ysu Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Opublikowano 28 Lipca 2014 Między wręgami F i G jest balsowy łącznik skrzydeł, który faktycznie nie doda sztywności. Dobrym pomysłem więc będzie jednak wzmocnienie, o którym piszesz. Część góry (jeszcze nie wiem jak duża) musi być otwierana. prawdopodobnie będzie to ok 1/2 długości. Boję się dodawać przed wręgą F poziome usztywnienia, żeby nie podnieść zbytnio usytuowania pakietu i regulatora a tym samym żeby nie zmniejszyć stateczności poprzecznej (?? tu się mogę mylić - proszę o potwierdzenie) Mogę też zdublować wręgę "E" i między A i F dać E1 i E2.
Bartek Piękoś Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Jeśli Boję się dodawać przed wręgą F poziome usztywnienia, żeby nie podnieść zbytnio usytuowania pakietu i regulatora... to jak, nie ograniczając sobie przestrzeni na pakiet i regiel chcesz ...zdublować wręgę "E" i między A i F dać E1 i E2. Usztywnij najpierw za wręgą F, bo łatwiej. Zobacz jak się zmieniła sztywność kadłuba. Potem decyduj, czy usztywniać przed F. Jeśli się zdecydujesz na wzmacnianie przodu: ja, mając podobny problem, zrobiłem to tak (post #393 - może cię zainspiruje): http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34487-corsair-140cm-depron-moj-pierwszy-model/page-20
ysu Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Opublikowano 30 Lipca 2014 Wkleiłem wręgi F i G. Dodatkowo F posiada element poziomy. Wręga F Wręga G Między nimi jest roboczo wstawiona półka z depronu pod elektronikę. Wkleję ją dopiero przy wyważaniu jak będę pewny, że będzie tam pasować:-) i wtedy ewentualnie wzmocnię ją wyażurowaną sklejką 1mm, żeby półka była solidna. Między wręgami A i F nadal nie ma zadowalającej sztywności na skręcanie. Będzie tam co najmniej półwręga. I wzmocniłem miejsce cięcia przy ogonie kawałkiem tkaniny szklanej. Będzie to później zamaskowane depronem 3mm
robertus Opublikowano 30 Lipca 2014 Opublikowano 30 Lipca 2014 Jaka waga całości jest na tym etapie? Pilnuj jej jak chcesz startować z ręki.
ysu Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Opublikowano 31 Lipca 2014 W chwili obecnej: Kadłub 209g (bez wzmocnienia ogona, 1 wręgi, półki pod aku i kabiny z pilotem) Skrzydła (kompletne) 311g Elektronika 240g (max a być może mniej zależnie od silnika) w sumie 760. Dodatkowe elementy (bez oklejania, a oklejać będę krawędzie natarcia i być może gdzieniegdzie kadłub co da niewiele masy) powinny zmieścić się w 60-100g. Obciążenie pow nośnej będzie na poziomie +-40g/dm2.
Rekomendowane odpowiedzi