Jano Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Mam pytanie do obeznanych w temacie.Czy silnik 4t pojemności 5cm3 i mocy 0,5 KM pociągnie model o masie ok 1800g (Sonic) przewidziany pod silnik 2t od 5,5 do 6,5 cm3. Jeśli można to z pominięciem kosztów i opłacalności itd.
pulo29 Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Z tego co wiem, to jeśli do modelu zalecany jest silnik 2t od 5,5 do 6,5, to 4t powinien być około od 7,5 do 8, a nawet 8,5ccm. Ale jeśli Pan mówi że to trenerek to raczej pociągnie. Mój trenerek o rozp. 1700 ważył jakieś ponad 2kg (coś koło 2,4kg) i była w nim Raduga 7M. Co prawda model nigdy nie był w powietrzu, bo - jak to raduga - były duże problemy z regulacją... Ale jak już chodził to czuć było że model na pewno by poleciał, a jak wiadomo raduga ma moc taką jak MVVS 3,5 ccm. Czyli podsumowując WEDŁUG MNIE pociągnie :wink:
Jano Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Opublikowano 14 Marca 2008 Z tego co wyczytałem na tym forum to też pomyślałem że opowiedni byłby 8,5cm3.Ale gabaryty tego silnika nie bardzo pasowałyby do tego modelu, tak myślę.I zależy mi by ten model nie był zbyt narowisty.Druga sprawa to 2t znam a 4t jeszcze nie miałem dlatego pytam by potem nie żałować że kupiłem 2t a mogłem mieć 4t. ps: bez tego "pan" jestem Jano i tyle:)
eze Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Ja bym jednak radzil zalozyc 2 takta.Sam latam na 4 takcie i takie silniki sa przydatne przy modelach akro.Do trenerkow wystarczy 2 takt. 4 takt lubi nitro i dlatego koszty urzytkowania takich silnikow podwajaja sie w stosunku do 2 takta
Jano Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Opublikowano 14 Marca 2008 Pomińmy kwestie opłacalności bo nie wydaje mi się by to były wielkie różnice tym bardziej że większość silników potrzebuje ileś tam procent nitro (mam Coxa który potrzebuje 20%) fakt że jest mały.Chodzi mi o czysto techniczne podejście do tego problemu.4t 5cm3 do Sonica który waży 1800g czy może 4t 8,5cm3 do Canary lub innego podobnego ważącego 2400g.Generalnie wszystkie trenerki dostępne w handlu.
Kaper Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Jest spora szansa, że będzie blisko latania "na rzęsach". Zapas mocy w trenerku jest zawsze mile widziany. Spróbować oczywiście można, ale w trybie "nic na siłę" - przyzwoite lotnisko i długi pas startowy na początek. Pozdrawiam, Kaper
eze Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 W takim wypadku skoro sie decydujesz na taki silnik w trenerku to musisz uwzględnic fakt ze mogą byc kłopoty z wyważeniem.4 takt lubi krecic duzym smiglem.Czy jak bedziesz startowal z ziemi to niezrobisz kosiarki do trawy??
Kaper Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Z kosiarką nie będzie problemu. Wszak model jest projektowany pod dwutakta 5,5-6,5 ccm. Czyli przewidziane jest wykorzystanie śmigła rzędu 9-10cali średnicy. A 5ccm czterotakt to też te okolice. Np. OS-Maxowy FS-30S ma zalecane śmigła 9x6, 9x7, 10x4, 10x6 http://www.osengines.com/engines/osmg0830.html Zresztą masowo (sprawa wyważenia) też jest zbliżony np. do 6.5ccm dwutaktu OSa - 40LA. Czyli pozostają różnice w max. obrotach i mocy. Pozdrawiam, Kaper
Jano Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Opublikowano 14 Marca 2008 Te argumenty mnie przekonują.Dzięki za wyrozumiałość.Opcja Sonic i jakiś 6 cm3 2t wygrywa. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Najbardzej przekonywała mnie ta kosiarka.Teraz to znowu jestem w kropce bo bardzo mnie ciągnie do tych 4t. 275g to waga Asp 4t 377g to supras a 462 to waga osMax 6,5cm3 pozdrawiam ------------------------------------------------------------------------------------------------------- no tak, waga tych 4 taktów jest bez tłumika:(
pacek Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 za lekko też nie dobrze po co wozić ołów, wagowo to asp 52, 61 (waży coś około 450 z tłumikiem) będzie zbliżony do os 2t ale śmigło to raczej od 12 cali. ale zawsze można podwyższyć podwozie jeśli byłby problem
Irek M Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 A ja polecam raczej 4suwa: - pali mniej niż tej samej pojemności 2suw, - model nie jest zapaćkany olejem ze spalin jak w przypadku 2suwa, - o bardzo przyjemnym dźwięku nawet nie wspominam bo to najmniej istotne, - cenowo podobne pojemności 2suwa i 4suwa są zblizone. Sam używam zarówno OS 91 FS jak i ASP 61 FS. Ten ostatni był w modelu o rozpiętości 170cm i masie 2,8kg.
Jano Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Opublikowano 14 Marca 2008 Dzięki przyjaciele.Telefon Tigra i post Fokkera przekonały mnie definitywnie, rzucam się na głębokie wody.Zamówiony został ASP61FS a trener to model o rozpiętości 1650 i 2450 wagi. http://www.rcworld.pl/shop/index.php?products=product&prod_id=2890
radek872 Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Ja bym jednak radzil zalozyc 2 takta.Sam latam na 4 takcie i takie silniki sa przydatne przy modelach akro.Do trenerkow wystarczy 2 takt. 4 takt lubi nitro i dlatego koszty urzytkowania takich silnikow podwajaja sie w stosunku do 2 takta Lubi nitro Saito i Yamada ,ale ASP czy magnum super chodzi na 5% miałem 15ccm Magnuma i w zbiorniku 250ml po 10 min zostawało dobre 100ml wiec jest to chyba najtanszy w utrzymaniu silnik jaki mozna kupic taka 8mka 4 takt na zbiorniku 170 posmiga dobre 15min
eze Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 radek872, napisal Lubi nitro Saito i Yamada ,ale ASP czy magnum super chodzi na 5% Ciezka sprawa rowniez mam ten silnik i probowalem regulowac go na 5 nitro i powiem szczeze ze mialem z tym klopoty poniewaz silnik niespodziewanie potrafil zgasnąć .Wkurw.... sie i zakupilem 1 litr czystego nitro ,rozrobilem mieszanke i osiągnolem ok 16 % nitro.Zaczolem od nowa regulowac silnik i okazalo sie ze silnik potrafil przepracowac na niskich obrotach nawet 20 30 minut i niezgasl ani razu. Widocznie trafila mi sie jakas felerna sztuka. :shock:
Danielrc Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Kupiłem niedawno ASP 52 fs do Stola Ch701,wagą i wymiarami podobny do Canary,silnik docierałem przy tem. 2-10 stopni na zwykłym tanim paliwie 80/20 z dolanym około 4 procent syntetyka,pali od palca, wypala cały zbiornik 270ml na bardzo wolnych obrotach ani razu nie zgasł,przejscie z wolnych na wysokie bez zajakniecia,pozdrawiam.
olo Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 radek872, napisal Lubi nitro Saito i Yamada ,ale ASP czy magnum super chodzi na 5% Ciezka sprawa rowniez mam ten silnik i probowalem regulowac go na 5 nitro i powiem szczeze ze mialem z tym klopoty poniewaz silnik niespodziewanie potrafil zgasnąć .Wkurw.... sie i zakupilem 1 litr czystego nitro ,rozrobilem mieszanke i osiągnolem ok 16 % nitro.Zaczolem od nowa regulowac silnik i okazalo sie ze silnik potrafil przepracowac na niskich obrotach nawet 20 30 minut i niezgasl ani razu. Widocznie trafila mi sie jakas felerna sztuka. :shock: A może chcesz ustawić min. obr. po prostu za małe i dlatego gasł silnik ? To że po zmianie ilości nitra w paliwie na wolnych przepracował 20 minut to żaden test ani właściwej regulacji , W powietrzu będziesz latał 20 minut na takich obrotach ?A co było dalej,jak dodałeś gazu to zgasł ? Trzeba ustawić małe i stabilne obroty i sprawdzać dodając szybko gazu jak wkręca się na max. obroty,nie powinien przy tym kichać,prychać ani się dławić Oczywiści może ten silnik jest felerny i nic już nie da się w nim zrobić. To ten sam silnik,którego nie mogłeś odpalić bo za słabo przykręcałeś śmigło?
Irek M Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 To, że silnik eze'a nie chodził jak należy na 5% paliwie o niczym jeszcze nie świadczy. Ja też pisałem, że na tym paliwie mój wcale nie chce pracować, ale to sie zmieniło w miarę docierania na lepszym paliwie. Teraz i na tym 5% pracował co zresztą widać i słychać na filmikach.
Kaper Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Zamówiony został ASP61FS a trener to model o rozpiętości 1650 i 2450 wagi.http://www.rcworld.pl/shop/index.php?products=product&prod_id=2890 No i to brzmi dużo rozsądniej (2,5kg i czterotakt dyszka) niż wcześniejsza propozycja (1850 + 5ccm 4t). Model ma niską cenę - zwykle jest tak, że dostajesz, za co zapłaciłeś. Na wszelki wypadek przejrzyj przynajmniej wnętrze kadłuba bod kątem jakości klejenia. Jeśli okaże się, że konieczne są poprawki, to niestety trzeba będzie co najmniej częściowo oskórować skrzydła, podoklejać i pokryć znowu. Jeśli nie zamierzasz latać wyłącznie z asfaltowego lotniska, to koniecznie zmień kółka na większe. Pozdrawiam, Kaper
Jano Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Opublikowano 15 Marca 2008 Na pewno skorzystam z wszystkich Waszych rad.Dzięki serdeczne za zainteresowanie.Jeśli można to może jeszcze parę słów o paliwie na docieranie i na potem.Pewnie w instrukcji będzie podane ale wolę poznać zdanie znawców tematu. pozdrawiam Jano
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.