slawko_k Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Moim zdaniem to fałszywy trop.Taka ładowarka ma przetwornicę Sorka chyba czytałem na raz ze 2 wątki albo co bo byłem przekonany że o taniej ładowarce e-sky mowa
Mars_2000 Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 (...) A przy tej okazji ,czy pakiet LiPo ladowac bez balansera przez przewody , ktore podlaczamy do regulatora? Oczywiście 8) Końcówki do balansera (jak sama jej nazwa wskazuje ;D ) używa się wyłącznie do ładowania z opcją balansowania ogniw.
marcin133 Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Tego typu ładowarki chodź różnych marek są niemal identyczne i przy tej klasie ładowarki ona sama powinna sygnalizować ewentualne zbyt małe napięcie zasilające. Możliwość ładowania 1-5cel Lixx i 1-14cel Nixx raczej wskazują iż musi być ona wyposażona w przetwornicę. Totalnym błędem natomiast jest próba ładowania pakietu 2200mAh prądem 100mA i to trzeba zweryfikować.
jacek62 Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Opublikowano 29 Lutego 2008 Czesc.Sprawa jest prosta.Ladowarka jest dobra jak rowniez pakiet.Moj blad to fakt ze ladowalem pakiet niskim pradem.A teraz:po nastawieniu pradu ladowania 2.2A padl zasilacz , ktory mial podawac 5A;po podlaczeniu ukladu do akumulatora samochodowego tym samym pradem ladowarka "zapakowala" pakiet do 12,6V bez problemow.Kolejna sprawa to programator.Nie duzy wydatek a naprawde bardzo cieszy.Wnioski:1.zawsze laduj pakiet LiPo jego najwyzszym dopuszczalnym pradem,2.Regulator najpewniej ustawia sie programatorem.Dzieki za powyzsze rady i pozdrawiam:).
Marcin Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Ja bym zamiast wniosku o max dopuszczalnym prądzie ładowania wysnuł inny - zaopatrzyć się w wydajne źródło prądowe.
marcin133 Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Ja bym zamiast wniosku o max dopuszczalnym prądzie ładowania wysnuł inny - zaopatrzyć się w wydajne źródło prądowe. To nie jest zły wniosek. Źle dobrany prąd ładowania może więcej szkodzić niż pomagać. Zbyt mały prąd nie doładuje akumulatora - pojawiają się przekłamania w czasie ładowania akumulatora i przyjętego ładunku (szczególnie ogniwa NimH) zbyt wysoki prąd powoduje przedwczesne zakończenie procesu. Wszystko to zależy także od samych akumulatorów. Podczas ładowania ogniw Li-Po ładowarka dodatkowo sama dobiera prąd ładowania szczególnie widoczne jest to pod koniec procesu. Stosując zasadę iż prąd ładowania dla NimH wynosi 1/10C a dla Li-Po 1C powinniśmy się spodziewać prawidłowo przeprowadzonego procesu ładowania. Dopiero wówczas można próbować zwiększać prąd dla NimH (szybkie ładowanie) lub zmniejszać (oszczędność pakietu) dla Li-Po cały czas oczekując podobnych wyników. Należałoby także zaznaczyć iż w każdym przypadku prąd ten nie powinien być mniejszy niż 1/10C.
Marcin Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Fakt, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Osobiście, na lotniskach, ładuję max dopuszczalnym prądem ze względu na głód latania. W domu przeważnie ładowanie połową wartości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.