kaczma2 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Do spokojnego pływania wystarczy jakiś silnik z samochodu np. od wycieraczek, mocniejszy od wentylatora chłodnicy. Może być też od taniego kompresorka lub wkrętarki 12V. Nisko obrotowe, bezpośrednio na wał. Na te silniki 3S pasuje. Bezszczotkowy - mam w 500 mm modelu kutra torpedowego silnik kV600. Pływa w ślizgu ale śruba własnej produkcji 2 łopatowa o dużym skoku. Właśnie ten skok daje tą szybkość. Średnica i skok śruby daje dużą skalę regulacji. Wsteczny można zrobić na serwie przełącznikiem (dobre styki) zmieniającym bieguny zasilania. Dotyczy obu rodzajów silników. Próby robić jak tylko kadłub nadaje się do pływania, bez pokładu. łatwiej dokonać zmian. Prace przy Pilocie 66 trwają. Sklejałem nadbudówkę. Zrobiłem bulaje Rurkę instalacyjną ciąłem na pierścienie i szlifowałem na grubość 2,5 W kapturku po silniku od cdr wywierciłem 4 otwory. Pierścień wsuwam do kapturka i dociskam wałkiem Wierciłem otwory fi 1,0 i po odwróceniu następne otwory (ustawienie na widoczne kreski) Na koniec wsuwałem i obcinałem drut miedziany. Do połowy głębokości zrobię skos. Powinien być nacięty schodek, nie mam tokarki.
mike217 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Troszkę mały, ale do spokojnego pływania wystarczy. Jak ciężki będzie ten model? Lepszy faktycznie byłby klasyczny szczotkowiec bo małym kosztem zrobisz wsteczny, który będzie problematyczny przy bezszczotkowym. Zamienianie biegunów to jakaś utopia. Rozłączenie faz za regulatorem bezszczotkowym może szybko skończyć się upaleniem tranzystorów na bloku mocy regulatora gdy nie będą obciążone a dodasz mocy. Są regulatory samochodowe dwukierunkowe ale są drogie.
marcini59 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 kaszalu długość jak dobrze pamiętam 700mm szerokość dzisiaj wieczorem podam, pozdrawiam
mike217 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 No to ten mały silnik zamęczysz. W takich modelach potrzebny jest moment obrotowy, żeby kręcić duże sprawne śruby. Moment obrotowy zapewni silnik dużej średnicy. 50-60mm. My już też w ślizgach odeszliśmy od małych silników, ja np w Mono 1 stosuję silnik średnicy 36mm podczas gdy światowy standard do niedawna był 28mm. Krążyły mity, że duży silnik bierze dużo prądu, rozpowiadane przez modelarzy , którzy z fizyką i matmą są na bakier..
kaczma2 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Długość 700mm - to nie ma problemu. Nawet silnik od kompresorka za 20 zł pociągnie i mały pobór prądu. I jeszcze Ciebie w małym pontonie. Sprawdzone, Artur.
marcini59 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 kaczma2 z tym silnikiem od kompresorka to powaga czy sobie jaja robicie ? stosował ktoś ?
kaczma2 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Pisałem, sprawdzone. Moj Artur na takim pływa. Przecież tym się opony pompuje. Holownik pływa z ruskim silniku od jakieś kasy.
mike217 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Tylko, że trzeba kupić kompresor i go rozebrać. Nie prościej kupić silnik speed 500- speed 600 na 12V?
marcini59 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Na szybko wystrugałem coś takiego z tym silnikiem jak się będzie grzał i się nie sprawdzi to inny zastosuję tak jak koledzy piszą.
kaczma2 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Ten silnik na pewno pociągnie. Nie będzie się grzał. Prędzej regulator.
marcini59 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 kaczma2 regulator mam 40A a silnik w specyfikacji ma 25A max więc chyba bedzie ok
Łuszpiński Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Mam na składzie kilka silników 12 - 14 v 500 - 550 chętnie Ci odstąpię jeden- do wyboru.Aby tylko jeszcze jeden model był na wodzie. Mam też wiele śrub napędowych 2-3-4 łopatowych różnych średnic.Chętnie pomogę.
marcini59 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Łuszpiński z góry dziękuje dam znać czy ten mój napęd się sprawdził chyba ze będzie się przegrzewał to na pewno się dogadamy, śruby już mam 3 łopatowe 50mm 45mm 40 mm będę dobierał doświadczalnie, pozdrawiam
kaczma2 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Chodzi o to, że podobno regulator bardziej się grzeje na małych obrotach niż na pełnych. Z moich doświadczeń, po pływaniu regulator był ciepły a silnik prawie zimny. W budowanym modelu Pilot 66 zastosuję silnik szczotkowy od dziecięcego samochodzika lub 3f C3548/06 Przewinąłem w gwiazdę i spadły obroty. Może na 5S są właściwe. Kombinowałem napędzać nim rower. Ale się naciąłem. Robię nadbudówkę do Pilota 66 i przyszła kolej na urządzenie wnętrza. Skleiłem front i bok szafy, przymierzam do miejsca koło drzwi, zdziwienie, tył szafy widać w oknie. Porównałem zdjęcie z planem i wyszło, że W. Grzeszczyk na planie źle rozmieścił okna. Co teraz? Załoga będzie bez szafy. Na zdjęciu biała, zaznaczona strzałką. Niedawno wylądował taki pojazd.
kaczma2 Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Ta nadbudówka z płyty HIPS tj. polistyren. Dostałem w prezencie czarny 1,2 ale są też białe w różnych grubościach.
marcini59 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 kaczma2 dzięki za info będę szukał w Castoramie , jeszcze jedno jakiego smaru używacie do wału, czy olej nie wycieknie za szybko ?
mike217 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Wszystko zależy od typu walu i obrotów.
kaczma2 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Na Szajnochy powinien być sklep przeniesiony ze Szwederowa. Najtańszy, arkusze 1000x2000. Jest też hurtownia przy Grunwaldzkiej. Klei się klejem do polistyrenu, Wąska, 3 Maja a HIPS do polistyrenu spienionego na CA. Podobno jest olej sylikonowy, ekologiczny. Nie trafiłem na taki jeszcze. Ileś stron wcześniej Mike opisał budowę i smarowanie wału.
Rekomendowane odpowiedzi