Łuszpiński Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Strona sumująca sezon jest rewelacyjna i godna Naszego Wielkiego Kronikarza. Gratulacje. Na następne pływanie proszę o telefon
kaczma2 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Temat Raptor. Wyciągnąłem amperomierz i podłączyłem do prawego. Ruszyły silniki ale jeden z przewodów amperomierza się odłączył a mimo to silnik pracował. Połączenie regulatora z zasilaniem było na plusie i prąd płynął przez BEC i odbiornik do minusa lipola. Zmieniłem, minus do regulatora a w dean plusa amperomierz. Ruszyły silniki i na pełnych obrotach i silnym hamowaniem palcem było nieco ponad 4A. Lewy napęd, ta sama czynność i pokazuje nawet ponad 6A ale wyczułem jakieś przeskoki przy dużym obciążeniu. Sprawdzam dokręcenie osi silnika, jest dobrze. Ponowny pomiar i amperomierz pokazuje ledwo 2 A. Według mnie podejrzany jest regulator. Amperomierz według oznaczeń ~ jest na prąd zmienny ale porównanie jest. Elektronika mam do 10A Jednego załatwiłem za dużym prądem. Na prawym BEC mam odcięty plus bo po co odbiornik ma dostawać zasilanie z dwóch BEC i to nie powinno mieć wpływu na pracę silników.
kaszalu Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Kaziu - spróbuj podpiąć silniki bezpośrednio , bez reglera i wtedy pomierz prądy - to ci da odpowiedź czy regler bruździ czy coś jest w silniku !
mike217 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Amperomierz wpina się szeregowo przed regulator i na pewno nie ustawia na pomiar prądu przemiennego. Jeżeli nie masz amperomierza o zakresie jaki podejrzewasz mierzyć to zastosuj rezystor dodatkowy tak zwany bocznik. Inna sprawą jest, że pomiary silników powinny się odbywać na takich samych stałych dla obu motorów warunkach a więc powinieneś zmierzyć silnik lewy wraz z jego napędem po czym silnik z prawego napędu zdjąć i podpiąć zamiast lewego silnika. Inny pomiar nie ma sensu bo masz dwie linie wału i każda może i pewnie ma inne opory. Pierwszy pomiar jaki powinieneś zrobić to pomiar luźnego silnika na obrotach maksymalnych a dopiero potem podpiętego pod napęd. Aby mierzyć silnika z wałem na wodzie trzeba mieć Loger w Twoim przypadku dwa i wysłać je z modelem w kurs po wodzie. Zarejestrowane dane takie jak prąd, moc i obroty na wale pozwolą dopiero rzetelnie porównać napędy.
kaczma2 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 OK Niech się jeszcze podociera.
kaszalu Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Nie lubię listopada bo smętnie jakoś i szybko ciemno się robi .... Na wspominki wywlekłem stare zdjęcia z budowy rybackiej dory ... Czas się za robotę zabrać i coś znowu podłubać !
mike217 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Dziś zwiedzałem pieczyska przed zaporą od dołu. Złapałem 17 metrów głębokości, woda ma 8 stopni, troszkę ryb widziałem w tym węgorza. Fala na zalewie była dziś koszmarna, na wodzie żadnej jednostki mimo fajnych warunków.
kaszalu Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Wszystko na brzeg wyciągnięte na zimowe leże ...
kaczma2 Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 W sobotę było małe pływanko. Bardzo małe, 3 min. Robiło się szaro i czas gonił. Wizualnie oba napędy pracowały równo po zamianie miejsc regulatorów. Jeszcze nie jestem zadowolony. Poprawę może dać jedynie zwiększenie średnicy kanału i wirnika. Silniki były zimne, Po osiągnięciu prędkości dalsze zwiększanie obrotów nie dało przyspieszenia. Na razie mogę zmienić kąt wylotu. Jest ciut w górę i wydaje mi się, że struga za bardzo uderza w powierzchnię wody a nie w głąb pomimo zmiany kąta po podniesieniu dziobu. Mam film. Nie ciekawy. Model znika to z prawej to z lewej strony kadru.
kaszalu Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Forum zamarło jak ostatnio polskie stocznie niestety ....! Ale stocznia Smyka działa i produkuje pełną parą . Na pochylni ratownik Halny,, brygady zwijają się przy linii wałów i napędzie ! Na trzeciej fotce centralny system smarowania linii wałów w produkcji ( podpatrzony u Mike'a217 w ślizgach - dzięki ,całe życie człowiek się uczy !! :D ) Dzieje się a Janusz odgraża się , że zwoduje na wiosnę !! W wannie już zwodował , teraz tylko mycie Perwolem bo model szary jakiś,,,, i malowanie ! Nie mógł wytrzymać tak jak ja zazwyczaj i do wanny wpuścił - za dużo nie popływa ale widać ŻE PŁYWA !! Gratulacje, czekam na szampana ! ( myślę że postawi ...bo inaczej będzie ciekło !! ) Podkręcił mnie i idę na moja pochylnię Vulcan trochę pobudować holowniczka parowego z lat 20 !
kaczma2 Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Wow! Pływa! I to na głębokiej wodzie. Nie szkoda, czy taka czysta po kąpieli. Jakie miał zanurzenie? Następnym razem będzie robił fale włączonym napędem? Spróbuj podstawkę posmarować olejem. Drewno powinno złapać ładny kolor. Z kolei ja przedstawiam swoje, papranko. Dużo do poprawek w malowaniu i trochę szpachlowania. Teraz do zrobienia dodatkowy temat, uzbrojenie UPRAWA-KORD. Trudna sprawa co zdjecie to inny wyglad. 1
kaszalu Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Kaziu - Twój wygląda i tak bojowo i superowo !! Dołóż jakiś km do obrony i trochę kamuflażu w innym kolorze "na zadku" to zyska na pewno na wyglądzie ! Czekam na wspólne pływanko !!! :) Janusz po wodowaniu kąpiel zaliczył coby całej wanny wody nie marnować - zimną - brrrr - .... !! Ja się biorę ostro za "parowczyka portowego" coby do wiosny skończyć ! A może i wcześniej ... w końcu "zanętową" w lutym ze Smykiem na Kanale Bydgoskim pływaliśmy ...
kaczma2 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Andrzeju buduj, buduj. Oby farba dobrze się trzymała na tym tworzywie. Na moim powinny być kolorki na rufie ale mi się nie chciało. Jeszcze mogę to zrobić. Mam do zrobienia UPRAWA-KORD czyli to: Niby to samo a się różnią. Inne serie? No i powinny być 2 karabiny 6P41 Pieczenieg
mike217 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 System smarowania wyśmienity tylko trzeba lać rzadki olej. Ja polecam Castrol do dwu suwów. Fajna praca Panowie!
Łuszpiński Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Andrzeju! Tego pięknego parowczyka nie napędzisz chyba bateryjką? Masz wszelkie dane do napędu jak w oryginale !!!
kaczma2 Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 Nareszcie. Jak przekopiowałem nazwę po rosyjsku do Google, znalazłem strony z dobrymi zdjęciami modułu uzbrojenia Raptora. To co zrobiłem muszę trochę przerobić no i dokończyć. Budując model tak się przejmujemy i szlifujemy kadłuby na super gładko a jak się popatrzy na statki w porcie to wyglądają jak "wyjęte psu z gardła" Rdza, blachy pofalowane, Niektórzy modelarze postarzają modele stosując swoją technikę.
kaszalu Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 0T CHOĆBY TAK ... Ps. Andrzeju - ten parowczyk będzie jednak "elektryczyk" bo tak już ma zaplanowany napęd jak widać na fotce, ale myślę nad "parowym parowczykiem" tylko z czasem licho.... Pozdrowienia ...
kaczma2 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Mój wodomiotnyj kater z uzbrojeniem i stabilizatorem optyczno elektronicznym na ukończeniu.
kaszalu Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 A u Smyka stocznia buduje nadbudówki do ratownika !
Rekomendowane odpowiedzi