piotralski Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Hej, jeśli temat gdzieś się przemknął poprzez to zacne forum to dajcie linka, tylko nie kopcie Generalnie chodzi mi o to czy jest jakaś żelazna zasada proporcji mieszania lotek z klapami jako całość dla uzyskania pełnej mechaniki skrzydła. Czego się spodziewać (reakcja modelu) w powietrzu z tak zmiksowanymi lotkami z klapami? Pytam bo już zrobiłem takiego miksa i zanim oblatam model (z tym mixem) doszedłem do wniosku że zapytam Was (zanim przyglebię)
Irek M Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Ale o jakim mixie mówisz? Chodzi 0 mikser klapy dół, lotki góra, mix do lądowania. W moim modelu 133cm rozp i 1,4kg masy nie zauważyłem by wychylenie klap w dół dało się odczuć w locie modelu.
piotralski Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Irku, w dużym skrócie chodzi o to że cała krawędź spływu działa jak długa lotka.
robroy67 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Chcesz opuścić lotki razem z klapami?
Marcin851 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Mam taki mix zrobiony w backfire że przy 100% wychylonej lotki 50% wychylenia klapy i model przy reakcji na stery jest dużo dużo żwawszy
piotralski Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Dzięki Marcin!!!! Robert, początek filmu 10-16s. 1
robroy67 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 piękny,gratulacje.Przy takim modelu nic nie pomogę,zbyt zaawansowany jak dla mnie....SUPER
piotralski Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 To film poglądowy (nie mój model) Ja chce tego mixa zastosować w Alpinie
robroy67 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Jasne ,nie mam wielkiego doświadczenia ale u siebie zauważyłem,że opuszczenie klap razem z lotkami skutkuje dużym pogorszeniem stateczności.Do lądowania chciałem tego używać ale dałem spokój,z tym,że na filmie to wygląda inaczej niż u mnie,mój szybolek to z nazwy tylko szybolek w porównaniu z tym
Konrad_P Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Irku, w dużym skrócie chodzi o to że cała krawędź spływu działa jak długa lotka. Mam tak w swoim Relax -ie. Czego się można spodziewać w zasadzie tylko tego że model wchodzi pięknie w zakręty, reakcja jest natychmiastowa. Przy samych lotkach model odrobinę później wchodzi w zakręty. Miksuj koniecznie i niczego się nie obawiaj. Dołóż sobie jeszcze lotki i klapy do wysokości. EDIT Jasne ,nie mam wielkiego doświadczenia ale u siebie zauważyłem,że opuszczenie klap razem z lotkami skutkuje dużym pogorszeniem stateczności.Do lądowania chciałem tego używać ale dałem spokój,z tym,że na filmie to wygląda inaczej niż u mnie,mój szybolek to z nazwy tylko szybolek w porównaniu z tym Do lądowanie lotki do góry a klapy do dołu. Klasyczny motylek. Jeśli chcesz używać klap jako hamulca aero to lotki zostawiasz w spokoju, wychylasz tylko klapy do dołu. Ale uniesienie lotek do góry powoduje ustabilizowanie modelu. Klapy na maksa a lotki na 50-70% tak aby było możliwe jeszcze sterowanie modelem. 1
robroy67 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Tak, wiem co to motylek.Nie wiedziałem tylko o czym Piotr pisze a ja z kolei próbowalem u siebie różnych ustawień...z braku wiedzy..
piotralski Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Dlatego zanim polecisz, warto zapytać Konrad, dzięki! Dalsze eksperymenty zapewne jeszcze przede mną..
robroy67 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Racja,warto pytać .A ja jestem taki wredny typek co szukam i szukam.. a jak nie znajde to sam sprawdzam . Wiem,żę to głupota i to droga czasem ale tak już mam
Konrad_P Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Ustawienie do lądowania klap i lotek do dołu to proszenie się o nieszczęście Piotrowi chodzi o coś innego, o to żeby klapa chodziła dokładnie jak lotka. Czyli w zakręcie klapy wspomagały lotki, czyli jak Piotr napisał zrobienie lotki przez całe skrzydło. Dopiero do lądowania przełączenie miksów i odłączenie klap od lotek i przejście do klasycznego motylka. Model przy tak skonfigurowanym skrzydle jest niewiarygodnie zwrotny. Zwroty model robi tak jak rajdówka (samochód) przy zaciągniętym ręcznym, praktycznie w miejscu. Oczywiście trzeba zważać czy skrzydła wytrzymają takie obciążenia ale frajda jest niesamowita. Do tego model w akrobacjach (spirala pętla) zachowuje się idealnie i robi je bardzo szybko i bardzo ale to bardzo ciasno. 1
robroy67 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Ustawienie do lądowania klap i lotek do dołu to proszenie się o nieszczęście Dlatego pytałem,mimo braku doświadczenia wiem czym to grozi...ale akurat Piotra nie podejrzewałem ,że nie wie o skutkach takiego ustawienia,stąd moje zdziwienie
piotralski Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Konrad, je Ustawienie do lądowania klap i lotek do dołu to proszenie się o nieszczęście Piotrowi chodzi o coś innego, o to żeby klapa chodziła dokładnie jak lotka. Czyli w zakręcie klapy wspomagały lotki, czyli jak Piotr napisał zrobienie lotki przez całe skrzydło. Dopiero do lądowania przełączenie miksów i odłączenie klap od lotek i przejście do klasycznego motylka. Model przy tak skonfigurowanym skrzydle jest niewiarygodnie zwrotny. Zwroty model robi tak jak rajdówka (samochód) przy zaciągniętym ręcznym, praktycznie w miejscu. Oczywiście trzeba zważać czy skrzydła wytrzymają takie obciążenia ale frajda jest niesamowita. Do tego model w akrobacjach (spirala pętla) zachowuje się idealnie i robi je bardzo szybko i bardzo ale to bardzo ciasno. Powinna wytrzymać 1
Konrad_P Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Robert Piotr jest zbyt doświadczonym modelarzem żeby popełnić tego typu błędy. Piotrze pięknie wygląda w locie. Mam wrażenie, że przy pętli środkowa kurde klapa lotka??? szła jak lotka. Model piękny i duży. Te 4m to już kawał modelu. Jak jest dzielone skrzydło na 2 czy na 3 części
robroy67 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Robert Piotr jest zbyt doświadczonym modelarzem żeby popełnić tego typu błędy. dlatego jak pisałem bylem zdziwiony i stąd moje OT
piotralski Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Konrad, skrzydełko jest z dwóch części Ten to dopiero miał warunki Sprawdzę te swoje mixy w locie i podzielę się wrażeniami. Zrobię jak radził Marcin 1:2. PS Zabawa się dopiero zaczyna
heksodus Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Ja również jak Marcin daję zawsze 50% lotki i się zawsze sprawdza. Ma dużo lepszą reakcję. A twój model nie takie rzeczy zniesie jak mix klap
Rekomendowane odpowiedzi