Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam Piperka roz.170cm i mam taki kłopot z nim a mianowicie samolot wyważyłem tak jak jest wszędzie opisywane ale żeby nim lecieć prosto muszę mieć lewą lotkę w duł a prawą do góry bo ściąga go w lewo i jak mam tak ustawione to wtedy model leci prosto a no i jeszcze miałem takie coś jak wyważyłem go bez paliwa to mocno ciągało go do dołu i musiałem podnieś lotki wysokości do góry ale z tym sobie poradziłem.  Więc jako może być przyczyna tego ściągania w lewo

Opublikowano

A silnik ma ustawiony wykłon? bo objaw typowy dla za małego kąta (moment odsmiglowy), chyba ze to samo się dzieje przy wolnych obrotach silnika, to coś jest krzywo zmontowane.

Opublikowano

silnik mam zamontowany do góry nogami i tłumik wystaje trochę na lewo


silnik to ASP 61A


wykłon to chodzi ci czy jest pochylony trochę do przodu

Opublikowano

Powinien "patrzeć" lekko(zazwyczaj 2-3 stopnie) w prawo, patrząc od ogona do przodu. Wiekszosc modeli wymaga również sklonu w dół by model nie zadzieral do góry przy dodawaniu gazu.

Opublikowano

a kurcze nie wiedziałem zrobię tak aby był lekko w prawo i zobaczymy co będzie


bo oprócz tego to ładnie leciał jak bo wytrybowałem puściło się wszystko i leciał jak po sznurku no ale musi miec lotki wychylone pierwszy raz się z tym spotkałem 

Opublikowano

Może statecznik pionowy jest delikatnie nierówny? :)

EDIT: Przez gapiostwo niezauważyłem, że dopiero jutro będą testy samolotu ;)
Dobrym sposobem na to żeby sprawdzić czy za zły kierunek lotu odpowiadają skłon i wykłon silnika (tak jak zostało to już zasugerowane wcześniej), jest zgaszenie silnika w powietrzu. Samolot w locie ślizgowym powinien nie "ściągać" w żadną stronę  ;)

 

Opublikowano

Mam nadzieję, że model nie ucierpiał za bardzo. Sprawdziles jak zachowuje się w locie slizgowym?

Opublikowano

za drugim razem jak już miałem lotki tak dziwnie zrobione ( tz. lewą w duł a prawą do góry) i po letkich korektach model leciał jak po sznurku prościutko wlocie ślizgowym też było ok

 

straty nie są duże urwała się przednia wręga z silnikiem


coś jest nie tak ze skrzydłem tak myślę

Opublikowano

Duze masz te korekty na lotkach, mieszczą sie w zakresie trymerow w apce -:)) bo jesli parę, parenascie kliknięć to ustaw by model lacial prosto i lataj - jak wlatasz się w model i będziesz spokojniej reagował to będzie Ci latwiej przeprowadzić wlasciwa regulacje i ocene . A najlepiej znajdz w okolicy jakiegos doswiadczonego modelarza, zawsze co 2 głowy to nie jedna.

Opublikowano

Podaj zdjęcia modelu z włączonym sprzętem gotowy do lotu. nawet bez tego silnika. Zdjęcia od przodu modelu tak zeby było widać linie równoległą skrzydło-statecznik poziomy, i od tyłu to samo.

Opublikowano

A sprawdziłeś, czy skrzydła są równo osadzone na kadłubie? Czy "półka" na której położone jest skrzydło, nie jest krzywa, przez co jedno skrzydło jest wyżej, a drugie niżej? :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.