piter61 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Po zaliczeniu kreta betą 1400 niestety napotkałem na problemy z osprzętem. Dla ułatwienia zdiagnozowania problemu nagrałem filmik, który wrzucam poniżej. Problemy, które się pojawiły są dwa, pierwszy to tak jak widać na filmiku bardzo nierówna praca silnika(drążek gazu jest cały czas na tym samym poziomie). Drugi to przy podłączeniu serwa steru i/lub wysokości do odbiornika nie reaguje on na ruchy wychodzące od nadajnika a zaczyna delikatnie szumieć. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś bardziej ogarnięty zechciał mi pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Wygląda to na uszkodzenie jednej fazy. Jeśli możesz to odłącz silnik od regla i obracaj śmigłem. Jeśli jest jak mówię to śmigło nie będzie się obracało swobodnie tylko jakby włączony był hamulec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter61 Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Szczerze mówiąc to aby odłączyć silnik od regla musiałbym rozkleić model. Oczywiscie moge to zrobić, jeżeli nie ma innego wyjścia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kry Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Druga ewentualność to ziarna piasku wewnątrz silnika. Nie kręć nim więcej, do momentu wyjęcia z łoża. Możesz tylko większe bubu narobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Masz dostęp do regulatora od strony kabiny. Rozłącz końcówki i pomierz je multimetrem (zakres rezystancja najmniejsza), w stronę silnika, każdy z każdym. Muszą pokazywać identyczną wartość lub bardzo zbliżoną. Ponieważ multimetry nie są zbyt precyzyjne, załóż iż nie powinno być większych odkształceń niż 1-2% Sprawdź na luzie, czy niezasilony silnik też się obraca łatwo, czy jednak są problemy. Jeżeli tak, to uszkodzony jest silnik. Jeżeli wyjdzie źle pomiar uzwojeń, to tak czy siak, czeka cię wyjęcie silnika z modelu. Po drugie, sprawdź czy regulator nie jest spalony. Najprościej - pociągnąć nosem. Spalona elektronika ma charakterystyczny smrodek. Jeżeli nic nie czuć, zastanów się nad zdjęciem koszulki z regulatora. Najlepiej było by podłączyć inny silnik do regulatora i sprawdzić czy pracuje poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi