zolty Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Witam ja bardzo kolegòw przepraszam za zawracanie gitary, ale czy mògłby ktoś mi wyjaśnić jak czytać właściwości silników, a tak po chłopsku silnik ma kv jak to się odnosi do masy samolotu? jak dobrać śmigło do silnika? zgóry przepraszam i liczę na wyrozumiałość, jestem " żòłty" w te klocki pozdrawiam Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Parametr kV to ilość obrotów silnika na 1 Volt pakietu. Zwykle producent silnika podaje zalecane śmigła do danego modelu silnika. Zalecane, to znaczy takie, przy których silnik będzie pracował blisko maksymalnej sprawności i nie przekroczy dopuszczalnego poboru prądu. Możesz pobawić się kalkulatorem darmowym na stronie http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=en Zobaczysz, jaki wpływ na ciąg i pobór prądu ma dobór i śmigła dla danego modelu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 juz patrzylem na ten kalkulator on jest dobry jak wiesz co i jak dla zielonego jak ja " zolty" to on nic mi nie mowi. chodzilo mi ze skad mam wiedziec jaki silnik bedzie lepszy dla samolotu o wadze "X " na jakie kv spojrzec? ( wybierajac silnik czy trzeba miec przewidziany jaki pakiet ) jak obliczyc waty? moze jakiś wzor na obliczanie ciagu? pozdrawiam Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Ten kalkulator liczy Ci ciąg, prędkość strumienia zaśmigłowego i parametry pracy silnika. W zależności od tego jaki model planujesz ( i jaką wagę modelu zakładasz) potrzebujesz innych parametrów. Poczytaj : http://rc-miruuu.weebly.com/doboacuter-silnika-regulatora-i-pakietu-w-pierwszym-samolocie-rc.html http://www.modelmotor.pl/webpage/ogolne-zasady-doboru-silnikow-do-napedow-elektrycznych-w-zastosowaniach-modelarskich.html http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32119-zrozumienie-smigla/?hl=zrozumienie&fromsearch=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Moc to iloczyn napięcia i prądu. Skoro znasz napięcie, prąd możesz zmierzyć a moc obliczyć. To oczywiście moc obliczeniowa, teoretyczna pobrana przez silnik. Ta oddana na wał będzie mniejsza o sprawność silnika, reszta mocy zostanie skonsumowana to produkcji ciepła i tarcia i wielu innych strat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Dodajmy jeszcze, że kv to liczba obrotów na 1V ale na silniku bez śmigła! Po założeniu śmigła obroty spadną do wartości sprawności silnika. Generalnie - kv małe śmigło duże. Kw duże śmigło małe. Lot modelem z małym kv to tak jak jazda samochodem pod górę na niskim biegu. Lot modelem z dużym kv to jak jazda na wysokim biegu. wybierając szybkie modele wybierasz silnik z dużym kv i odwrotnie. Ja do swoich modeli jakoś przekonałem się tylko do małych kv bo zależało mi by model - latające skrzydło - raczej bez problemu wchodziło na pułap niż bardzo szybko latało w poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Tebe dzieki za linki poczytałem i mi troche wyjasnilo najbrdziej mi zalezala by sie dowiedziec jak dobierac silniki, myslalem ze kv ma jaks wiekszy wplym cytujac z drugiegi linka samoloty typu Trener – silnik o masie ok. 70-80g/1kg masy modelu samoloty typu Akrobat – silnik o masie ok. 80g-95g/1kg masy modelu samoloty typu 3D– silnik o masie ok. 100g-120g/1kg masy modelu nie jest to moze strasznie pomocne ale juz zawezna wybor silnika do modelu. pozdrawiam Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 A do jakiego modelu potrzebujesz dobrać zespół napędowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 zamowilem "michasia rc" od pana Mirka i on mi przeslal jakie wyposazenie potrzebuje myslalem nad toto-3 z powodu ukladu napedowego " pchajacego" ale niestety u mnie na wyspie nie dostane depronu a paczki przychodza polamane, z drugiej stronu tak jak ty Tomku wole drewno stety/ niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyl Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Jakoś tak nie widzi mi sie dobór silnika na podstawie jego masy. Różne wykonania, materiały i różna moc przy podobnej masie. Swego czasu spotkałem się z teorią iż 200 W na 1 kg trenerka - oczywiście to także jest sporym uproszczeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 najbrdziej mi zalezala by sie dowiedziec jak dobierac silniki, myslalem ze kv ma jaks wiekszy wplym Może pomoże Ci post kolegi Madriana z tego wątku: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/24928-silniki-vs-typ-i-wielkosc-samolotu/ Przytoczę fragment: Dobór silnika musimy rozpatrywać łącznie z doborem podstawowego elementu napędowego, czyli śmigła lub turbiny. Silnik się tylko kręci. A co z tego kręcenia wynika to już inna sprawa. Ważne, by silnik był w stanie bezstresowo napędzać podłączony element odbiorczy (czyt. śmigło tudzież inną śrubę) w całym swoim zakresie obrotów, bez przekraczania wartości znamionowych. Do modeli potrzebujących dużej mocy, np. do akrobacji pionowej, stosuje się śmigła duże z małym skokiem i silniki wolnoobrotowe. Do modeli szybkich, stosuje się śmigła mniejsze, z dużym skokiem i silniki wysokoobrotowe. Oprócz tego, mamy tabelę zależności siły ciągu w stosunku do przeznaczenia modelu: Motoszybowce - ciąg 30% masy Trenerki - 40-50% masy Makiety, prakflyery - 60-80% masy Akrobaty klasyczne 90-100% Modele do akrobacji pionowej - ponad 100% Jest też uproszczona tabela doboru mocy silnika do masy modelu. Motoszybowce - 300W/1kg Trenerki, prakflyery itp - 400W/1kg Akrobaty - 500W/1kg masy modelu. Generalnie musisz wiedzieć, czego od modelu oczekujesz. Do tego dobrać ciąg i moc silnika, a następnie zastanowić się, jak najlepiej go wykorzystać poprzez odpowiednie śmigło. P.S: Pisz proszę trochę bardziej dokładnie. Rozumiem że się śpieszysz, ale ciężko się to czyta. Też bywam niedokładny, ale szanujmy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moriq Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 [...] zgóry przepraszam i liczę na wyrozumiałość, jestem " żòłty" w te klocki [...] Z przykrością zauważam, że nie tylko w "te klocki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Grzegorzu jestem osoba która nie denerwuje się jak ktoś chce mnie poprawić ale niech pisze do mnie bezposrednio na pw a nie polslowkiem nie wskazujac błędu. pozdrawiam z szacunkiem Tomasz ps. jestem tylko człekiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi