Jump to content

Prawdopodobny problem ze świecą


mazur

Recommended Posts

Witam.

Dotyczy ST40. Gaśnie w najmniej odpowiednich momentach, nawet nie pamiętam kiedy wypalił pełny zbiornik. Wymieniłem nieszczelne łożysko ale problem pozostał. Bez względu czy zalany czy też za uboga mieszanka przestaje pracować. W powietrzu pracuje ok 1 - 2 minut.

Ostatnio zauważyłem, że można podtrzymać pracę silnika zakładając w krytycznym momencie klips z zasilaniem. Po podaniu prądu silnik zaskakuje (podtrzymuje obroty).

Podczas naziemnych prób z regulacją kiedy silnik nie najlepiej pracuje ( obroty są nie stabilne) podanie prądu od razu poprawia jakość pracy silnika.

Zastosowana świeca to OS MAX A3 czyli ciepła. Ostatnio latałem a raczej próbowałem przy temperaturze ok 5 stopni Celsjusza.

Zsatanawiam się nad podłączeniem na stałe źródła prądu do świecy ale to raczej nie rozwiązanie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To ewidentnie wina swiecy.Klasyczny przyklad.Musisz znalesc odpowiednią cieplote swiecy do twojego silnika,i mieszanki paliwowej ktorą stosujesz.

 

Dodam, że z odpaleniem nie ma żadnego problemu paliwo to MODEL TECHNICS 80/20 bez nitro.

Sprawdzę świecę mam jeszcze jedną też OS MAX A3 jeszcze w folii.

Link to comment
Share on other sites

w świecy jest wolframowy żarnik, z czasem szybciej dłużej ale on się wyżarza i jest kapota :/ Ja walczyłem z MVVSem który chodził jak złoto. Po wsadzeniu w nowy model i przerwie 4miesięcznej nie chciał współpracować. poszedłem w dokładkę uszczelek, przeróbkę gaźnika a problem tkwił w świecy. Dziś po wymianie znów prawie jak złoto. Musze tylko zbiornik opuścić bo mam stanowczo za wysoko :D

Link to comment
Share on other sites

No i sie zgodze ten drucik wolframowy bedzie sie zazyl inaczej podczas dluzszej pracy w silniku.Tu trzeba znalesc optimum.Ewidentnie powinienes dac swiece o wiekszej cieplocie.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od regulacji silnika, ale powodów moze byc wiele. Mozna jeszcze dorzucić zbyt wysoko zamontowany zbiornik.

 

Wymieniłem nieszczelne łożysko ale problem pozostał.

Łozysko nie jest odpowiedzialne za szczelnosc silnika. Wiekszosc silnikow ma zamontowane łozyska z metalowymi osłonkami (ZZ), ktore nie uszczelniaja, a tylko zabezpieczaja przed zanieczyszczeniami.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od regulacji silnika, ale powodów moze byc wiele. Mozna jeszcze dorzucić zbyt wysoko zamontowany zbiornik.

Łozysko nie jest odpowiedzialne za szczelnosc silnika. Wiekszosc silnikow ma zamontowane łozyska z metalowymi osłonkami (ZZ), ktore nie uszczelniaja, a tylko zabezpieczaja przed zanieczyszczeniami.

 

W moim przypadku łożysko było z gumowym uszczelnieniem i po zalaniu gardzieli gaźnika paliwem po chwili pojawiała się kropla paliwa. Co do zbiornika można poeksperymentować.

Być może silnik potrzebuje trochę nitra w paliwie. Wcześniej miałem OS MAXa 15 La gdzie producent zaleca 5% nitro, ja latałem bez nitra i było ok.

Link to comment
Share on other sites

Zrob prosty test: w "krytycznym momecie" zacisnij na chwilke wezyk paliwa odcinajac paliwo (ale nie zdejmuj wezyka). Jesli praca sie wygladzi, to wroc do regulacji silnika, jesli bedziesz potrzebowal nowa swiece, to sprobuj OS F. Czesto ta swieca okazuje sie najlepsza do silnikow pracujacych bez nitro, ewentualnie Enya #3, ale ta jest trudna do zdobycia. Mozesz tez zrobic test z OS 8, ale ta jest nieco chlodniejsza od A3.

Link to comment
Share on other sites

jesli bedziesz potrzebowal nowa swiece, to sprobuj OS F. Czesto ta swieca okazuje sie najlepsza do silnikow pracujacych bez nitro, ewentualnie Enya #3, ale ta jest trudna do zdobycia. Mozesz tez zrobic test z OS 8, ale ta jest nieco chlodniejsza od A3.

 

Problem rozwiązany, świeca. Zastosowałem starą świecę z rozkompletowanej radzieckiej RADUGI, silnik wypalił zbiornik do końca, chodzi na wolnych i szybkich obrotach.

Spróbowałem też na innej radzieckiej. żeby zaświeciła trzeba min 2V ja dałem prąd z dwóch akumulatorów tj. ok 2,5V też chodzi, nieco gorzej czasami się zachłyśnie ale zbiornik wypali bez zgaśnięcia.

Wszystki zainteresowanym dziękuję za porady.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.