kamo Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Witajcie! Zacznę od tego, iż zgłębiam temat konkretnie lecz dopiero od około miesiąca. Zakupiłem: 1/ Apkę Turnigy 9XR z pakietem Li-Po Turnigy 2650 mAh 11.1V + Interfejs + Symulator RealFlight 2/ Nadajnik + odbiornik FrSKY z telemetrią 3/ Model Blazer ARTF http://abc-rc.pl/Blazer-ARTF-trener-akrobat 4/ 2 pakiety do modelu 2200 mAh Li-Po 5/ buzzer napięcia baterii modelu z odczytem pojemności 6/ ładowarkę Eco Six Chyba wszystko, co wystarczy do latania. Na symulatorze idzie mi już moim zdaniem dobrze jak na początkującego. Zawracam, startuje, ląduje, ogarniam manewry od siebie i do siebie, proste akro. Jutro dostanę model, poskładam, podłączę apkę, potestuję ruchy lotek, silnika, itp. Ustawiłem EXPO na apce wszystko oprócz gazu na 65% mocy. Wszystko robię na spokojnie, uważnie, mam nadzieję na jak najmniejsze straty. :-) Piszę dlatego, żeby zapytać czy macie, jako doświadczeni modelarze, jakieś rady na pierwsze kroki. Czy jest coś o czym powinienem jeszcze pamiętać? PS. Czytałem, że dobrze spotkać się z kimś doświadczonym aby obadał wszystko, dla minimalizacji strat. :-) Ktoś z Warszawy ma wolne popołudnie? Chętnie się spotkam. Pozdr. K.
polpakpol Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Dużo miejsca do lotu i ostateczne sprawdzenie przed startem wszystkich wychyleń sterów
Elkojote Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Wysoka miękka trawa i nie bierz żadnej kobity ze sobą
kamo Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Wezmę, ale lepiej szufelkę. ;-) I zmiotkę.... A bardziej techniczne sprawy? ;-)
polpakpol Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Skłon i wykłon silnika, ale to już chyba producent zrobił za Ciebie Sprawdź środek ciężkości (wyważenie)
Y/F-22 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Pierwsza rzecz to sprawdzenie reversów przed lotem, druga to rzucenie modelu bez silnika najlepiej w wysokie trawsko jako rzutka aby zobaczyć czy jest dobrze wyważony i jak reaguje na stery, można przy okazji wytrymować jeżeli się uda. Trzecia sprawa to rzucenie modelu pod wiatr dość dynamicznie i najlepiej poziomo, absolutnie nie rzucaj dziobem do góry i to tym bardziej górnopłata bo skończy się na przeciągnięciu i zwinięciu w korek. Znajdź sobie duży teren na którym będziesz mógł pokołować i dać czadu do momentu aż się zacznie odrywać, jakby co to zawsze możesz wyłączyć silnik i model siądzie na pas o ile nie będzie już za wysoko. Przy pierwszym locie radzę nie schodzić z silnikiem poniżej połowy przepustnicy bo nie czując modelu możesz go łatwo przeciągnąć. Lądowanie najlepiej na dużym terenie, podchodź na motorku a wyłącz go tuż nad pasem przed dotknięciem kołami ziemi, nawet jakby był kapotaż to może chociaż śmigło i silnik przetrwa.
Elkojote Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Ja ze swojego małego doświadczenia dodam , ostrożnie z gazem trenerek powinien na połowie gazu ładnie polecieć jak będzie źle wyważony albo skłon za mały lub za duży a dowalisz gazu to fiknie pętle lub kret i tyle . Model ma wznosić się powoli unikać przeciągnięcia bo zwali się na ziemie . Wylecieć wyżej nie latać nad ziemią , niebo przyjaciel każdego samolotu .
Pietuh Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 ...i żeby nie było wiatru i załóż buzerek i nie leć pod słońce.
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Zależy gdzie latasz. Jak faktycznie nad łąkami i trawą to podwozie bym zdemontował. Trzeba sprawdzić wyważenie czy się nie zmieniło. Jak masz twarde lotnisko to możesz startować z kół. Na pierwszy raz to jest chyba lepsze rozwiązanie. Delikatnie z gazem i sterem wysokości. Rozpędzaj model,powinien w sumie sam oderwać się od ziemi, lub delikatnie zaciągnij i na delikatnym kącie wznoszenia rób kółka. Jak wyważenie jest właściwe to model powinien być sterowalny w sam raz, nie mułowaty i nie narowisty.
kamo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Dzięki za wszystkie porady. Złożyłem cały zestaw, naładowałem baterię, zbindowałem nadajnik, przypisałem kanały. I mam wielki problem. Zacina mi się serwo od Elevatora. Nawet po odkręceniu śrubki i wyjęciu drucika, tak jakby przeskakuje. Nie idzie płynnie. Zobaczcie filmik: http://vimeo.com/104102940 Model nowy, dopiero co dostałem go ze sklepu. Serwa były już zamontowane. ARTF Wiecie co może się dziać? Help!
mikrus193 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 ...i żeby nie było wiatru i załóż buzerek i nie leć pod słońce. Przemku u mnie czyli w UK zawsze wieje pada czasem słońce świeci to co mam mieć według Ciebie za model
Sknera771 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Co do porady przed lotem, to polecam przed wystartowaniem w głowie wymyśleć jak polecisz. Czyli "startuje pod wiatr, robię kilka kółek przed sobą w prawo i potem próbuje wylądować też pod wiatr" bo czasami z całej tej ekscytacji sam nie będziesz wiedział co chcesz zrobić i zaczniesz coś improwizować :-P
polpakpol Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Servo do wymiany, padły tryby ;/
Elkojote Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 A orczyk nie jest uszkodzony ma ząbki ???
kamo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Trudno powiedzieć, sprzęt jest nowy. Po prostu podłączyłem kabelki i to już się działo... Nie rozbierałem serwa na części. Pech?
mikrus193 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 a sprawdź na innym servie może to samo wyjdzie lub nie
kamo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Wszystkie inne serwa + silnik działają OK. A zamiennika nie mam póki co.
Pietuh Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Przemku u mnie czyli w UK zawsze wieje pada czasem słońce świeci to co mam mieć według Ciebie za model No to lataj nisko i powoli
Rekomendowane odpowiedzi