Wojtek I Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Mucha poleciała więc pora odpalić nowy projekt - SZD 30 Pirat. Skala 1:4. Ma to być makieta na bazie kadłuba i tartaku od firmy OldGliders - z moimi modyfikacjami (zobaczymy czy na + ). Kadłub po modyfikacji. Listewki na wręgi kabiny gotowe. No i ma kto pomagać -Damy radę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Czy układ wzmocnień węglowych w kadłubie jest taki sam aż do ogona ? Mam na myśli wzajemne położenie pasm węgla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek I Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Tak, jest taki do ogona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Kibicuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 No to błąd ! Strefa ogonowa powinna być wzmocniona skośnie z uwagi na usterzenie T. Ukręcanie ogona przy usterzeniu T jest zjawiskiem znanym od dawna i od dawna znane są sposoby ograniczenia tego zjawiska . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek I Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Sorki, ale pytałeś "do ogona", a statecznik i przejście kadłuba w statecznik jest wzmocnione tak jak widać na fotce. Całkiem czarne to węgiel, a ciemniejsze pola to dodatkowe szkło. Czy tak jest OK. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 To już prędzej.Drugi skos w drugą stronę byłby lepiej ale nie jest krytycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek I Opublikowano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 No to troszkę popracowałem, te "ramki" (czytaj żebra) w stateczniku trzeba będzie wzmocnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Proponuję wkleić rurkę węglową cienkościenną o odpowiedniej średnicy na całej rozpietości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Proponuję wkleić rurkę węglową cienkościenną o odpowiedniej średnicy na całej rozpietości... Rurkę? A po co? Powiedz nam jak to będzie pracować - proszę . A jak dobrać tą mityczną odpowiednią średnicę ? A jakież to siły aerodynamiczne występują na stateczniku poziomym? Tyle pytań mam w związku z tym rozwiązaniem ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Rurkę? A po co? Powiedz nam jak to będzie pracować - proszę . A jak dobrać tą mityczną odpowiednią średnicę ? A jakież to siły aerodynamiczne występują na stateczniku poziomym? Tyle pytań mam w związku z tym rozwiązaniem ! Więcej pytań niż żeber w tym stateczniku... .Niepotrzebnych raczej... Albowiem rurka węglowa nie "ma pracować" przeciwko siłom aerodynamicznym (sam statecznik skorupowy sobie z tym poradzi) ale ma wzmocnić poszczególne żebra np. przed zgnieceniem statecznika podczas transportu, gdyż rzeczywiście "wybranie" materiału żebra jest zbyt duże (ażurowanie). Zatem zamiast wzmacniać pojedyncze żebra rozpórkami zaproponowałem jedną rurkę węglową wzdłuż całej rozpiętości i w połowie długości żebra (dobranie jej nie sprawi żadnej trudności gdyż typoszereg produkowanych rurek jest duży). Rozwiązanie to jest lekkie i łatwe do wykonania czyli nie-czasochłonne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Niepotrzebne pytania? No co ty ! Tak ciekawa odpowiedź na niewinne pytanie . A rozwiązanie jakie oczywiste ! Zamiast kilu patyczków z balsy 3mm przyklejonych na sztorc z boku żebra na CA rurarz węglowy. Czysta poezja ekonomii i mechaniki. Dusza śpiewa ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Niepotrzebne pytania? No co ty ! Tak ciekawa odpowiedź na niewinne pytanie . A rozwiązanie jakie oczywiste ! Zamiast kilu patyczków z balsy 3mm przyklejonych na sztorc z boku żebra na CA rurarz węglowy. Czysta poezja ekonomii i mechaniki. Dusza śpiewa ! No dobrze...nie targujmy się zanadto. Ostatecznie niech będzie listwa balsowa wklejona w największą wysokość ażuru w żebrze. Wojtek ma prawdziwy wybór rozwiązań... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Liczę na Wojtka, że dobrze rozwiąże wybrane rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek I Opublikowano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Po konsultacjach z moimi pomocnikami wybrałem rozwiązanie, jakie widać na drugiej fotce, a dlaczego takie - wyjdzie niebawem. A co do rury, to pomysł jest dobry i jak robimy jednostkowy model dla siebie to ekonomia wykonania nie jest tak strasznie ważna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 I wyjaśniła się sprawa tempa "płodności" modelarskiej Wojtka ! To nie jest jego samodzielna praca! Tak wykorzystywać swoje nieletnie dzieci do pracy ! Jest tu jakiś prawnik? Swoją drogą tylko letnia pora powstawania zestawu może tłumaczyć takie przewiewne żeberka. Kamil-rysownik jeszcze trochę potrzebuje doświadczenia ale faktycznie robi postępy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Wojtek, nie cfaniakuj że to pomagiery twoje, założe się, że to Kierownik Projektu z Menadżerem, a ty to rtlko do roboty jesteś (-: Wyklikane w telefonie - wybaczcie błędy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Wojtek, nie cfaniakuj że to pomagiery twoje, założe się, że to Kierownik Projektu z Menadżerem, a ty to rtlko do roboty jesteś (-: Toby się zgadzało. Młode menagerują a starzy za......ją ! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek I Opublikowano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 I to jest przyczyna dla, której nie może być rurki w stateczniku, mam nadzieję że tak umieszczone serwo ułatwi montaż modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michau Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Proszę, tylko nie taki paskudny plastikowy orczyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi