Skocz do zawartości

Pobór prądu.


Irek M
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak człowiek zacznie się zastanawiać to wtedy wszystko staje się zastanawiające :D...

Model 2silnikowy: 2 silniki 3f każdy z własnym regulatorem. Przewody silnikowe regli połączone równolegle ; plus z plusem, minus z minusem. Przewody odbiornika regli połączone Ykablem z odbiornikiem, zasilanie ze wspólnego pakietu 3s 2200. Watt meter 130A z jednej strony podłączony do zasilania , a z drugiej do zblokowanych regulatorów. Przy maksymalnych obrotach miernik wskazuje 17A. i Tu pytanie ile każdy z silników pobiera bo ja się już pogubiłem w tym. Specyfikacja podaje 13,8A dla 10V i maksym 18A. Śmigła dla 3s to 8x4 dwułopatowe. Te 17A to pobór dla śmigieł ...3łopatowych 7x3cala więc o jeden cal za dużych od tego co zawsze mówiłem( średnica 2łopat razy 0,78 - wychodzi 6 cal) - ale to nie ważne . Ważne dla mnie jaki będzie pobór gdy odłączę jeden regulator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wdając się w sprawność pakietu, złączki, przewody, śmigła itp jednak najłatwiej odłączyć jeden z silników i zmierzyć.

Ale tu nie ma co się wdawać. Skoro piszesz jak to sprawdzić - o co nie pytałem - to znaczy, że również nie znasz odpowiedzi :D. A przecież prawa fizyki i matematyki są niezmienne. Jeden silnik pobiera połowę tego co dwa - cudów nie ma by mogło być inaczej. Przed chwilą sprawdziłem więc wiem co mówię :D...

Ale bardzo dobrze, że sprawdziłem bo: silnik TP 2408-21-3d pobór maksym. 18A, moc 113W,  śmigło 8x4 dla 3s. Na tym śmigle pobór wyniósł 15,84A przy 11,14V - moc 177,8W. Albo znowu źle podają albo nie ma innej możliwości... Na dwóch silnikach o tej samej średnicy śmigłach pobór 29,63A przy 10,79V i 319,7W. Czyżby spadek napięcia dla dwóch regulatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek napięcia na pakiecie wynikający z dużo większego obciążenia niż przy jednym silniku.

To oczywiste, że jeden bierze pół tego co dwa ale przy idealnym zasilaniu z oporem wewnętrznym równym 0, idealnych złączach i przewodach no i z nadprzewodnikami w regulatorze i silniku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.