Skocz do zawartości

Dobieranie profilu skrzydła oraz prodilu kadłuba do modelu ESA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Korzystając z planów z tego linku: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1012551

planowałem wykonać Spitfire, Corsaira czy inne ustrojstwo. Podoba mi się sposób tworzenia modeli. Żadnych żeberek i innych takich. Czysta pianka, jakiś dźwigar i cosik na montaż silnika. Nie podoba mi się jednak że te modele są takie CHUDE.

Wykonane są z 5 warstw Depronu/pianki czy innego budulca prawdopodobnie 5mm. Pytanie moje brzmi czy dało by radę zrobić je z 7 lub nawet 9 warstw depronu (do dyspozycji mam 5.5 milimetra) aby je ciut zaokrąglić (Moja wizja na obrazku ponizej) X- pokazuje widok środka samolotu z boku żeby nie było że jest totalnie pusty bez żadnych wzmocnień

 

post-14810-0-35131000-1406572894_thumb.jpg

 

Drugą kwestią jest kwestia skrzydła. Proponowany jest profil KFm2 lecz no on też mi się nie podoba :P Profil ten przedstawia kolejny obrazek przy literce A 1-przed papierowaniem papierem ściernym, 2- PO :]. Literką B oznaczyłem moją wizję skrzydła beż profilu KFm tak samo 1- na świeżo po sklejeniu, 2- po Szlifowaniu :] 
Pytanie moje brzmi czy samolot z takim Profilem skrzydła Będzie latał w miarę dobrze :]

 

post-14810-0-22463900-1406572889_thumb.jpg

 

Chciałbym wykonać samolot właśnie taką prostą metodą wycinania i sklejania a jednocześnie żeby wyglądał dość makietowo a nie jak Deska ze skrzydłami :] Silnik według instrukcji to 1700kw 24g Blue Wonder, ale mogę założyć ciut większy ;] Co do śmigła oryginalnie GWS 7/6 ale ja bym chciał jakieś 3 płatowe :]

Wiem że moje plany nieźle mijają się z oryginałem ale może to poleci :P Proszę o jakieś porady i jak coś to potem zabieram się za budowę :D najpierw na sucho model (byle był Proporcjonalny, NIE PŁASKI, wyważony i latał jako rzutka) a potem wdziubę w niego Elektronikę :] 

 

 

P.S. Na rysunkach analogicznie ZIELONE - Szary depron 5.5mm, POMARAŃCZOWE - Sosenka 5mm :]

Opublikowano

Odpowiedź na pierwsze - tak

Odpowiedź na drugie -

post-7718-0-90267300-1406574050.jpg

rurka węglowa fi 5 lub fi 6

 

silnik emax cf2812 8x4 ze śmigłem dwułopatowym lub emaxcf2822 ze smigłem 8x4x3

 

PS, w każdym profilu kfm natarcie jest zaokrąglane

Opublikowano

Z depronu tez da się robic profilowe skrzydła:

 

DSCN7750 by TeBeWAW, on Flickr

 

To jest przednie skrzydło w moim Piaggio.

Jutro coś Ci o nim napiszę.

Dziś jest późno, nie chcę się denerwować.

Opublikowano

Odpowiedź na pierwsze - tak

Odpowiedź na drugie -

attachicon.gifskrzydło.JPG

rurka węglowa fi 5 lub fi 6

 

silnik emax cf2812 8x4 ze śmigłem dwułopatowym lub emaxcf2822 ze smigłem 8x4x3

 

PS, w każdym profilu kfm natarcie jest zaokrąglane

 

Masz tu na myśli rurkę Między 2 warstwami depronu rozumiem? Tylko czy użyć 5.5mm czy moze lepiej 3mm do takiego skrzydła? Na obecną chwilę mam sosenkę 5x5x100cm i zastanawiałem się czy by ją nie wsadzić skoro już takową posiadam :] 

 

Na chwilę obecną powycinałem szablony z oryginalnych planów i w wolnej chwili zacznę dłubać kadłub. Zobaczymy ile tych warstw dam. 5.5mm depron to i tak więcej niż 5mm w oryginale. Może aż 9 nie będziemy robić a tylko 7 lub oryginalne 5 :P Lecz co do skrzydła to wykonałbym je tak jak pisałem stosując do waszych rad :]

Opublikowano

Chciałbym "normalne" ale no chyba jak na pierwszy raz to tak zrobię. Ale testowo sprubują też  takie inne zrobić i może co z tego będzie :P

 

Chyba znalazłem wymarzone skrzydło i model: 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.