Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak było w oryginale.  Maszyny parowe były przy  burtach, para doprowadzana do obydwu tym samym przewodem a kocioł  był miedzy nimi. Natomiast wałem korbowym było koło łopatkowe z wykorbieniami przesuniętymi o 90 stopni. Podobnie zbudowany był parowóz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że tak - mam nawet gdzieś plany takiego napędu - poszukam i wstawię to sobie możesz Marek  podłubać !?

Tu nawet wcześniej wstawiałem filmy z takim napędem maszyną dwustronnego działania z wahającymi cylindrami do tylnokołowca, tylko byś musiał cofnąć się dość sporo na tej stronie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy, dziękujemy !! ?

A zresztą Marek - mówisz i masz, chociaż poglądowo - Twoja miłość czyli oscylacyjna maszyna parowa, nawrotna,  dwustronnego działania do napędu tylnokołowca na fotkach poniżej  !!! 

Mnie się też zresztą bardzo podoba !!!? Może kiedyś na emeryturze......?

Ps.

W maszynie dwustronnego działania oś obrotu cylindra jest na tym środkowym kwadracie cylindra, a otwory sterujące przepływem pary są pd skrajnymi kwadratami  !!

Schematy poniżej i wszystko jasne !!?

Do tego układu można jeszcze dodać zawór rewersyjny, odwracający przepływ pary w kanałach dolotowych i wylotowych, co powoduje zmianę kierunku obrotów maszyny parowej i przeciwny ruch koła łopatkowego ( wstecz).

 

Po kliknięciu w poniższy link oraz rysunek który się otworzy maszyna rusza - suwakiem poniżej maszyny można regulować obroty !

http://www.animatedengines.com/oscillatingsteam.html

 

 

 

I szybki kurs budowy parowej maszyny oscylacyjnej na filmie poniżej !

 

 

Oscillating engines 008.jpg

osc_2.gif

osc_4.gif

Oscillating engines 005.jpg

sternwheel engines 001.jpg

Edytowane przez kaszalu
wyjasnienia dodatkowe do zasady działania
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno - "robiem co mogiem"  - może komuś innemu się przyda ta wiedza do budowy modelu z napędem parowym !!!!! ??

Poniżej elegancko pokazany napęd tylnokołowca dwoma maszynami parowymi z wahającym cylindrem !!

 

 

 

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne te pływadła , u mnie upał, wiatru brak, noga się nie wydrukowała ale postęp bo wszystko już skompletowane a wiecie ? jak chce latać to wieje a jak popływał bym to cisza i tak  źle i tak nie dobrze a z innej beczki może maszynę parowa wydrukować z ABS ? ciekawe czy wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już lepiej od razu silnik elektryczny wsadzić !!?

U mnie nad zalewem koronowskim zaczęło padać więc z testów "Victorii" nici.....

Poza tym muszę wymienić serwo szotowe bo okazało się przy próbach na stole że jest uszkodzone - obraca się ale siły brak ! Wstawię wìększe i silniejsze bo widać że zalecane przez producenta będzie słabe... (bateria naładowania więc to nie jest przyczyna. ..) poza tym regulacje i trymowanie całego układu !?

Ale popłynie,  popłynie ....

20200822_142613.jpg

20200822_141636.jpg

20200822_141648.jpg

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry

Ten kto rano wstaje pływa na Wiśle :)

Dzisiaj z rana wybrałem się do Borówna na plażę ale było sporo wędkarzy więc zamiast popływać tylko polatałem dronikiem, następnie pojechałem nad Wisłę od strony Strzelec Dolnych, woda czysta i spokojna można było trochę przetestować motorówkę :)

 

 

spacer.png

DJI_0432 (2).jpg

20200823_082710.jpg

20200823_082722.jpg

20200823_082734.jpg

20200823_082959.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.