Picasa127 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Witam, przedstawiam wam swój ostatni nabytek; najprawdopodobniej dopiero na przyszły sezon, lecz są szanse że poleci jeszcze w tym roku, na jesień. Jest to Extra 330L 28% o rozpiętości 229cm; na długość 202cm wraz z kołpakiem.Waga do lotu podawana przez producenta to około 8400g. Całość zapakowana w trzech dużych pudłach.Jakość wykonania modelu, jak i całej galanteri dość dobra; jedyny minus to folia, która w niektórych miejscach słabo się trzymała, lecz trochę pracy żelazkiem i wszystko udało się wyprostować, przykleić. Jako że model kupiłem około tydzień temu, kilka rzeczy w wolnym czasie udało się już poskładać, m.in został wklejony domek silnika, a następnie zamontowany silnik DLA 56cm, który leżał już od kilku miesięcy w pudełku. Zamontowana również maska, jak i niektóre dźwignie sterów, które ku zaskoczeniu jak na tak tani zestaw są łożyskowane. W miarę postępu prac będę wrzucał info; planuje jeszcze kilka przeróbek. W najbliższym czasie zważę wszystkie elementy i orientacyjnie policzę ile wyjdzie do lotu. Poniżej kilka fotek modelu, które zrobiłem praktycznie zaraz po wyjęciu modelu (złożyłem tylko po to aby zobaczyć jak wygląda), za kilka dni wrzucę nowsze zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kry Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Wygląda bardzo zachęcająco! Mogę zapytać gdzie nabyłeś ten samolot? Wysłane z tapacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 To pewnie oblot.... u nas . Fajna,składaj powoli i dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Extre nabyłem w ABC RC -cena przez połowę w porównaniu np. do Pilot Rc; dodatkowo nie miałem kosztów transportu- magazyn 5min drogi od domu.Myślę że warto pobawić się z tą folią- taki jedyny główny minus (ogólnie mówią że z tej firmy na większości modelach folia do poprawy) i z kilkoma innymi rzeczami(będę jeszcze pisał co do przeróbki) a niewiele będzie ustępowała tym Extrą z renomowanych firm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 niewiele będzie ustępowała tym Extrą z renomowanych firm. Tu bym polemizował... ,fakt że sporo się płaci za "znaczek" i firmę ale też różnice w własnościach lotnych widać gołym okiem..cena nie bierze się znikąd... Druga strona medalu jest taka że efekt ostateczny zależy tylko od pilota i jego umiejętności . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Wychylenia trzeba będzie poustawiać na maksimum, dobrze wyważyć i powinna latać fajnie.Trochę cały czas martwię się jeszcze o te lotki, bo jak tak porównuje np. do swojej Funtany to są stosunkowo dość małe. Po zważeniu wszystkich elementów sprawa ma się następująco: skrzydła 634 x 2= 1268g kompletny kadłub ze statecznikami, zamontowanym silnikiem + trochę galanterii 4930g (czyli sam kadłub ważył około 3500g ) pozostała galanteria (niezamontowana) ok. 140g kołpak 156g + śmigło 100g rura skrzydeł 330g ---- przełącznik Miracle,kill switch,odbiornik +wszystkie kable około 100g moduł zapłonu 116g serwa 6szt. x 60g = 360g pakiety 2szt. (raczej nie będę dublował do zasilania odbiornika) 140g + 120g --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Razem: 7760g bez zbiornika, bo mam jeszcze dylemat, który montować. Z modelem dostałem 800ml a z silnikiem 500ml. Jak zaleje ten większy to waga sporo się podniesie, a dodatkowo jest on sam w sobie prawie dwa razy cięższy od tego mniejszego; 140g pusty z armaturą. Wczoraj przykleiłem jeszcze naklejki; model wygląda nieco lepiej niż na tych zdjęciach powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Półlitrowy zbiornik do 50-tki to optymalny wybór,dają nawet mniejsze . Robiąc lot 5-7 minut nie wylatasz nawet połowy ..nie ma sensu więc większego. Ja mam obecnie w modelu (2.6 m,116 cm silnik) butelkę 750 ml z napoju Oshee i robię 2-3 loty i coś zostaje (chociaż dotankowuję co lot /dwa bo lubię mieć pełno ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian73 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Witam, montuj 500 ml. w zupełności wystarczy 800 do 1000 ml.to raczej do silnika 100 cc. a co do wagi taki model 8400 do lotu o ile się w tym zmieścisz to trochę dużo,modele pilota rc lub goldwinga spokojnie się mieszczą poniżej 8 kg.do lotu tak że podzielam zdanie Rafała. (Shock) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Tej wagi można by ująć kupując np. węglową rurę skrzydeł,nie zakładając kilku rzeczy, które nie są niezbędne ale na razie nie widzę potrzeby. Odnośnie przeróbek to na pewno: mocowanie skrzydeł(nakrętki pazurkowe i śruba przez kadłub do skrzydła) oraz takie same nakrętki do mocowania maski; następnie tylne podwozie (wymiana koła na większe bo to oryginalne ma około 2cm..), mocowanie kabiny również zmienię, bo wkręcanie śrub za każdym razem to uciążliwe. Wstępnie zamontuje ten 500ml(nie wiem jak będzie z wyważeniem; czy nie trzeba będzie np. dokładać wagi na przodzie) i odpalę silnik-zaraz po zakupie tylko wstępnie sprawdzałem, nie jest do końca przetestowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy_hh Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 mam taką samą Extrę http://rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=179:extra-330l-28&catid=42:opisy-modeli&Itemid=41 generalnie model jest ok ale u mnie podwozie (chiński laminat) pękło po kilku lotach, a lądowania były delikatne. Dodatkowo waga podawana przez producenta to fikcja do 8400 musiałem dołożyć 700g ołowiu na przód (silnik też mam DLA 56). Model mam drugi sezon i stwierdzam, że folia jest fatalnej jakości. Polecam też wymianę śrób mocujących kabinę z metalowych na plastikowe (nie odkręcają się). Podsumowując to model za tą kasę jest ok ale jednak ma wady. Lata super, ma zapas mocy na tym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 700g ołowiu na przód; nie dało się tego inaczej rozwiązać? Montowałeś oryginalny zbiornik 800ml? Kołpak? Jak model taki ciężki na ogon to chyba nici z przeróbek tylnego podwozia (planowałem wymienić koło na przynajmniej 5cm, optymalnie 6cm) Muszę chyba najpierw kupić serwa na tył i wstępnie wyważyć; ile będę musiał dołożyć z przodu. Oprócz tych przeróbek o których pisałem wyżej trzeba na pewno wymienić koła przednie na może jakieś Kavan pompowane 125 lub 150mm. Wrzucam jeszcze kilka fotek z naklejkami oraz z racji ściągniętej maski: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Kółko na ogon wystarczy35- 40mm. Koła główne 125 mam w Extrze na 100ccm i w Yaku na 150ccm. Używam Kavany pompowane chociaż jest problem z nieszczelnymi wentylkami, ale są lekkie. Do twojej Extry 100mm koła wystarczą chyba że po oranym chcesz jeździć 8400 + 700 = 9100 . To już jest lekka tragedia. Rób wszystko aby tego ołowiu nie dokładać i wyrzuć dodatkowo co się tylko da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian73 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 No i właśnie masz porównanie do modeli Pilota lub GW- Axar tak że cena za twoją extrę jest właściwa,a czy niczym nie będzie odbiegała od tych firmowych to zapewne przekonasz się w przyszłości i nie pokusisz się kupić następnego modelu tej firmy.Wszystko co możesz ładuj pod maskę silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Nie stresujmy chłopaka ,zacznie składać ,może nie wyjdzie tak źle z wagą.Model na pewno będzie fajnie latał,wiadomo że przy zwiększonej masie zatracą się predyspozycje do 3 D ale klasyczna akrobacja będzie wychodzić ok.Wiadomo im lżej tym lepiej ale pewnych rzeczy nie przeskoczy. Zwykle człowiek musi sam dojść metodą własnych doświadczeń o co w tym wszystkim biega ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Poczekajmy na odpowiedź użytkownika Jimmy-hh. Na tych fotkach od niego nie da się zobaczyć zbiornika, więc nie wiem czy zalał ten duży z modelu 800ml i mimo to brakowało 700g. Z tego co widać: rozmieszczenie elektroniki: pakietów, serw itp. ma na tej półce, którą jest teoretycznie przeznaczona do tego, lecz tam z przodu jest na tyle miejsca,ze spokojnie można było się pokusić przenieść to bliżej silnika. Dzisiaj pojadę najprawdopodobniej po serwa, więc na razie nie ma za bardzo co gdybać, zamontuje i będę widział ile muszę z przodu dorzucić balastu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian73 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Właściwie to racja za bardzo stresujemy Konrada sam zaczynałem od cegło lotów i jakoś to latało. Rafał pamiętasz EDGA 540 ważył ponad 7 kg.z paliwem przy roz.197 cm. to dopiero był kloc.Konrad w przyszłości przed kupnem nowego modelu zaczerpnij informacji o nim na forum ja tego nie robiłem i kupowałem różne pseudo samoloty,lepiej uczyć się na cudzych błędach.Załóż zbiornik 500 ml.i do wyważenia nie zalewaj go paliwem bo z tego co widać na zdjęciach Jimmy_ _hh zbiornik jest całkiem z przodu i może to bardzo zmienić CG, załóżmy że wylatasz 3/4 zbiornika to ile wagi ubędzie ci na przodzie. .Według mnie lepiej przy pierwszych lotach jeżeli model będzie szedł trochę na ryj, potem możesz kombinować z ustawieniami CG pod siebie.Jimmy_ _hh ma ten model i może on ma lepsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Ze względu no to, że sklep zamknięty, serw nie kupiłem; myślę, że w poniedziałek uda się wszystko zamontować. Już kilka tych modeli oblatałem i nigdy nie dokładałem ani grama ołowi, zawsze tak kombinuje, żeby bez dokładania balastu wyważyć model. Poważyłem jeszcze raz wszystkie elementy i według moich skromnych obliczeń wychodzi mi do lotu ok. 8178g (zbiornik 500ml)- i jak na model 2,3m to dobry wynik. Nie wiem, ale o ile dobrze pamiętam Extra 330sc wyszła użytkownikowi "Shock" chyba równe 8kg. A tak jeszcze wracając do tematu zbiornika. Teoretycznie jest przewidziany z samego przodu lecz nie widzę problemu przesunąć go do tyłu, tylko z tego co mi wiadomo to wężyk idący do gaźnika ma być jak najkrótszy. W mojej Funtanie 125 zbiornik dotyka rury skrzydeł i faktycznie ubywające paliwo w trakcie lotu nie powoduje przesunięcia się CG, lecz silnik jest blisko umiejscowiony, a wężyk bardzo krótki. Jak to wygląda w takich modelach 50cc lub więcej kiedy silnik jest już daleko od rury skrzydeł ? Zakładacie taki długi wężyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Tak ,Konrad ,moja Extra wyszła do lotu 8 kg bez kilku gram. Też obliczałem tak ja Ty ,miało wyjść sporo poniżej 8 kg jednak w praktyce dochodzi waga nie wiadomo skąd (oploty przewodów,przedłużki itp.). Ze zbiornikiem jest tak, że teoretycznie optymalnie jest jak on znajduje się rurze, lub praktycznym środku ciężkości. Edit. Moja Extra to była wersja 330SC i jej długość kadłuba to 215 cm a to już jest trochę więcej jak Twoja i mimo tak długiego kadłuba problemu z wyważeniem nie było . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Ale w takich dużych modelach jak ten lub większych zakładacie taki długi wężyk do gaźnika? Musiałby mieć na oko aż ok. 20cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Oczywiście w miarę możliwości daje się jak najkrócej ale wydaje mi się iż przy dobrej ,szczelnej instalacji kilka cm w tą czy tamtą nie robi problemu.Teraz w mojej Extrze mam 20 cm lub więcej i lata to bez problemu .Ważny jest też przekrój przewodu ,wiadomo że do benzyny nie dasz cienkiego przewodu jak do żarki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi