Skocz do zawartości

Poszukuję łożyska


mike217

Rekomendowane odpowiedzi

Zasadniczo, temat trawię długo i zostaje szlif. Muszę więc dorobić 2 trzpienie, po 1 do każdego talerza i szlifnąć sposobem w tokarce. Mam na szczęście w co te trzpienie złapać, żeby leciało prosto i czym szlifnać. Kolego Kry, chyba nie za bardzo w temacie jesteś, mi chodzi o łożyska wzdłużne oporowe. Fakt są takie igiełkowe ale ich średnice są za duże dla mnie. Ty masz pewnie na myśli zwykłe igiełkowe czy to we wianku czy to z pierścieniem Wew czy też bez. O takie mi nie chodzi. Chodzi o łożysko, które przejmie na siebie siłę pchającej model śruby napędowej. Stosuje takie nagminnie w swoich ślizgach ale teraz zaszła konieczność zastosowania czegoś zbliżonego do 7x12 i nie ma. Jest faktycznie 7x13 ale piasta śruby ma 12 i nie zastosuję 13. W wyczynie nie ma miejsca na takie rzeźby. Ma być na wymiar. Ostatecznie zastosuję podkładki ślizgowe z ketron-peeku.

Macie rację, Koledzy, umknął mi najważniejszy szczegół. Przepraszam za zamęt:)

 

Wysłane z tapacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojani od 30 do 35 tyś  skokowo niestety bo model z wody wychodzi. Dotychczas naprawdę dobrze sprawdzały się łożyska najtańsze oporowe  , pracują w sumie w wodzie co je dość dobrze chłodzi i smaruje. Bywało że kulki się sypały albo były popalone po biegu ale to się zdarza głownia na mocno zafalowanej wodzie. Nie chcę odkrywać ameryki na nowo i chciałbym zastosować to samo ale nie ma rozmiaru. Jak się uda szlif to temat z głowy. Obciążenia osiowe ciężko powiedzieć, nigdy się nie zastanawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest pewien problem przy tych obrotach. Peek chyba się nie sprawdzi mam w pracy Tecapeek i dla ciekawości spróbowałem dziś, jak wygląda poślizg, no i wygląda kiepsko, być może woda swoje zrobi. Nalepszym wyjściem chyba jednak kulkowe.

Jest jeszcze jedna możliwość dwie podkładki z wysokohartowanej (na tzw. szkło) stali nierdzewnej szlifowane i polerowane, może zdać egzamin z uwagi na chłodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zacznijmy od początku :) A na co ci to łozysko oporowe? tTam wystarczy kawałek dystansu z PEEKA albo teflonu z brązem.

i nie kombinuj , bo przekombinujesz :blink: Zostaw troszkę luzu między zabierakiem i dławicą i to wystarczy. A łozyska owszem ale w dławicy i igiełkowe i dwie sztuki. Na pewno będą lepsze i trwalsze niż panewki. Jak to zrobisz dokładnie to będzie to działać długo i bez problemu. No i trzpienie.Nie żadne fi 7, tylko 6 bo takie łozyska są najłatwiejsze do zdobycia i mają odpowiednie wymiary. A , żeby śruby napędowe osadzić centrycznie ,trzeba wytoczyć tulejki dystansowe ze śr 1/4" na 6 mm i wszystko No i musisz pamiętać o smarowaniu tego ukladu. Zbiorniczek opadowy na olej w zupełności  wystarczy.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, stosuje w mono 2 takie łożyska pod śruby od wielu sezonów i sprawdza mi się to. Tak też zrobię i teraz, są zwolennicy łożysk i przeciwnicy podkładek ślizgowych. Każdy może swoje widzi misie mieć. Wał o którym mówisz, średnicy 6mm pod igiełkowe łożyska rodzi dla mnie pewne problemy. Nie mam gdzie go wykonać bo musi być twardy, Problem z luzem jest dla mnie taki, że jak zostawie tam luz to moment zabije łożyska w silniku, są dużo bardziej delikatne niż w Waszych silnikach spalinowych czy przekładniach.  Drugi problem w moich warunkach to osadzenie linki 6,35mm w wał 6mm. Nie mam w tym doświadczenia bo wszystkie wały do elektryków robimy na drucie a nie lince. Mam gotowy wał 6,35 z linką o tej średnicy, za twardy to on nie jest ale powinien w panewkach pochodzić i na razie tak zostawię. Chyba że masz na zbycie wał 6mm z zarobioną linką 6,35 ( takie mam sprzęgło) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.