baciany Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Witajcie. Korzystając z planów z tego linku: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1012551 planowałem wykonać Spitfire, Corsaira czy inne ustrojstwo. Podoba mi się sposób tworzenia modeli. Żadnych żeberek i innych takich. Czysta pianka, jakiś dźwigar i cosik na montaż silnika. Nie podoba mi się jednak że te modele są takie CHUDE. Wykonane są z 5 warstw Depronu/pianki czy innego budulca prawdopodobnie 5mm. Pytanie moje brzmi czy dało by radę zrobić je z 7 lub nawet 9 warstw depronu (do dyspozycji mam 5.5 milimetra) aby je ciut zaokrąglić (Moja wizja na obrazku ponizej) X- pokazuje widok środka samolotu z boku żeby nie było że jest totalnie pusty bez żadnych wzmocnień Drugą kwestią jest kwestia skrzydła. Proponowany jest profil KFm2 lecz no on też mi się nie podoba Profil ten przedstawia kolejny obrazek przy literce A 1-przed papierowaniem papierem ściernym, 2- PO :]. Literką B oznaczyłem moją wizję skrzydła beż profilu KFm tak samo 1- na świeżo po sklejeniu, 2- po Szlifowaniu :] Pytanie moje brzmi czy samolot z takim Profilem skrzydła Będzie latał w miarę dobrze :] Chciałbym wykonać samolot właśnie taką prostą metodą wycinania i sklejania a jednocześnie żeby wyglądał dość makietowo a nie jak Deska ze skrzydłami :] Silnik według instrukcji to 1700kw 24g Blue Wonder, ale mogę założyć ciut większy ;] Co do śmigła oryginalnie GWS 7/6 ale ja bym chciał jakieś 3 płatowe :] Wiem że moje plany nieźle mijają się z oryginałem ale może to poleci Proszę o jakieś porady i jak coś to potem zabieram się za budowę najpierw na sucho model (byle był Proporcjonalny, NIE PŁASKI, wyważony i latał jako rzutka) a potem wdziubę w niego Elektronikę :] P.S. Na rysunkach analogicznie ZIELONE - Szary depron 5.5mm, POMARAŃCZOWE - Sosenka 5mm :]
robertus Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Odpowiedź na pierwsze - tak Odpowiedź na drugie - rurka węglowa fi 5 lub fi 6 silnik emax cf2812 8x4 ze śmigłem dwułopatowym lub emaxcf2822 ze smigłem 8x4x3 PS, w każdym profilu kfm natarcie jest zaokrąglane
TeBe Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Z depronu tez da się robic profilowe skrzydła: DSCN7750 by TeBeWAW, on Flickr To jest przednie skrzydło w moim Piaggio.
stema Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Z depronu tez da się robic profilowe skrzydła: DSCN7750 by TeBeWAW, on Flickr To jest przednie skrzydło w moim Piaggio. Jutro coś Ci o nim napiszę. Dziś jest późno, nie chcę się denerwować.
TeBe Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Oj, już się boję. Ale może pisz w moim wątku o Piaggio, żeby tu nie śmiecić.
baciany Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Opublikowano 28 Lipca 2014 Odpowiedź na pierwsze - tak Odpowiedź na drugie - skrzydło.JPG rurka węglowa fi 5 lub fi 6 silnik emax cf2812 8x4 ze śmigłem dwułopatowym lub emaxcf2822 ze smigłem 8x4x3 PS, w każdym profilu kfm natarcie jest zaokrąglane Masz tu na myśli rurkę Między 2 warstwami depronu rozumiem? Tylko czy użyć 5.5mm czy moze lepiej 3mm do takiego skrzydła? Na obecną chwilę mam sosenkę 5x5x100cm i zastanawiałem się czy by ją nie wsadzić skoro już takową posiadam :] Na chwilę obecną powycinałem szablony z oryginalnych planów i w wolnej chwili zacznę dłubać kadłub. Zobaczymy ile tych warstw dam. 5.5mm depron to i tak więcej niż 5mm w oryginale. Może aż 9 nie będziemy robić a tylko 7 lub oryginalne 5 Lecz co do skrzydła to wykonałbym je tak jak pisałem stosując do waszych rad :]
Donaro Opublikowano 30 Lipca 2014 Opublikowano 30 Lipca 2014 Rób KFM2. Jak ulotnisz to zrobisz sobie jaki będziesz chciał.
baciany Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Opublikowano 30 Lipca 2014 Chciałbym "normalne" ale no chyba jak na pierwszy raz to tak zrobię. Ale testowo sprubują też takie inne zrobić i może co z tego będzie Chyba znalazłem wymarzone skrzydło i model:
Rekomendowane odpowiedzi