Skocz do zawartości

Mechanika skrzydła - klapy do lotek


piotralski

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

jeśli temat gdzieś się przemknął poprzez to zacne forum to dajcie linka, tylko nie kopcie :)

Generalnie chodzi mi o to czy jest jakaś żelazna zasada proporcji mieszania lotek z klapami jako całość dla uzyskania pełnej mechaniki skrzydła.

Czego się spodziewać (reakcja modelu) w powietrzu z tak zmiksowanymi lotkami z klapami?

Pytam bo już zrobiłem takiego miksa i zanim oblatam model (z tym mixem) doszedłem do wniosku że zapytam Was (zanim przyglebię) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne :) ,nie mam wielkiego doświadczenia ale u siebie zauważyłem,że opuszczenie klap razem z lotkami skutkuje dużym pogorszeniem stateczności.Do lądowania chciałem tego używać ale dałem  spokój,z tym,że na filmie to wygląda inaczej niż u mnie,mój szybolek to z nazwy tylko szybolek w porównaniu z tym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku, w dużym skrócie chodzi o to że cała krawędź spływu działa jak długa lotka.

Mam tak w swoim Relax -ie.  Czego się można spodziewać w zasadzie tylko tego że model wchodzi pięknie w zakręty, reakcja jest natychmiastowa. Przy samych lotkach model odrobinę później wchodzi w zakręty. Miksuj koniecznie i niczego się nie obawiaj.

Dołóż sobie jeszcze lotki i klapy do wysokości.

 

EDIT

Jasne  :) ,nie mam wielkiego doświadczenia ale u siebie zauważyłem,że opuszczenie klap razem z lotkami skutkuje dużym pogorszeniem stateczności.Do lądowania chciałem tego używać ale dałem  spokój,z tym,że na filmie to wygląda inaczej niż u mnie,mój szybolek to z nazwy tylko szybolek w porównaniu z tym  :D

 

 

Do lądowanie lotki do góry a klapy do dołu. Klasyczny motylek. Jeśli chcesz używać klap jako hamulca aero to lotki zostawiasz w spokoju, wychylasz tylko klapy do dołu. Ale uniesienie lotek do góry powoduje ustabilizowanie modelu.  Klapy na maksa a lotki na 50-70% tak aby było możliwe jeszcze sterowanie modelem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie do lądowania klap i lotek do dołu to proszenie się o nieszczęście :)

Piotrowi chodzi o coś innego, o to żeby klapa chodziła dokładnie jak lotka. Czyli w zakręcie klapy wspomagały lotki, czyli jak Piotr napisał zrobienie lotki przez całe skrzydło. Dopiero do lądowania przełączenie miksów i odłączenie klap od lotek i przejście do klasycznego motylka.

Model przy tak skonfigurowanym skrzydle jest niewiarygodnie zwrotny. Zwroty model robi tak jak rajdówka (samochód) przy zaciągniętym ręcznym, praktycznie w miejscu. Oczywiście trzeba zważać czy skrzydła wytrzymają takie obciążenia ale frajda jest niesamowita.

Do tego model w akrobacjach (spirala pętla) zachowuje się idealnie i robi je bardzo szybko i bardzo ale to bardzo ciasno.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, je

 

Ustawienie do lądowania klap i lotek do dołu to proszenie się o nieszczęście :)

Piotrowi chodzi o coś innego, o to żeby klapa chodziła dokładnie jak lotka. Czyli w zakręcie klapy wspomagały lotki, czyli jak Piotr napisał zrobienie lotki przez całe skrzydło. Dopiero do lądowania przełączenie miksów i odłączenie klap od lotek i przejście do klasycznego motylka.

Model przy tak skonfigurowanym skrzydle jest niewiarygodnie zwrotny. Zwroty model robi tak jak rajdówka (samochód) przy zaciągniętym ręcznym, praktycznie w miejscu. Oczywiście trzeba zważać czy skrzydła wytrzymają takie obciążenia ale frajda jest niesamowita.

Do tego model w akrobacjach (spirala pętla) zachowuje się idealnie i robi je bardzo szybko i bardzo ale to bardzo ciasno.

 

Powinna wytrzymać :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert Piotr jest zbyt doświadczonym modelarzem żeby popełnić tego typu błędy.

 

Piotrze pięknie wygląda w locie. Mam wrażenie, że przy pętli środkowa kurde klapa lotka??? :wacko: szła jak lotka.

Model piękny i duży. Te 4m to już kawał modelu.

Jak jest dzielone skrzydło na 2 czy na 3 części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.