Odpowiadam: nie - paliwo przepłewa poprzez mimośrodową pompę ( pompkę ) napędzaną z zewnątrz silnikiem prądu stałego. A wybuchowe bądz zapalna jest tak a propo mieszanka oparów paliwa z powietrzem - a gdzie taka mieszanka w pompce.

 

ps. Vidlak - nie boisz się jeżdzić samochodem - tam jest paliwo i latają iskry - może wybuchnąć :rotfl: :rotfl: - sorry - nie mogłem się powstrzymać

Posted

Dlatego pytam bo wolałem sie upewnić.

W drukarkach przemysłowych z którymi mam kontakt, w których są także rozpuszczalniki oraz inne "bardzo lotne" specyfiki zauważyłem silniki bezszczotkowe, stąd ta obawa.

 

Wiem że pali sie mieszanina benzyny z powietrzem, więc darujmy sobie te ironiczne wykłady.

 

 

PS. jeżdżę dieslem :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.