Jump to content
Sign in to follow this  
Boronator

Heli lub Quadro do 700zł

Recommended Posts

Witam

 

 

Może najpierw mały wstęp.

 

Swój pierwszy i jak na razie jedyny helikopter kupiłem jeszcze w podstawówce. Była to taka mała 18cm-owa "pierdółka" za 100zł z allegro która dość szybko uległa awarii. Po roku czasu chciałem kupić coś większego, miał to być helikopter Honey Bee King 3. Transakcja finalnie do skutku nie doszła z powodu lenistwa, choć to może i lepiej, gdyż przy wyborze kierowałem się tym, że "był duży - to musi być dobry". W tym roku odkopałem mojego starego inwalidę i postanowiłem kupić lepszy sprzęt.

 

I tutaj moje pytanie do was. Czy przy budżecie 600-700 zł max lepiej kupić helikopter czy quadrocopter? Quadrocoptery z tego co zaobserwowałem są droższe więc nie wiem czy w takim przedziale cenowym kupię coś fajnego (jak tacie pokarzę "biedronkę" to mnie wyśmieje :P).

Nie wiem czy można zadać takie pytanie ale "Który typ zapewni więcej frajdy z lotu?" Jak wygląda kwestia sterowania, którym łatwiej a którym trudniej się lata? Jeśli chodzi o wymiary helikoptera to coś większego, myślałem o jakiś 50cm dł, przy quadro zdaję się na was. Jeśli chodzi o moje umiejętności to jestem raczej początkujący, ale nie chciał bym zmieniać helikoptera jak nabiorę wprawy, gdyż ten by "wymiękał" czy coś w tym stylu. Jednak poczytałem też trochę o zastanawiam się czy nie kupić V911. Jeśli bym się na niego zdecydował to jaką wersjękupić? Normalną, nową V911 czy może V911-1 lub

V99-v2 pro? Jakie są zasadniczo między nimi różnice? Co będzie najlepszym wyborem?

 

Czekam na wasze propozycje i opinie na ten temat

 

 

Jeśli można jeszcze pytanie bez nowego tematu.

 

Możecie polecić jakąś małą "zabawkę" kwota do 200zł, heli lub quadro, łatwy do sterowania dla dziecka 5/6 do latania "z rodzicem"? Może V929?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quada RTF za te pieniądze raczej nie kupisz chyba, że coś totalnie masakrycznie gó***anego i oczywiście używanego. Na początek polecam V911, jeżeli jednak coś tam umiesz to zastanów się nad V922 (6 kanałów) bo tak czy siak nauczysz się latać, V911 może Ci się szybko znudzić, V922 wymaga sporo uwagi bo jest dość czuły na drążki jednak w trybie NORMAL (idle off) da się w miarę fajnie uczyć, najwyżej dorobisz proste podwozie treningowe z 2 patyczków do szaszłyków aby móc bezpieczniej podskakiwać.

 

Jeżeli V911 to w sumie nie opłaca się nowego bo i tak sprzedaż za parę/naście tygodni, kup najtańszą sprawną używkę, najczęściej ludzie dokładają już w zestawie części zamienne, miałbyś spokój. Te modele dużo wytrzymują a części są tanie, nie ma moim zdaniem sensu kupowania nowego (chyba, że z zagranicy np. banggood), ja miałem 2 używane i byłem zadowolony.

 

Teraz V'ek sporo wyszło, nie śledzę na bieżąco tematu ale sądzę, że V911 jest z tych wszystkich najtańszy więc sprawa jest oczywista.

 

Quad biedronka też jest ok, znacznie lepiej sobie radzi na dworze/wietrze od helików mikrusów. Biedronką można bardziej poszaleć jednak lubią padać (przegrzewają się motorki, zazwyczaj aż parzą po locie). Weź sobie helika, będziesz zadowolony.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bodzioch
      Kultowy zestaw helika w cenie 399zł plus poczta
      więcej na mojej www.
      http://www.modelhobby.nazwa.pl/modele/modele.htm
       


    • By mass
      Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.
       
      Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.
       
      Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
       
      Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)
      Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

       
      Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw
      Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U
    • By jaco
      I tak na początek proszę o pomoc.Dostałem helikopter Trex 450 SE do samodzielnego montażu i do tego pilot Graupner JR mx-12. Helikopter złożyłem ale nie wiem jak to uruchomić. Chodzi mi o podłączenie wszystkich urządzeń elektronicznych. Nigdzie nic nie znalazłem.Pozdr. 
    • By mak
      Od jakiegoś czasu pisałem artykuł pokazujący kompletną konfigurację modelu w OpenTX. Dzisiaj udało mi się skończyć (choć pewnie drobne korekty będą jeszcze wymagane):
       

       
      https://forum.77hobby.pl/topic/214-opentx-konfiguracja-helikoptera-nitro-i-nie-tylko/
       
      Operuję na przykładzie heli, ale artykuł we większości jest uniwersalny – niezależnie od tego, czym się lata.
       
      Mam nadzieję, że się przyda.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.