Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

ja bardzo kolegòw przepraszam za zawracanie gitary, ale czy mògłby ktoś mi wyjaśnić jak czytać właściwości silników, a tak po chłopsku

 

silnik ma kv jak to się odnosi do masy samolotu?

jak dobrać śmigło do silnika?

 

zgóry przepraszam i liczę na wyrozumiałość, jestem " żòłty" w te klocki

 

pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

Parametr kV to ilość obrotów silnika na 1 Volt pakietu.

Zwykle producent silnika podaje zalecane śmigła do danego modelu silnika. Zalecane, to znaczy takie, przy których silnik będzie pracował blisko maksymalnej sprawności i nie przekroczy dopuszczalnego poboru prądu.

Możesz pobawić się kalkulatorem darmowym na stronie http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=en

Zobaczysz, jaki wpływ na ciąg i pobór prądu ma dobór i śmigła dla danego modelu silnika.

Opublikowano

juz patrzylem na ten kalkulator on jest dobry jak wiesz co i jak dla zielonego jak ja " zolty" to on nic mi nie mowi.

 

chodzilo mi ze skad mam wiedziec jaki silnik bedzie lepszy dla samolotu o wadze "X "

 

na jakie kv spojrzec? ( wybierajac silnik czy trzeba miec przewidziany jaki pakiet )

 

jak obliczyc waty?

 

moze jakiś wzor na obliczanie ciagu?

 

pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

Ten kalkulator liczy Ci ciąg, prędkość strumienia zaśmigłowego i parametry pracy silnika. W zależności od tego jaki model planujesz ( i jaką wagę modelu zakładasz) potrzebujesz innych parametrów.

 

Poczytaj :

http://rc-miruuu.weebly.com/doboacuter-silnika-regulatora-i-pakietu-w-pierwszym-samolocie-rc.html

http://www.modelmotor.pl/webpage/ogolne-zasady-doboru-silnikow-do-napedow-elektrycznych-w-zastosowaniach-modelarskich.html

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32119-zrozumienie-smigla/?hl=zrozumienie&fromsearch=1

Opublikowano

Moc to iloczyn napięcia i prądu. Skoro znasz napięcie, prąd możesz zmierzyć a moc obliczyć. To oczywiście moc obliczeniowa, teoretyczna pobrana przez  silnik. Ta oddana na wał będzie mniejsza o sprawność silnika, reszta mocy zostanie skonsumowana to produkcji ciepła i tarcia i wielu innych strat . 

Opublikowano

Dodajmy jeszcze, że kv to liczba obrotów na 1V ale na silniku bez śmigła! Po założeniu śmigła obroty spadną do wartości sprawności silnika.

Generalnie - kv małe śmigło duże. Kw duże śmigło małe. Lot modelem z małym kv to tak jak jazda samochodem pod górę na niskim biegu. Lot modelem z dużym kv to jak jazda na wysokim biegu. wybierając szybkie modele wybierasz silnik z dużym kv i odwrotnie. Ja do swoich modeli jakoś przekonałem się tylko do małych kv bo zależało mi by model - latające skrzydło - raczej bez problemu wchodziło na pułap niż bardzo szybko latało w poziomie.

Opublikowano

Tebe dzieki za linki poczytałem i mi troche wyjasnilo

 

najbrdziej mi zalezala by sie dowiedziec jak dobierac silniki, myslalem ze kv ma jaks wiekszy wplym

 

cytujac z drugiegi linka

 

 

samoloty typu Trener – silnik o masie ok. 70-80g/1kg masy modelu

samoloty typu Akrobat – silnik o masie ok. 80g-95g/1kg masy modelu

samoloty typu 3D– silnik o masie ok. 100g-120g/1kg masy modelu

 

nie jest to moze strasznie pomocne ale juz zawezna wybor silnika do modelu.

 

pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

zamowilem "michasia rc" od pana Mirka i on mi przeslal jakie wyposazenie potrzebuje :)

 

myslalem nad toto-3 z powodu ukladu napedowego " pchajacego" ale niestety u mnie na wyspie nie dostane depronu a paczki przychodza polamane, z drugiej stronu tak jak ty Tomku wole drewno stety/ niestety :P

Opublikowano

Jakoś tak nie widzi mi sie dobór silnika na podstawie jego masy. Różne wykonania, materiały i różna moc przy podobnej masie. 

Swego czasu spotkałem się z teorią iż  200 W na 1 kg  trenerka - oczywiście to także jest sporym uproszczeniem

Opublikowano

najbrdziej mi zalezala by sie dowiedziec jak dobierac silniki, myslalem ze kv ma jaks wiekszy wplym

Może pomoże Ci post kolegi Madriana z tego wątku:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/24928-silniki-vs-typ-i-wielkosc-samolotu/

 

Przytoczę fragment:

 

Dobór silnika musimy rozpatrywać łącznie z doborem podstawowego elementu napędowego, czyli śmigła lub turbiny.

Silnik się tylko kręci. A co z tego kręcenia wynika to już inna sprawa.

 

Ważne, by silnik był w stanie bezstresowo napędzać podłączony element odbiorczy (czyt. śmigło tudzież inną śrubę) w całym swoim zakresie obrotów, bez przekraczania wartości znamionowych.

 

Do modeli potrzebujących dużej mocy, np. do akrobacji pionowej, stosuje się śmigła duże z małym skokiem i silniki wolnoobrotowe.

 

Do modeli szybkich, stosuje się śmigła mniejsze, z dużym skokiem i silniki wysokoobrotowe.

 

Oprócz tego, mamy tabelę zależności siły ciągu w stosunku do przeznaczenia modelu:

Motoszybowce - ciąg 30% masy

Trenerki - 40-50% masy

Makiety, prakflyery - 60-80% masy

Akrobaty klasyczne 90-100%

Modele do akrobacji pionowej - ponad 100%

 

Jest też uproszczona tabela doboru mocy silnika do masy modelu.

 

Motoszybowce - 300W/1kg

Trenerki, prakflyery itp - 400W/1kg

Akrobaty - 500W/1kg masy modelu.

 

Generalnie musisz wiedzieć, czego od modelu oczekujesz. Do tego dobrać ciąg i moc silnika, a następnie zastanowić się, jak najlepiej go wykorzystać poprzez odpowiednie śmigło.

 

P.S: Pisz proszę trochę bardziej dokładnie. Rozumiem że się śpieszysz, ale ciężko się to czyta. Też bywam niedokładny, ale szanujmy się ;)

 

 

Opublikowano

[...]

zgóry przepraszam i liczę na wyrozumiałość, jestem " żòłty" w te klocki

[...]

 

Z przykrością zauważam, że nie tylko w "te klocki"

Opublikowano

Grzegorzu jestem osoba która nie denerwuje się jak ktoś chce mnie poprawić ale niech pisze do mnie bezposrednio na pw a nie polslowkiem nie wskazujac błędu.

 

pozdrawiam z szacunkiem

Tomasz

 

ps. jestem tylko człekiem :P

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.