Skocz do zawartości

Ciekawe śmigło. Czy ja o czymś nie wiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A mnie ciekawi oprócz tego inna sprawa - śmigło wygląda na pchające tzn. jako pusher kręcący się prawo, przynajmniej tak sądzę choć zdjęcie tzn. perspektywa może przekłamywać. O ile to ząbkowanie jest krawędzią spływu, kij wie, może to natarcie ;)  Spójrzcie jednak na sam model, wydaje mi się, że widać gdzie ma wyrysowane lotki. Wygląda trochę jak odwrócone latające skrzydło. Skąd to taka ciekawostka, jest szerzej opisana ?

Opublikowano

Ciekawe czy to jest poparte jakimiś wyliczeniami, czy tylko tak se wystrugał, prędkości opływu płetwy wieloryba, a takiej łopatki zdecydowanie się od siebie różnią.... dlaczego w dużych samolotach tego się nie stosuje?

Opublikowano

Ciekawe czy to jest poparte jakimiś wyliczeniami, czy tylko tak se wystrugał, prędkości opływu płetwy wieloryba, a takiej łopatki zdecydowanie się od siebie różnią.... dlaczego w dużych samolotach tego się nie stosuje?

 

Prędkość różna ale i ośrodek pracy zdecydowanie inny.

Producent jakoś specjalnie wylewny nie jest - albo ma czego pilnować albo nie jest do końca pewny poprawności swojego rozumowania i ciągle testuje swoje produkty.

 

To co dzieje się z powietrzem przy zwykłym śmigle jest mniej więcej do policzenia.

Ale przy tak skomplikowanym kształcie to chyba niemożliwe.

 

Co do samolotów...one wcale tak szybko nie latają, a jeśli już to w rozrzedzonym powietrzu.

 

PS. policzyłem z grubsza prędkość końcówki takiego śmigła przy podanym 10tys. obr/min

Wcale nie tak przerażająco. Tym bardziej, że przy końcówkach śmigiełko wygląda klasycznie.

Opublikowano

Kiedyś już temat był na forum poruszany nie pamiętam tylko przy jakiej okazji. W każdym razie to nie jest zadna fanaberia

http://www.elektroonline.pl/news/3176,Lopaty-turbin-morskich-inspirowane-pletwami-wieloryba

 

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080707222315.htm

 

 

 

Znalazłem ten temat.

 

http://www.pfmrc.eu/index.php?/topic/9673-płetwa-wieloryba-a-skrzydła

 

Wyslane z Note3 przy użyciu Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To są śmigła często stosowane w klasie F5B, więc żadna nowość, aczkolwiek nie doczytałem jeszcze jaką mają przewagę.

Opublikowano

No, żniwa idą, i można użyć jako kosiarki do zboża... :D

 

A tu znajdą koledzy trochę teorii do tzw. "WhalePower Technology", bo to nie tylko śmigła, ale i turbiny(do EDF?), i śruby (do FSR??)

A może i koledze Pawłowi (Prausowi) by pomogło "zostawić" konkurencję w "prędkich F2A"?

 

http://www.popularmechanics.com/science/energy/solar-wind/4324331 (http://www.rexresearch.com/whalewing/whalewing.htm)

http://www.appliedfluids.com/UUST01.pdf

inne

http://www.gizmag.com/whale-inspired-bumps-improve-efficiency-of-ocean-turbine-blades/17094/ (http://www.gizmag.com/bumpy-whale-fins-set-to-spark-a-revolution-in-aerodynamics/9020/)

http://www.boatdesign.net/forums/archive/t-9630-p-2.html

 

Nate-Kawa1.jpg

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.