Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Do spokojnego pływania wystarczy jakiś silnik z samochodu np. od wycieraczek, mocniejszy od wentylatora chłodnicy. Może być też od taniego kompresorka  lub wkrętarki 12V. Nisko obrotowe, bezpośrednio na wał. Na te silniki 3S pasuje.

Bezszczotkowy - mam w 500 mm modelu kutra torpedowego silnik kV600. Pływa w ślizgu ale śruba własnej produkcji 2 łopatowa o dużym skoku. Właśnie ten skok daje tą szybkość.

Średnica i skok śruby daje dużą skalę regulacji.

Wsteczny można zrobić na serwie przełącznikiem (dobre styki)  zmieniającym bieguny zasilania. Dotyczy obu rodzajów silników.

Próby robić jak tylko kadłub nadaje się do pływania, bez pokładu. łatwiej dokonać zmian.

 

Prace przy Pilocie 66 trwają. Sklejałem nadbudówkę.

Zrobiłem bulaje

post-419-0-97284500-1468302133_thumb.jpg

Rurkę instalacyjną ciąłem na pierścienie i szlifowałem na grubość 2,5

W kapturku po silniku od cdr wywierciłem 4 otwory.

Pierścień wsuwam do kapturka i dociskam wałkiem

Wierciłem otwory fi 1,0 i po odwróceniu następne otwory (ustawienie na widoczne kreski)

Na koniec wsuwałem i obcinałem drut miedziany.

Do połowy głębokości zrobię skos. Powinien być nacięty schodek, nie mam tokarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mały, ale do spokojnego pływania wystarczy. Jak ciężki będzie ten model? Lepszy faktycznie byłby klasyczny szczotkowiec bo małym kosztem zrobisz wsteczny, który będzie problematyczny przy bezszczotkowym. Zamienianie biegunów to jakaś utopia. Rozłączenie faz  za regulatorem bezszczotkowym  może szybko skończyć się upaleniem tranzystorów na bloku mocy regulatora gdy nie będą obciążone a dodasz  mocy. Są regulatory samochodowe dwukierunkowe ale są drogie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ten mały silnik zamęczysz. W takich modelach potrzebny jest moment obrotowy, żeby kręcić duże sprawne śruby. Moment obrotowy zapewni silnik dużej średnicy. 50-60mm. My już też w ślizgach odeszliśmy od małych silników, ja np w Mono 1 stosuję silnik średnicy 36mm podczas gdy światowy standard do niedawna był 28mm. Krążyły mity, że duży silnik bierze dużo prądu, rozpowiadane przez modelarzy , którzy z fizyką i matmą są na bakier..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że podobno regulator bardziej się grzeje na małych obrotach niż na pełnych. Z moich doświadczeń, po pływaniu regulator był ciepły a silnik  prawie zimny.

W budowanym modelu Pilot 66 zastosuję silnik szczotkowy od dziecięcego samochodzika lub 3f C3548/06 Przewinąłem w gwiazdę i spadły obroty. Może na 5S są właściwe. Kombinowałem napędzać nim rower.

 

Ale się naciąłem. Robię nadbudówkę do Pilota 66 i przyszła kolej na urządzenie wnętrza. Skleiłem front i bok szafy, przymierzam do miejsca koło drzwi, zdziwienie, tył szafy widać w oknie. Porównałem zdjęcie z planem i wyszło, że W. Grzeszczyk na planie źle rozmieścił okna. Co teraz? Załoga będzie bez szafy. Na zdjęciu biała, zaznaczona strzałką.

post-419-0-36661000-1468587874_thumb.jpg

Niedawno wylądował taki pojazd.

 post-419-0-90428100-1468587963_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Szajnochy powinien być sklep przeniesiony ze Szwederowa. Najtańszy, arkusze 1000x2000. Jest też hurtownia przy Grunwaldzkiej. Klei się klejem do polistyrenu, Wąska, 3 Maja a HIPS do polistyrenu spienionego na CA.

Podobno jest olej sylikonowy, ekologiczny. Nie trafiłem na taki jeszcze.   Ileś stron wcześniej Mike opisał budowę i smarowanie wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.