Wojtek I Opublikowano 5 Września 2014 Opublikowano 5 Września 2014 Mucha poleciała więc pora odpalić nowy projekt - SZD 30 Pirat. Skala 1:4. Ma to być makieta na bazie kadłuba i tartaku od firmy OldGliders - z moimi modyfikacjami (zobaczymy czy na + ). Kadłub po modyfikacji. Listewki na wręgi kabiny gotowe. No i ma kto pomagać -Damy radę!
BRoman Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 Czy układ wzmocnień węglowych w kadłubie jest taki sam aż do ogona ? Mam na myśli wzajemne położenie pasm węgla.
BRoman Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 No to błąd ! Strefa ogonowa powinna być wzmocniona skośnie z uwagi na usterzenie T. Ukręcanie ogona przy usterzeniu T jest zjawiskiem znanym od dawna i od dawna znane są sposoby ograniczenia tego zjawiska .
Wojtek I Opublikowano 6 Września 2014 Autor Opublikowano 6 Września 2014 Sorki, ale pytałeś "do ogona", a statecznik i przejście kadłuba w statecznik jest wzmocnione tak jak widać na fotce. Całkiem czarne to węgiel, a ciemniejsze pola to dodatkowe szkło. Czy tak jest OK. 1
BRoman Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 To już prędzej.Drugi skos w drugą stronę byłby lepiej ale nie jest krytycznie
Wojtek I Opublikowano 18 Września 2014 Autor Opublikowano 18 Września 2014 No to troszkę popracowałem, te "ramki" (czytaj żebra) w stateczniku trzeba będzie wzmocnić.
stan_m Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Proponuję wkleić rurkę węglową cienkościenną o odpowiedniej średnicy na całej rozpietości...
BRoman Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Proponuję wkleić rurkę węglową cienkościenną o odpowiedniej średnicy na całej rozpietości... Rurkę? A po co? Powiedz nam jak to będzie pracować - proszę . A jak dobrać tą mityczną odpowiednią średnicę ? A jakież to siły aerodynamiczne występują na stateczniku poziomym? Tyle pytań mam w związku z tym rozwiązaniem !
stan_m Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Rurkę? A po co? Powiedz nam jak to będzie pracować - proszę . A jak dobrać tą mityczną odpowiednią średnicę ? A jakież to siły aerodynamiczne występują na stateczniku poziomym? Tyle pytań mam w związku z tym rozwiązaniem ! Więcej pytań niż żeber w tym stateczniku... .Niepotrzebnych raczej... Albowiem rurka węglowa nie "ma pracować" przeciwko siłom aerodynamicznym (sam statecznik skorupowy sobie z tym poradzi) ale ma wzmocnić poszczególne żebra np. przed zgnieceniem statecznika podczas transportu, gdyż rzeczywiście "wybranie" materiału żebra jest zbyt duże (ażurowanie). Zatem zamiast wzmacniać pojedyncze żebra rozpórkami zaproponowałem jedną rurkę węglową wzdłuż całej rozpiętości i w połowie długości żebra (dobranie jej nie sprawi żadnej trudności gdyż typoszereg produkowanych rurek jest duży). Rozwiązanie to jest lekkie i łatwe do wykonania czyli nie-czasochłonne.
BRoman Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Niepotrzebne pytania? No co ty ! Tak ciekawa odpowiedź na niewinne pytanie . A rozwiązanie jakie oczywiste ! Zamiast kilu patyczków z balsy 3mm przyklejonych na sztorc z boku żebra na CA rurarz węglowy. Czysta poezja ekonomii i mechaniki. Dusza śpiewa !
stan_m Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Niepotrzebne pytania? No co ty ! Tak ciekawa odpowiedź na niewinne pytanie . A rozwiązanie jakie oczywiste ! Zamiast kilu patyczków z balsy 3mm przyklejonych na sztorc z boku żebra na CA rurarz węglowy. Czysta poezja ekonomii i mechaniki. Dusza śpiewa ! No dobrze...nie targujmy się zanadto. Ostatecznie niech będzie listwa balsowa wklejona w największą wysokość ażuru w żebrze. Wojtek ma prawdziwy wybór rozwiązań...
BRoman Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Liczę na Wojtka, że dobrze rozwiąże wybrane rozwiązanie.
Wojtek I Opublikowano 20 Września 2014 Autor Opublikowano 20 Września 2014 Po konsultacjach z moimi pomocnikami wybrałem rozwiązanie, jakie widać na drugiej fotce, a dlaczego takie - wyjdzie niebawem. A co do rury, to pomysł jest dobry i jak robimy jednostkowy model dla siebie to ekonomia wykonania nie jest tak strasznie ważna.
BRoman Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 I wyjaśniła się sprawa tempa "płodności" modelarskiej Wojtka ! To nie jest jego samodzielna praca! Tak wykorzystywać swoje nieletnie dzieci do pracy ! Jest tu jakiś prawnik? Swoją drogą tylko letnia pora powstawania zestawu może tłumaczyć takie przewiewne żeberka. Kamil-rysownik jeszcze trochę potrzebuje doświadczenia ale faktycznie robi postępy.
noker Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Wojtek, nie cfaniakuj że to pomagiery twoje, założe się, że to Kierownik Projektu z Menadżerem, a ty to rtlko do roboty jesteś (-: Wyklikane w telefonie - wybaczcie błędy 1
BRoman Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Wojtek, nie cfaniakuj że to pomagiery twoje, założe się, że to Kierownik Projektu z Menadżerem, a ty to rtlko do roboty jesteś (-: Toby się zgadzało. Młode menagerują a starzy za......ją ! 1
Wojtek I Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 I to jest przyczyna dla, której nie może być rurki w stateczniku, mam nadzieję że tak umieszczone serwo ułatwi montaż modelu.
Michau Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Proszę, tylko nie taki paskudny plastikowy orczyk
Rekomendowane odpowiedzi