sancho80 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Hej, Od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem STARMAX F5E, model EDT, 1x70mm. Jako ze model jest niekompletny i brakuje mu calej elektryki to potrzebuje pomocy bardziej doswiadczonych kolegow ze skompletowaniem zestawu zeby za jakis czas mogl poleciec. Na dobry poczatek zaopatrzylem sie juz w nadajnik SANWA AQUILA-6 2,4GHz FHSS-1. Brakuje jeszcze odbiornika, planuje dokupic do zestawu model Sanwa RX-60. Wyczytalem tez ze do takiego samolotu powinno dokupic sie cyfrowe serwa jako ze maja szybsza reakcje i sa mocniejsze co przy takim modelu moze miec znaczenie. Jakie jeszcze rzeczy mam dokupic? Napewno silnik do turbiny, baterie i jakis modul sterowania. Kompletnie pogubilem sie w gaszczu oznaczen i mocy, zywotnosci baterii, kodow, wagach czesci itd. Pomozecie dobrac zestaw tak jakbyscie go budowali dla siebie? Nie jestem jakims maniakiem ale chcialbym zeby sprzet dzialal sprawnie - nie szukam bajerow ale rozsadnych podzespolow aaa... i jeszcze jedno, z tego co czytalem to ponoc trzeba ustawic jeszcze katy wychylenia serw (chodzi o lotki) - jakie powinny byc katy zeby to lecialo i jak to sie ustawia.. Co jeszcze waznego powinnienem wiedziec zeby prawidlowo go zbudowac? Jesli macie jakies kompendium wiedzy o budowie takich modeli to z najwieksza checia poczytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Boje się, że ten F5 skończy żywot zanim uda mi się uzyskać siłę nośną. Nie neguje Twoich umiejętności ale od pilota EDF'a wymaga się choćby podstawowej modelarskiej wiedzy, to zazwyczaj idzie w parze z umiejętnościami pilotażowymi. Serwa możesz dać zwykłe, nie ma sensu inwestować w cyfrowe - różnica odczuwa zazwyczaj tylko rasowy pilot. Potrzebujesz serw, regulatora, silnika, pakietu, wtyczek, odbiornika, ładowarki ... no prawie wszystkiego. Nie miałem tego modelu, nie miałem z nim kontaktu, ale tutaj znajdziesz wszystko, potem pomożemy (albo bardziej doświadczeni EDF'iarze) pomogą : https://www.google.pl/search?safe=off&client=firefox-a&hs=Bix&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&channel=fflb&q=f5+starmax+70+edf&oq=f5+starmax+70+edf&gs_l=serp.3...0.0.0.378.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..51.serp..0.0.0.17rhuV8odYU Patrz na zalecane wyposażenie, takie jest zazwyczaj optymalne i sprawdzone na początek. Rekordów prędkości raczej nie chcesz chyba bić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Dzieki serdeczne za info, wzialem ten model dlatego ze wierze ze mi sie uda to zbudowac. A jak wiadomo chciec to polowa sukcesu Idac za rada poszukalem juz wstepnie serw analogowych. Natknalem sie na cos takiego: http://abc-rc.pl/SG-92 Wg mnie fajne bo maja carbonowe zebatki - powinny byc bardziej trwale niz te plastiki, do tego troche zybsze od innych w podobnej cenie. Wg producenta w opakowaniu: Serwo 3 orczyki wkręt do orczyka 2 wkręty montażowe Gdzies znalazlem na necie ze te serwa montuja ludzie do dosztukowanych i podoklejanych listewek drewnianych...? czy tak to sie powinno robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Czy to jest taki model jak tu? W opisie masz zastosowane komponenty. To tyle jeśli chodzi o budowę. Jednakże, tak jak Kuba, odradzam Ci latanie nim na początek. Z Twoich pytań wnioskuję, że byłby to Twój pierwszy model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 tak, to ten samolot. zanim sprobuje go oblatac planuje najpierw podszkolic sie na symulatorze. spoko zdaje sobie sprawe ze pierwszy lot moze zakonczyc sie katastrofa ale licze ze sie przygotuje odpowiednio i bedzie ok... a jak to bylo kiedys w Sims najwiecej przyjemnosci jest z budowania, gra potem to juz dodatek... jako ze budzet na budowe jest rozlozony na kilka rat to mam nadzieje ze bede mial czas zeby wszystko przemyslec odpowiednio.te raz rozkminiam jeszcze jaka moc silnika bedzie potrzebna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Wiesz, do modelu są pewne zalecane pakiety - chodzi o wielkość komory pod nie oraz o wyważenie. To też ogranicza wybór silnika - tak samo jak turbina, jak przegniesz z mocą silnika to wypluje Ci ten chiński szajs łopatki tyłkiem, miałem tak w F-8 Crusader przy pierwszym uruchomieniu silnika. Tutaj są potrzebne stalowe nerwy i UTARTE zachowania - pierwsze co Cię spotka to ucieczka na lewe/prawe skrzydło przy wyrzucie, prawie każdy EDF lubi się o parę stopni obrócić podczas zaciągania wysokości. W takich modelach nawet nie ma jak przetestować sterowności - to nie motoszybowiec który bez silnika poleci wyrzucony z ręki paręnaście metrów. Tutaj tylko wstępnie możesz sprawdzić wyważenie i to zazwyczaj i tak ktoś musi Ci pomóc przy wyrzucie aby był on na tyle silny, że model troszkę poszybuje. Po odpaleniu silnika wszystko się zmienia, dopiero wtedy poczujesz jak model się zachowuje tzn. czy jest wyważony, czy zadziera itp. EDF 70 to już sporawa turbina, potrafi narobić hałasu i także krzywdy jeżeli jest niewyważona. Chciałbym żeby Ci wyszło ale moim zdaniem nie ma szans, skończy się na ułamanym skrzydle i pękniętym dziobie. Nie wiem czy on ma podwozie - przy wyrzucie z ręki nie ma czasu na myślenie, po prostu lecisz albo się rozbijasz, lepszy pilot sobie poradzi z sytuacją awaryjną gdy model się np. zwinie na skrzydło, gorszy nie da rady i rozwali model. Musisz mieć już zakodowane działania, musisz je automatycznie wykonywać bez zastanawiania się - do tego jest potrzebny przynajmniej symulator oraz jakieś parę godzin nalotu na różnych modelach. Może przedstawiam sytuację jak horror no ale tak to już jest, nie wszystko jest takie proste i oczywiste na jakie wygląda z perspektywy osoby która nie miała kontaktu z dana rzeczą - uwierz mi, staniesz z modelem w ręce i pierwsze co to przeszyje Cie paraliż bo nie będziesz wiedział co się stanie po wyrzucie z ręki, z tym uczuciem jest bardzo ciężko latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 co za pesymistyczna wizja... cale szczescie Ja jestem z natury optymista.. jak sie rozbije to najwyzej bedzie trzeba albo naprawic albo kupic nowy styropian, a jak sie uda to bedzie satysfakcja. Porozgladam sie jeszcze za czesciami i sprobuje to zlozyc.. zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Do latania rozejrzyj się lepiej za czymś z EPP. Polataj czymś na żywo. Symulator nauczy Cię trochę nawyków, ale w realu to zupełnie co innego. Czytałem, że ktoś się nauczył latać modelem ESA lub latającym skrzydłem, ale że szybkim EDFem.....? Pewnych rzeczy nie przeskoczysz na swojej drodze modelarskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 sluchajcie, jakiego typu silnika szukac do EDF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 zależy ile $$ chcesz wydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 patrze na te z abcrc ale tam sa rozne rodzaje ich, Do EDF to chyba ten typ inrunner? Jaka moc przyjac, ten model gotowy do lotu wazyc ma ponoc okolo 1kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 niekoniecznie inrunner.Jaką baterią planujesz zastosować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 jeszcze nie mam ale z tego co slyszalem to musi byc max 2200mAh z uwagi na mala ilosc miesjca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 O ile dobrze wyczytałem to stockowy silnik ma 2450kv przy akumulatorze 4S,wydaje mi sie troszkę małe to kv no ale model lekki..wiec szukaj czegoś o podobnych parametrach. możę być takihttp://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18542__Turnigy_L2855_2300_EDF_Outrunner_450w_.html a może takihttp://www.funducted.pl/pl/p/Silnik-Typhoon-2W20/97 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Jak masz tam turbinę edf 70mm to po pierwsze jaką średnicę silnika można zamontować i jaką średnicę osi powinien mieć silnik aby pasował do piasty. Nastepne pytanie to jakim napięciem będziesz to zasilał. Im wyższe napięcie tym niższe KV silnika powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Hej Zabieram się do złożenia turbiny do F5E. Niby tylko kilka czesci ale jakoś nie mogę ogarnąć jak to wszystko ma być połączone żeby się zaraz nie rozpadło. Kto podpowie bo instrukcji chińczyk nie zalaczyl a na YouTube nie ma. Dodatkowo jak ten piec wstawię do samolotu to wygląda ze silnik ma być za turbina, tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Ja Cie przepraszam, jak serwa będziesz montował to założysz kolejny wątek z pytaniem? Nie możesz pisać w jednym wątku o wszystkim co dotyczy Twojego Starmaxa? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikrus193 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 google nasz przyjaciel masz tam od uja zdjec podpatrz co i jak https://www.google.co.uk/search?q=turbina+elektryczna+rc&client=firefox-a&hs=1wH&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UCzvU7WcJ6ze7AaBjIGACA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1360&bih=696#imgdii=_ silnik jest za wiatrakiem tak dla uwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Tak silnik idzie pierwszy jest montowany na dwie śruby z szerszym łepkiem , następnie wałek turbiny przykręcamy na dwa małe robaczki ( wkręcamy je na klej do gwintu) puzniej wirnik ,podkładka,nakretka następnie kołpak. Całość podłączany pod zasilanie i uruchamiamy sprawdzając wywarzenie turbiny jest to bardzo istotna sprawa w EDF jeśli coś takiego zaobserwujesz należy to skorygować poprzez zmianę położenia samego kołpaka . Poprawia to efektywność turbiny i dźwięk. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sancho80 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 robertus - dzieki za sugestie ale co ci przeszkadza ze sie tutaj zapytalem, jest regulaminowy zakaz?Mysle ze jakby ktos inny taki temat wrzucil wczesniej na glowny to inni nastepni mieliby latwiej zdobyc tajemna wiedze... mikrus193 - tez dzieki ale zdjecia zlozonych to ja tez widzialem - jak masz dobre uklady z google to wrzuc link do instrukcji zlozenia.Co do umiejscowienia silnika - dzieki za info. Blako2682 - dzieki, tego mi bylo trzeba !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi