PK999 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Hejho W przeszukiwaniu ciekawostek latających znalazłem takie zdjęcie: O co tu chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Moim zdaniem chodzi tylko o wygląd, a może i o jakiś specyficzny dźwięk ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 A mnie ciekawi oprócz tego inna sprawa - śmigło wygląda na pchające tzn. jako pusher kręcący się prawo, przynajmniej tak sądzę choć zdjęcie tzn. perspektywa może przekłamywać. O ile to ząbkowanie jest krawędzią spływu, kij wie, może to natarcie Spójrzcie jednak na sam model, wydaje mi się, że widać gdzie ma wyrysowane lotki. Wygląda trochę jak odwrócone latające skrzydło. Skąd to taka ciekawostka, jest szerzej opisana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Ciut szperam i znalazłem temat gościa który robi te śmigiełka. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2103061 Film z 3 postu wbił mnie w podłogę. Gość chyba wie co robi. PS. These props will soon be for sale.Get in touch with me if you want one!!!140 euro each Ahaaaaaaaaaaa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Dawaj link do filmu Z tego co wyczytałem śmigło jest dużo bardziej prądo-oszczędne mam rację ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 To krawędź natarcia. Popatrzcie sobie na płetwy humbaka. Chodzi o zmniejszenie oporów Wyslane z Note3 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Ciekawe czy to jest poparte jakimiś wyliczeniami, czy tylko tak se wystrugał, prędkości opływu płetwy wieloryba, a takiej łopatki zdecydowanie się od siebie różnią.... dlaczego w dużych samolotach tego się nie stosuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Nie no, ten film to jakiś FAKE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Ciekawe czy to jest poparte jakimiś wyliczeniami, czy tylko tak se wystrugał, prędkości opływu płetwy wieloryba, a takiej łopatki zdecydowanie się od siebie różnią.... dlaczego w dużych samolotach tego się nie stosuje? Prędkość różna ale i ośrodek pracy zdecydowanie inny. Producent jakoś specjalnie wylewny nie jest - albo ma czego pilnować albo nie jest do końca pewny poprawności swojego rozumowania i ciągle testuje swoje produkty. To co dzieje się z powietrzem przy zwykłym śmigle jest mniej więcej do policzenia. Ale przy tak skomplikowanym kształcie to chyba niemożliwe. Co do samolotów...one wcale tak szybko nie latają, a jeśli już to w rozrzedzonym powietrzu. PS. policzyłem z grubsza prędkość końcówki takiego śmigła przy podanym 10tys. obr/min Wcale nie tak przerażająco. Tym bardziej, że przy końcówkach śmigiełko wygląda klasycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Kiedyś już temat był na forum poruszany nie pamiętam tylko przy jakiej okazji. W każdym razie to nie jest zadna fanaberia http://www.elektroonline.pl/news/3176,Lopaty-turbin-morskich-inspirowane-pletwami-wieloryba http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080707222315.htm Znalazłem ten temat. http://www.pfmrc.eu/index.php?/topic/9673-płetwa-wieloryba-a-skrzydła Wyslane z Note3 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 A i tu mamy coś z tematem związane . Minus takiego napędu to długi pas do lądowania i link jeszcze http://peswiki.com/index.php/Directory:WhalePower_Corp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 To są śmigła często stosowane w klasie F5B, więc żadna nowość, aczkolwiek nie doczytałem jeszcze jaką mają przewagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Na pewno nietuzinkowy wygląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 No, żniwa idą, i można użyć jako kosiarki do zboża... A tu znajdą koledzy trochę teorii do tzw. "WhalePower Technology", bo to nie tylko śmigła, ale i turbiny(do EDF?), i śruby (do FSR??) A może i koledze Pawłowi (Prausowi) by pomogło "zostawić" konkurencję w "prędkich F2A"? http://www.popularmechanics.com/science/energy/solar-wind/4324331 (http://www.rexresearch.com/whalewing/whalewing.htm) http://www.appliedfluids.com/UUST01.pdf inne http://www.gizmag.com/whale-inspired-bumps-improve-efficiency-of-ocean-turbine-blades/17094/ (http://www.gizmag.com/bumpy-whale-fins-set-to-spark-a-revolution-in-aerodynamics/9020/) http://www.boatdesign.net/forums/archive/t-9630-p-2.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi