Skocz do zawartości

Troche teorii silniki


zolty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ja bardzo kolegòw przepraszam za zawracanie gitary, ale czy mògłby ktoś mi wyjaśnić jak czytać właściwości silników, a tak po chłopsku

 

silnik ma kv jak to się odnosi do masy samolotu?

jak dobrać śmigło do silnika?

 

zgóry przepraszam i liczę na wyrozumiałość, jestem " żòłty" w te klocki

 

pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr kV to ilość obrotów silnika na 1 Volt pakietu.

Zwykle producent silnika podaje zalecane śmigła do danego modelu silnika. Zalecane, to znaczy takie, przy których silnik będzie pracował blisko maksymalnej sprawności i nie przekroczy dopuszczalnego poboru prądu.

Możesz pobawić się kalkulatorem darmowym na stronie http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=en

Zobaczysz, jaki wpływ na ciąg i pobór prądu ma dobór i śmigła dla danego modelu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz patrzylem na ten kalkulator on jest dobry jak wiesz co i jak dla zielonego jak ja " zolty" to on nic mi nie mowi.

 

chodzilo mi ze skad mam wiedziec jaki silnik bedzie lepszy dla samolotu o wadze "X "

 

na jakie kv spojrzec? ( wybierajac silnik czy trzeba miec przewidziany jaki pakiet )

 

jak obliczyc waty?

 

moze jakiś wzor na obliczanie ciagu?

 

pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kalkulator liczy Ci ciąg, prędkość strumienia zaśmigłowego i parametry pracy silnika. W zależności od tego jaki model planujesz ( i jaką wagę modelu zakładasz) potrzebujesz innych parametrów.

 

Poczytaj :

http://rc-miruuu.weebly.com/doboacuter-silnika-regulatora-i-pakietu-w-pierwszym-samolocie-rc.html

http://www.modelmotor.pl/webpage/ogolne-zasady-doboru-silnikow-do-napedow-elektrycznych-w-zastosowaniach-modelarskich.html

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32119-zrozumienie-smigla/?hl=zrozumienie&fromsearch=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc to iloczyn napięcia i prądu. Skoro znasz napięcie, prąd możesz zmierzyć a moc obliczyć. To oczywiście moc obliczeniowa, teoretyczna pobrana przez  silnik. Ta oddana na wał będzie mniejsza o sprawność silnika, reszta mocy zostanie skonsumowana to produkcji ciepła i tarcia i wielu innych strat . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy jeszcze, że kv to liczba obrotów na 1V ale na silniku bez śmigła! Po założeniu śmigła obroty spadną do wartości sprawności silnika.

Generalnie - kv małe śmigło duże. Kw duże śmigło małe. Lot modelem z małym kv to tak jak jazda samochodem pod górę na niskim biegu. Lot modelem z dużym kv to jak jazda na wysokim biegu. wybierając szybkie modele wybierasz silnik z dużym kv i odwrotnie. Ja do swoich modeli jakoś przekonałem się tylko do małych kv bo zależało mi by model - latające skrzydło - raczej bez problemu wchodziło na pułap niż bardzo szybko latało w poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tebe dzieki za linki poczytałem i mi troche wyjasnilo

 

najbrdziej mi zalezala by sie dowiedziec jak dobierac silniki, myslalem ze kv ma jaks wiekszy wplym

 

cytujac z drugiegi linka

 

 

samoloty typu Trener – silnik o masie ok. 70-80g/1kg masy modelu

samoloty typu Akrobat – silnik o masie ok. 80g-95g/1kg masy modelu

samoloty typu 3D– silnik o masie ok. 100g-120g/1kg masy modelu

 

nie jest to moze strasznie pomocne ale juz zawezna wybor silnika do modelu.

 

pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamowilem "michasia rc" od pana Mirka i on mi przeslal jakie wyposazenie potrzebuje :)

 

myslalem nad toto-3 z powodu ukladu napedowego " pchajacego" ale niestety u mnie na wyspie nie dostane depronu a paczki przychodza polamane, z drugiej stronu tak jak ty Tomku wole drewno stety/ niestety :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak nie widzi mi sie dobór silnika na podstawie jego masy. Różne wykonania, materiały i różna moc przy podobnej masie. 

Swego czasu spotkałem się z teorią iż  200 W na 1 kg  trenerka - oczywiście to także jest sporym uproszczeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbrdziej mi zalezala by sie dowiedziec jak dobierac silniki, myslalem ze kv ma jaks wiekszy wplym

Może pomoże Ci post kolegi Madriana z tego wątku:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/24928-silniki-vs-typ-i-wielkosc-samolotu/

 

Przytoczę fragment:

 

Dobór silnika musimy rozpatrywać łącznie z doborem podstawowego elementu napędowego, czyli śmigła lub turbiny.

Silnik się tylko kręci. A co z tego kręcenia wynika to już inna sprawa.

 

Ważne, by silnik był w stanie bezstresowo napędzać podłączony element odbiorczy (czyt. śmigło tudzież inną śrubę) w całym swoim zakresie obrotów, bez przekraczania wartości znamionowych.

 

Do modeli potrzebujących dużej mocy, np. do akrobacji pionowej, stosuje się śmigła duże z małym skokiem i silniki wolnoobrotowe.

 

Do modeli szybkich, stosuje się śmigła mniejsze, z dużym skokiem i silniki wysokoobrotowe.

 

Oprócz tego, mamy tabelę zależności siły ciągu w stosunku do przeznaczenia modelu:

Motoszybowce - ciąg 30% masy

Trenerki - 40-50% masy

Makiety, prakflyery - 60-80% masy

Akrobaty klasyczne 90-100%

Modele do akrobacji pionowej - ponad 100%

 

Jest też uproszczona tabela doboru mocy silnika do masy modelu.

 

Motoszybowce - 300W/1kg

Trenerki, prakflyery itp - 400W/1kg

Akrobaty - 500W/1kg masy modelu.

 

Generalnie musisz wiedzieć, czego od modelu oczekujesz. Do tego dobrać ciąg i moc silnika, a następnie zastanowić się, jak najlepiej go wykorzystać poprzez odpowiednie śmigło.

 

P.S: Pisz proszę trochę bardziej dokładnie. Rozumiem że się śpieszysz, ale ciężko się to czyta. Też bywam niedokładny, ale szanujmy się ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorzu jestem osoba która nie denerwuje się jak ktoś chce mnie poprawić ale niech pisze do mnie bezposrednio na pw a nie polslowkiem nie wskazujac błędu.

 

pozdrawiam z szacunkiem

Tomasz

 

ps. jestem tylko człekiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.