Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model z tego tematu wystartował w 4 rundzie MP 2014.

Po trzech biegach był na 3 miejscu, jednak w 4 biegu po kolizji z innym modelem spadł z pudła ;) .

Biorąc pod uwagę sprzęt w jaki model jest wyposażony , wyszło chyba całkiem nieźle.

 

Gratulacje oraz pełen szacunek za wykonanie i start w zawodach.

Sam już nie mogę się doczekać aż zbuduję swoje wozidełko wodne :)

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki.

 

Buduj, buduj, to fajna sprawa takie zawody.

 

Wykorzystując zdobyte na zawodach doświadczenie zacząłem budować drugą wersję modelu.

Mam nadzieję zbudować jeszcze lepszy, a przede wszystkim odporniejszy na kolizje stateczek. ;)

Fotka:

post-5038-0-11400400-1411812289_thumb.jpg

Opublikowano

Kadłub i pływaki gotowe.

Po prawej na dole widać powód przebudowy.

Tak wyglądają rurki aluminiowe 10x1  po kontakcie modelu z boją. Robiły za wsporniki.

Model trafił w boję prawym pływakiem.Oczywiście nie sam.. :P

Ta prosta na końcu wyłamała się z pływaka.

 

Aha , żeby nie było, one były proste.

 

Spróbujcie taką wygiąć...

post-5038-0-49602000-1412156574_thumb.jpg

Opublikowano

No to jest fakt, niestety.

Mam jakiś tam pomysł na to, ale o tym później.

 

Motorek zamówiony, będzie taki:

 

  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39830__Dr_Mad_Thrust_Series_Motor_B3682_1700kv_for_90mm_EDF_6S.html

Oczywiście to do 6 S.

 

Pewnie niejeden się zapyta , po co taki długi.

Otóż uważam , że im dłuższy silnik tym lepsza jest proporcja czynnej części uzwojenia do szkodliwej ( tej w poprzek).

Oraz , że najlepsza sprawność silnika jest poniżej 50 % prądu maksymalnego.

Ale to tylko moja teoria, i niekoniecznie trzeba się z nią zgadzać.

No i poza tym model był nieco za lekki na pływakach. Dociążenie ich nie powinno zaszkodzić.

Stąd ten motorek, dość ciężki,  jak i wydłużenie modelu.

Czy to się sprawdzi ? Oto jest pytanie!

Ten żółty to krajobraz po bitwie. :D

 

Tak to wygląda mniej więcej:

post-5038-0-82537100-1412698959_thumb.jpg

Opublikowano

Jednak bym poszedł w silnik o większej średnicy i podobnej długości. Ten może mieć za ciężko tam na dłuższą metę. Model mi się podoba, tak trzymaj !

Opublikowano

Ha , a ja myślałem , że ten motorek to już przesada.

Ten motorek ma dopuszczalny prąd 105 A, tu będzie miał max 45 A ( chyba , że do wiosny zrobią większe akumulatory).

Na początek wystarczy, i tak będzie lepiej niż feigao, które tam było.

Mam nadzieję zawalczyć w nowym sezonie.

Fajnie by było, gdyby tak jeszcze kilku nowych zawodników w te klocki...

 

Nie masz chęci spróbować?.

To jest ostrzejsze ściganko niż mono.

No i stateczek można sobie samemu wystrugać.

Opublikowano

Szkoda.

Mnie do tej klasy ujęła możliwość samodzielnej budowy stateczka.

Mono dwa razy próbowałem zbudować swoje własne i wyszła lipa.

A tu ...Da się.

Opublikowano

Mało kto potrafi wyregulować model mono z gotowego markowego kadłuba. Na zawodach widać modele z napędami na 28 kółek a pływają pokracznie, na 20-22 kółka. Być może dlatego mało kto robi sam. No i pytanie, czy chcesz się ścigać czy 3 lata budować. 

Mi wystarczy roboty mechanicznej przy modelach i samego składania, budując jedną łódkę rocznie  nie warto pchać się w formy. 

Opublikowano

Ja mam największą frajdę, gdy sam coś zbuduję i to działa.

Tak jak w tym temacie.

 

Mógłbym wpaść do Torunia i klepnąć nowe Mono 2, forma czeka, ale jakoś się waham.

 

W międzyczasie powstał drugi kadłub, bo nie sądzę, żeby jednym dało się obskoczyć cały następny sezon.

Resztę dorobię po opływaniu pierwszego, a to już chyba niedługo sądząc po zaawansowaniu prac.

Najdłużej przyjdzie poczekać na nowy motorek.

Zamówiłem go z Hong Kongu, a właśnie pojawił się w Eurowarehouse i byłby za trzy dni...

Rurki powklejane, Alu 10x1, wyszło bardzo równo.

Łoże silnika wklejone w obydwu kadłubach, wały napędowe też.

Fotki:

 

post-5038-0-68628500-1412957003_thumb.jpg

post-5038-0-30009400-1412957067_thumb.jpg

post-5038-0-47586100-1412957109_thumb.jpg

Opublikowano

Farby w aerozolu, akrylowe.Ta pomarańczowa schła trzy dni, franca jedna.

Ta żółto jest termoodporna do 600 st C, sam nie wiem po co taka, ale innych akurat nie było.

Czy nie będą odłazić, się okaże.

Haczki to raczej jednorazówki, więc za bardzo tym się nie przejmuję.

Opublikowano

No właśnie to mnie zniechęca do tej klasy. Poziom w Polsce jest żenujący jak na razie ( z małymi wyjątkami) a modele rozbijane nagminnie bo pływanie naszych jest jakie jest. W mono już troszkę  te wyniki mamy lepsze i modele są całe. Problemem jest    jakość ogniw, kto trafi na takie , które mają wysokie średnie napięcie rozładowania ten idzie do przodu.

Opublikowano

Z akumulatorami rzeczywiście jest dziwnie.

A wystarczyłoby ograniczyć pojemność w klasach a nie wagę, i za chwilę byłyby dostępne aku o dużych prądach rozładowania, czyli chłodne w pracy i trwałe.

Zresztą już takie są dostępne.

Opublikowano

Walczymy o to i toczyła się wielokrotnie dyskusja. Nawet niedawno podjęliśmy temat. Moim zdaniem znowu umarł. Części zawodników nie na rękę zmiany i  nie liczą się z innymi. Sezon 2014 pokazał jaki mamy w sekcji bałagan i jak są podzielone zdania. Zima pokaże czy zajdą jakieś zmiany dot. Akumulatorów. Jak nie zajdą sekcja zubożeje o kilku zawodników niestety.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.