Skocz do zawartości

KillSwitch dla systemów bez zapłonu.


idfx

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

Reasumując ... chyba to i tak nie ma sensu bo jak ma mi to niby zapobiec przed ucieczką modelu, jak stery i tak działają mimo max. gazu bez możliwości kontroli :)

 

Zagalopowałem się i zgubiłem swoją złotą myśl po co mi to było :) :)

(...)

 

Wydaje mi się, że chciałbyś osiągnąć wiele rzeczy przy pomocy jednego rozwiązania, a to raczej może się nie sprawdzić, choć Twój tok myślenia jest jak najbardziej słuszny.

Podsumowując Twoje oczekiwania, które i dla mnie są dość interesujące, chciałbyś aby model:

1. bezpiecznie wylądował w przypadku awarii:

a. sterowania przepustnicą

b. awarii zasilania

2. bezpiecznie wylądował lub powrócił w "rejon zasięgu łączności", w przypadku jej utraty.

 

Rozwiązaniem powyższych mogły by być:

- elektroniczne odcięcie zapłonu - RC Switch

- elektryczne odcięcie paliwa - elektryczny zawór odcinający paliwo (zamyka się przy braku zasilania)

- Ardupilot (http://plane.ardupilot.com/) z aktywną funkcją autonomicznego powrotu i lądowania przy braku łączności (jeden z trybów FailSafe)

- (jeśli model jest dostatecznie duży) spadochronowy system ratunkowy dla modeli RC.

 

Nasuwa mi się jednocześnie pytanie o dość częste dyskusje na temat bezpieczeństwa podczas lotu i stosowanie zabezpieczeń podczas awarii.

Czy coś pominąłem ? ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam niemieckiego i nie wiem czy piszą o prądzie chwilowym czy ciągłym. Wnioskuję jednak, że o ciągłym - 100 mA. Oznaczałoby to, że jednak po odcięciu zasilania zawór się zamyka. Zamówię i sprawdzę. Tak jak pisałem 18 gramów to nie tragedia i nie zaszkodzi mi takie coś w instalacji jak ma uratować sytuację .. (nie model a ludzi czy budynki).


Wydaje mi się, że chciałbyś osiągnąć wiele rzeczy przy pomocy jednego rozwiązania, a to raczej może się nie sprawdzić, choć Twój tok myślenia jest jak najbardziej słuszny.

Podsumowując Twoje oczekiwania, które i dla mnie są dość interesujące, chciałbyś aby model:

1. bezpiecznie wylądował w przypadku awarii:

a. sterowania przepustnicą

b. awarii zasilania

2. bezpiecznie wylądował lub powrócił w "rejon zasięgu łączności", w przypadku jej utraty.

 

Rozwiązaniem powyższych mogły by być:

- elektroniczne odcięcie zapłonu - RC Switch

- elektryczne odcięcie paliwa - elektryczny zawór odcinający paliwo (zamyka się przy braku zasilania)

- Ardupilot (http://plane.ardupilot.com/) z aktywną funkcją autonomicznego powrotu i lądowania przy braku łączności (jeden z trybów FailSafe)

- (jeśli model jest dostatecznie duży) spadochronowy system ratunkowy dla modeli RC.

 

Nasuwa mi się jednocześnie pytanie o dość częste dyskusje na temat bezpieczeństwa podczas lotu i stosowanie zabezpieczeń podczas awarii.

Czy coś pominąłem ? ;)

 

pozdrawiam

 

Elektroniczne odcięcie zapłonu ... hmmm ciekawe, ale jak tytuł tematu wskazuje nie do wykonania ;) ale dzięki za sugestię. Wywiązała się ciekawa dyskusja i ściągając esencję zależy mi by model nie uciekł i nie zrobił nikomu krzywdy. Inne opcje jak widzę są raczej nie do wykonania bo jak coś padnie to czy będzie full gaz czy zero i tak pierdyknie .. byle blisko, ale to już załatwi failsafe, który ustawiam na ciasne kółko + SW max dół. Ma to na celu uziemienie modelu blisko nogi a nie w sąsiedniej wsi :)

 

EDIT:

 

Awaria jest tu pojęciem względnym i pobocznym. Chodzi o sytuację, gdy gaz jest na max. a nie mam możliwości sterowania przepustnicą bo coś padło. Teraz quiz .. co się może stać i jak temu zapobiec. Tyle odpowiedzi co i umysłów :)

 

EDIT:

 

Plan mam taki by zamówić, przetestować i jak będzie to miało sens zacząć produkcję własnych elektrozaworów sterowanych z poziomu aparatury, które się będą zamykać przy awarii zasilania. Tak w skrócie .. Wiem, że to można zrobić i powinno kosztować duuużo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Panowie !! Dzięki. Cena średnia, ale waga 18 gramów to rekompensuje.

 

Zamawiając taki zawór jednak zapytałbym o całkowitą wagę zestawu. Jak dla mnie, 18 gram waży "elektronika" bez zaworu głównego (metal).

A do eksperymentowania, to warto było by przejść się do najbliższego mechanika samochodowego lub auto-szrot, w poszukiwaniu elektrozaworu odcinającego dla pompy paliwa - zdecydowanie mniej kosztuje :)

 

EDIT

link do przykładowego elektrozaworu http://www.speedgaz.com.pl/index.php/pl/produkty/elektrozawory/lovato/elektrozawor_benzynowy_lovato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno mniej, ale waga pewnie powali na kolana (i średnice in/out letów). Rozeznaję się obecnie w mini / micro zaworach. Podpatruję co siedzi w robotach CNC (dozowanie oleju do smarowania suwnic). Rozpatruję jedynie małą cenę i niską wagę. Inne opcje nie wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.