Skocz do zawartości

AvJan 02b


ysu

Rekomendowane odpowiedzi

Między wręgami F i G jest balsowy łącznik skrzydeł, który faktycznie nie doda sztywności. Dobrym pomysłem więc będzie jednak wzmocnienie, o którym piszesz.

 

Część góry (jeszcze nie wiem jak duża) musi być otwierana. prawdopodobnie będzie to ok 1/2 długości.

 

Boję się dodawać przed wręgą F poziome usztywnienia, żeby nie podnieść zbytnio usytuowania pakietu i regulatora a tym samym żeby nie zmniejszyć stateczności poprzecznej (?? tu się mogę mylić - proszę o potwierdzenie)

 

Mogę też zdublować wręgę "E" i między A i F dać E1 i E2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli

Boję się dodawać przed wręgą F poziome usztywnienia, żeby nie podnieść zbytnio usytuowania pakietu i regulatora...

to jak, nie ograniczając sobie przestrzeni na pakiet i regiel chcesz

...zdublować wręgę "E" i między A i F dać E1 i E2.

 

Usztywnij najpierw za wręgą F, bo łatwiej. Zobacz jak się zmieniła sztywność kadłuba. Potem decyduj, czy usztywniać przed F.

 

Jeśli się zdecydujesz na wzmacnianie przodu: ja, mając podobny problem, zrobiłem to tak (post #393 - może cię zainspiruje):

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34487-corsair-140cm-depron-moj-pierwszy-model/page-20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkleiłem wręgi F i G. Dodatkowo F posiada element poziomy.

 

Wręga F

post-14861-0-98323000-1406755784_thumb.jpg

 

Wręga G

post-14861-0-33322800-1406755792.jpg

 

Między nimi jest roboczo wstawiona półka z depronu pod elektronikę. Wkleję ją dopiero przy wyważaniu jak będę pewny, że będzie tam pasować:-) i wtedy ewentualnie wzmocnię ją wyażurowaną sklejką 1mm, żeby półka była solidna.

 

post-14861-0-68282500-1406755821.jpg

 

Między wręgami A i F nadal nie ma zadowalającej sztywności na skręcanie. Będzie tam co najmniej półwręga.

 

I wzmocniłem miejsce cięcia przy ogonie kawałkiem tkaniny szklanej. Będzie to później zamaskowane depronem 3mm

 

post-14861-0-70896100-1406755938.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej:

Kadłub 209g (bez wzmocnienia ogona, 1 wręgi, półki pod aku i kabiny z pilotem)

Skrzydła (kompletne) 311g

Elektronika 240g (max a być może mniej zależnie od silnika)

 

w sumie 760. Dodatkowe elementy (bez oklejania, a oklejać będę krawędzie natarcia i być może gdzieniegdzie kadłub co da niewiele masy) powinny zmieścić się w 60-100g. Obciążenie pow nośnej będzie na poziomie +-40g/dm2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.