mike217 Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 W czwartek mogę wpaść do Kubryka ale raczej bez piwa. W piątek rano o 5 muszę w auto wsiąść. Może wymyślmy jakiś termin w listopadzie lub weekend przełom października i listopada. Niebawem wyjeżdżam na Suwałki nurkować .
kaszalu Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 OK ! Jak dla mnie może być początek listopada - nawet lepiej z terminami ! Co inni koledzy na to ?
kaczma2 Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Mi też listopad odpowiada bardziej. Zrobiłem nowe wsteczne. Większe, inny kształt, ładniejsze. Sprawdzałem pod kranem, strugi są we właściwym kierunku. Jeszcze muszę dopasować otwory, oszlifować i pomalować. Zdjęcia zrobię jutro, przy świetle dziennym.
Łuszpiński Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Mnie też odpowiada początek listopada. Natomiast wczoraj dokonałem ostatecznej próby całego zestawu pod parą i pracujeeeeeeeeeeeeeeee! przepięknie. Wystarczy 0,2 atm. aby pociągnąć śrubę fi 80 mm. Huraaaaaaaaaa. Zapraszam do naśladownictwa, a moja pomoc będzie.
kaczma2 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Gratuluję Andrzeju. Na moje hurrrrrra jeszcze poczekam. Zrobiłem nowe wsteczne, hamulce. Jeszcze małe poprawki, dopasowanie. Na zdjęciu porównanie wadliwych z nowymi i na drugim zdjęciu przymiarka w modelu.
mike217 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 No to spotkanie się kroi idealne i para będzie z browara. Zapraszamy też lataczy!
kaszalu Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Noo Kaziu - teraz to inna bajka - powinno zadziałać !! Andrzeju - Myślę o tej parze ....
kaczma2 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Dzisiaj, przy mglistej pogodzie było następne pływanie. Nowy hamulcowsteczny się sprawdził jak widać na filmie. Położyłem pokład rufowy żeby osłonił wnętrze przed wodą ale wpadał w rezonans. Nie jestem pewny czy lewy napęd działa. Pierścień wylotu ma trochę w dół. Będą dalsze poprawki. PS Zabrać dzieciaka to film spaprze. Po napisaniu postu okazało się, że przyczyną hałasu była głównie osiowość lewego napędu. Na wirniku było trochę zielska. 1
kaszalu Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Pokład usztywnić albo podeprzeć i będzie gites majonez ! Fajnie pływa - na pokazy w sam raz .!! Faktycznie widać jakby tylko jeden napęd chodził - ale to jest do podregulowania na pewno ! A ten wędkarz nie dał ci po łbie za płoszenie szczupaka ?? Pozdrawiam !
mike217 Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 No zaczyna pływać. Najważniejsze , że pływa do tyłu. Moim zdaniem trzeba popracować nad dyszami lub samymi wirnikami, żeby to chciało być szybsze. Przy piwie na pewno pojawią się pomysły.
kaczma2 Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Pokład będzie przyklejony ale jak są kłopoty to jest lepsze dojście. Średnicę wirnika zrobiłem taką jak na planie, większa na pewno da większą szybkość jak i inne silniki z większym kV. Z modeliny zrobiłem sternika. Podniosę, nazwę to zasłonę wyżej, będzie trochę szybszy. Można tym modelem robić różne manewry ale sterowanie musi być osobne na lewy i na prawy: kierunek, zasłonę i obroty. Do tyłu skręca lepiej od mojego dwusilnikowego kutra patrolowego KP118.
kaczma2 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Carrefour przy Skarżyńskiego. Rozbierają wiatę. Zrobiła się duża kałuża bo nie ma odpływu. Szybko budować modele rzeczne, o małym zanurzeniu. Jeszcze popada i będzie gdzie puszczać. Tak jak kajak na Glinki.
kaszalu Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Pogoda smętna, wszyscy w domach zapadli, ogólne "cichosza"..... To na poprawę humoru małe wspomnienie lata .... DZIAŁO SIĘ !!! Pozdrowienia !!
kaczma2 Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Kolejna relacja z dzisiejszego pływania Raptora. D... nie urywa ale jak na redukcyjny szybkość ma wystarczającą jak na średnicę wirnika 19,5mm. Jeszcze małe poprawki. Chyba przestawię wylot prawego napędu trochę w dół. Wali za bardzo nad wodę. Jak widać na filmie skutecznie hamuje z obrotem w lewo, wymaga wycentrowania. Wsteczny OK. 1
kaszalu Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Kaziu ! To przecież nie ślizg tylko "boyewaya maszina"- redukcyjnie pływa super !! Podregulujesz i jest cacy !! Dźwięk też rasowy ! A zwrotne jak chaliera - w miejscu piruety kręci !! Ja bym raczej ten lewy napęd podniósł do góry, żeby widać było strugę wody jak na prawym - wizualny efekt fajowy !!! Na pokazy jak dla mnie elegancko !!! Aż mnie podjarałeś żeby coś podłubać - dzięki !!! To może wspólne pływanko na kanale bydgoskim w przyszły wekend bo w ten niestety nie mogę ....?
kaczma2 Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 7 listopada będę na działce bo mają wodę zakręcić. Ważyłem model. Ma około 1200 g. Zastanawia mnie co zwiększy szybkość? Zmniejszając średnicę wylotu zwiększy się szybkość strugi wody a zwiększając średnicę zwiększy się pole przekroju, gruba struga uderza w wodę czyli, rzucając kamień do wody zaraz pójdzie na dno a rzucając płytę chodnikową płasko najpierw się zatrzyma i po ułamku sek pójdzie na dno zmieniając położenie. Nie wiem czy trafne skojarzenia. Prawdopodobnie musi to być wypośrodkowane.
kaszalu Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Jak dla mnie powinieneś zwiększyć prędkość wypływu strumienia wody z dyszy ( lekko zmniejszyć przekrój dyszy,może jeszcze coś wycisnąć więcej z silników albo inna turbina ?) - to zgodnie z prawami przepływu cieczy Bernouliego powinno na wylocie zwiększyć ciśnienie dynamiczne , co skutkować powinno wzrostem prędkości modelu - ale to tak teoretycznie w idealnych warunkach ! Tu może dochodzić szereg innych czynników , choćby kształt dyszy, błędy w wykonaniu obu napędów , sposób ich umieszczenia itp .. Chyba trzeba to dobrać doświadczalnie i doregulować
kaczma2 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Coś jest nie tak. Zrobiłem pomiary ciągu na tzw. palu. Szkolny dynamometr pokazywał na prawym napędzie przy wychyleniu drążka 1/2 50g, 3/4 100g, 4/4 175g. Lewy napęd na 4/4 100g chociaż woda mocno waliła z dyszy. Na obu silnikach przy 4/4 250g. To nie są dokładne pomiary ale już dają do myślenia. W zasadzie oba napędy są jednakowe. Czyżby silniki, fabrycznie takie same osiągami się różniły? Wypada zamienić miejscami lub podłączyć amperomierz.
kaszalu Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Amperomierz prawdę ci powie - ale jeszcze pytanie jaką sprawność mają turbinki ? Sam robiłeś czy też są fabryczne ? Może tam trzeba szukać źródła niejednakowego ciągu ? Może założyć dwie fabryczne śruby i wtedy pomierzyć ciąg i prądy ?
mike217 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 2 takie same silniki szczotkowe dostać to ze świecą szukać. BA nawet dwa takie same bezszczotkowe,.. jak jechałem w 2008 roku na mistrzostwa świata kupiłem 6 takich samych silników i z 6 wybrałem 1. Właśnie wróciłem z Suwałk gdzie nurkowałem... Woda na Hańczy już chłodna ale poniżej 16 metra ma przejrzystość w granicach 20 metrów..
Rekomendowane odpowiedzi