sławek Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Małe wirniki blisko SC a duże na tyle ??, chmmm - zgodne to z "orginalem " ale te małe miały by tu najwięcej do dźwigania chyba ze rezygnujemy z lotu i zostawisz to TYLKO jako qadrocopter -problemem i tak było by wyważenie a szkoda-mógł być ciekawy płatowiec.. Wybór pojazdu fajny ale bym szedł raczej w samolot a nie heli -pewniejszy sukces i mniejsze koszta..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 To punkt widzenia ekonomistów. Wolę podejście polegające na szukaniu nowych wyzwań i rozwiązań. Ostatecznie to Rob zdecyduje. A my możemy zbudować własne wersje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Chyba raczej realistów ale ROB naturalnie że ma tu ostatnie zdanie ,to była z mojej strony tylko sugestia i ukazanie słabego punktu jakim jest ułożenie i wielkość wirników . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Można zastosować inne zespoły wirnik-silnik dla dziobu i inne dla rufy. Dobrane w taki sposòb żeby ich wydajność była podobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Hej, Zasadniczo problem nie istnieje, przynajmniej tak ja to widzę. Tłumaczę dlaczego. Jeśli możliwym jest ustawienie kontrolera tak aby silniki z przodu dawały ciąg pozwalający utrzymać poziom to musi być dobrze. Jedynie trzeba zastosować silniczki o odpowiednich parametrach. Tutaj pytanie do QUAD-kopterowców: Czy próbowaliście kiedykolwiek zmieniać średnicę śmigieł w taki własnie sposób ? Dwa większe z tyłu i dwa mniejsze z przodu ? Nie martwię się o część dziobową. Będzie ona pozbawiona obciążeń, to raczej taka atrapa będzie niż element biorący udział w całości. siłą rzeczy ŚC będzie ulokowany mniej więcej w środku krzyżaka napędu co nie będzie wymagało jakiejś nadzwyczajnie wzmożonej pracy silników z przodu. Będę próbował na testowym egzemplarzu. Pamiętajcie jednak, że będzie tam też stabilizator więc automatycznie siła nośna powinna być regulowana automatycznie i pojazd powinien trzymać poziom. Ale dość gadania, trzeba wziąć się do roboty. Muszę jeszcze zamówić jakiś kontroler, silniki i ESC. Jaki kontroler polecacie ? w miare przyzwoity, dający się kontrolować. Mam na myśli taki, żebym mógł w jakimś stopniu różnicować np obroty silników. Są takie ? Wiesz, ja próbuję zrobić Tricoptera z jednym mniejszym śmigłem i coś mi słabo idzie. Ale zrobić się da bo widziałem takie rozwiązania. Zastanowiłeś się jak to miałoby działać? Bo sterowanie quadem i samolotem inaczej się odbywa. Będziesz miał kontroler quada, np KK2.01 z hobbu king to będziesz mógł zawisnąć i poruszać się w zawisie, czy nawet latać. Teraz do tego chcesz dodać napęd EDF. Jak chciałbyś nim sterować? gazem się nie da bo gaz w quadzie odpowiada za wznoszenie. Jakiś mikser chcesz zrobić? Albo EDF sterowany gałką jakąś? Widziałem takie projekty i ludzie robią jakieś układy sterujące, programują, piszą kod itd... Myślałem zastosować jeden z potencjometrów (kanał 6 czy 7 nie wiem który tam jest podpięty) i regulować ciąg w ten sposób Przecież się da Oczywiście takie rozwiązanie dalekie jest od doskonałego ale w końcu to ma być zabawa a nie projektowanie statków kosmicznych na sprzedaż. A jak się uda ..... będzie to jedyny taki model chyba na świecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Zasmucę Cię, że nie będzie. Jak dobrze poszukasz na youtubie to znajdziesz quadcoptera z dodatkowym silnikiem pchającym do wspomagania lotu poziomego. Mnie marwią jedynie rozmiary śmigieł jakie chcesz zastosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Nie sugeruj się do końca tymi rozmiarami, może się jeszcze wiele zmienić A filmik jednoznacznie pokazuje, że QUAD z dodatkowym pchającym śmigłem ... lata ! Więc uszy do góry i zobaczymy. do stracenia mam nic albo niewiele. W najgorszym wypadku będę miał quada Jeśli się jednak nie uda z różnymi wielkościami śmigieł pozostanie zamontować wszystkie takie same i powiększyć dziury w kabłubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Da sie latać z różnymi wielkościami smigieł. Aby to zrekompensowac trzeba dać silnik o większy, kv tam gdzie śmigło mniejsze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 taki mam plan Dlatego pytam QUADkopterowców czy mają jakies doświadczenie w tej kwestii i o ile KV musi być większe w takim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 I o to chodzi Rob. Wizja i do przodu! :-) Nie podcinać skrzydeł przed startem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 i wogóle jakie KV dla QUAD'a powiedzmy należy brać pod uwagę spooooro pytań przede mną na które muszę znaleźć odpowiedzi czy poprostu duże kv, czy zależnie od wielkości konstrukcji .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikrus193 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 http://www.ebay.co.uk/itm/4x-AGM-MT3515-Outrunner-Brushless-Motor-CW-CCW-Thread-for-Quadcopter-Multicopter/141376873500?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D23982%26meid%3Dfc0f04c505a840c181165f2268abf9a8%26pid%3D100033%26prg%3D9421%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D141376873500 nada sie bo max udźwig na tych 4rech jest prawie 3kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 No i właśnie mnie oświeciło, przecież mogę spokojnie zrobić wszystkie takie same tylko zewnętrzny otwór będzie wyglądał na większy a wewnętrzna średnica może być taka sama jak przednich i kłopot z głowy O coś takiego Silniki z KV np 1400 ( wystarczy ? ) Jeśli powiedzmy standardowo silniki mają 650 KV a śmigła powiedzmy 9 x 4,7 to jak dam 1400 KV i śmigła 5" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Myślałem też jak zrobić jakieś kanały do napędu pchającego ... i wymyśliłem. W miejscu gdzie następuje przejście do głównej części kadłuba (tej najszerszej) po obu stronach zrobię niewielkie maskowane otwory wzdłuż po obu stronach postaram sie to wmodelować i pokazać. Powinno wystarczyć aby był przepływ powietrza do silnika "popychacza". a jak nie to na całej szerokości zrobię szczeliny wlotowe. Zobaczymy. Zacznę i tak od przygotowania konstrukcji nośnej (QUAD'a)a dopiero potem będę obudowywał kadłubem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikrus193 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Rob to co ci poslalem sie nada czy niezbyt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Kanał na wprost możesz przeprowadzić przez kabinę. Ma duże okna mogą. Tylko kanał będzie długi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Rob to co ci poslalem sie nada czy niezbyt Teoretycznie może by się nadało, zobaczę jak dostanę odpowiedzi z kilku miejsc w kwestii silników. Kanał na wprost możesz przeprowadzić przez kabinę. Ma duże okna mogą. Tylko kanał będzie długi. W sumie to chyba nie będzie przeszkadzało chociaż bardziej skłaniam się do wlotów na krawędzi o której pisałem wcześniej czyli w miejscu załamania przy "głównym" kadłubie jeśli tak mogę to nazwać. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Srawdziłem ceny pianki w Portsmouth. Pia ka wygląda na EPP lub EPO £4 - 3mm £ 4.5 - 6mm format 1000x300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Nie najgorzej Ale trochę wąziutkie te paseczki Czekam narazie na kontroler, ESC i silniki. Większość mam już poplanowaną więc jak tylko dostanę sprzęt zacznę relacjonować. Póki co .... cierpliwości Zasmucę Cię, że nie będzie. Jak dobrze poszukasz na youtubie to znajdziesz quadcoptera z dodatkowym silnikiem pchającym do wspomagania lotu poziomego. Mnie marwią jedynie rozmiary śmigieł jakie chcesz zastosować. A propo's tego filmiku, gościu opowiada, że z tym kontrolerem co własnie lata (bez ACC) nie ma problemu bo mu automatycznie nie utrzymuje QUADa w miejscu podejmując akcję stabilizowania jedynie GYRO utrzymuje go w osi poziomej. Czyli taka konstrukcja jak najbardziej smigała będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobUK Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują .... że wkrótce pojawi się sprzęt i rozpoczynam budowę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi