AndyCopter Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 (...) Reasumując ... chyba to i tak nie ma sensu bo jak ma mi to niby zapobiec przed ucieczką modelu, jak stery i tak działają mimo max. gazu bez możliwości kontroli Zagalopowałem się i zgubiłem swoją złotą myśl po co mi to było :)(...) Wydaje mi się, że chciałbyś osiągnąć wiele rzeczy przy pomocy jednego rozwiązania, a to raczej może się nie sprawdzić, choć Twój tok myślenia jest jak najbardziej słuszny. Podsumowując Twoje oczekiwania, które i dla mnie są dość interesujące, chciałbyś aby model: 1. bezpiecznie wylądował w przypadku awarii: a. sterowania przepustnicą b. awarii zasilania 2. bezpiecznie wylądował lub powrócił w "rejon zasięgu łączności", w przypadku jej utraty. Rozwiązaniem powyższych mogły by być: - elektroniczne odcięcie zapłonu - RC Switch - elektryczne odcięcie paliwa - elektryczny zawór odcinający paliwo (zamyka się przy braku zasilania) - Ardupilot (http://plane.ardupilot.com/) z aktywną funkcją autonomicznego powrotu i lądowania przy braku łączności (jeden z trybów FailSafe) - (jeśli model jest dostatecznie duży) spadochronowy system ratunkowy dla modeli RC. Nasuwa mi się jednocześnie pytanie o dość częste dyskusje na temat bezpieczeństwa podczas lotu i stosowanie zabezpieczeń podczas awarii. Czy coś pominąłem ? pozdrawiam
idfx Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 Nie znam niemieckiego i nie wiem czy piszą o prądzie chwilowym czy ciągłym. Wnioskuję jednak, że o ciągłym - 100 mA. Oznaczałoby to, że jednak po odcięciu zasilania zawór się zamyka. Zamówię i sprawdzę. Tak jak pisałem 18 gramów to nie tragedia i nie zaszkodzi mi takie coś w instalacji jak ma uratować sytuację .. (nie model a ludzi czy budynki). Wydaje mi się, że chciałbyś osiągnąć wiele rzeczy przy pomocy jednego rozwiązania, a to raczej może się nie sprawdzić, choć Twój tok myślenia jest jak najbardziej słuszny. Podsumowując Twoje oczekiwania, które i dla mnie są dość interesujące, chciałbyś aby model: 1. bezpiecznie wylądował w przypadku awarii: a. sterowania przepustnicą b. awarii zasilania 2. bezpiecznie wylądował lub powrócił w "rejon zasięgu łączności", w przypadku jej utraty. Rozwiązaniem powyższych mogły by być: - elektroniczne odcięcie zapłonu - RC Switch - elektryczne odcięcie paliwa - elektryczny zawór odcinający paliwo (zamyka się przy braku zasilania) - Ardupilot (http://plane.ardupilot.com/) z aktywną funkcją autonomicznego powrotu i lądowania przy braku łączności (jeden z trybów FailSafe) - (jeśli model jest dostatecznie duży) spadochronowy system ratunkowy dla modeli RC. Nasuwa mi się jednocześnie pytanie o dość częste dyskusje na temat bezpieczeństwa podczas lotu i stosowanie zabezpieczeń podczas awarii. Czy coś pominąłem ? pozdrawiam Elektroniczne odcięcie zapłonu ... hmmm ciekawe, ale jak tytuł tematu wskazuje nie do wykonania ale dzięki za sugestię. Wywiązała się ciekawa dyskusja i ściągając esencję zależy mi by model nie uciekł i nie zrobił nikomu krzywdy. Inne opcje jak widzę są raczej nie do wykonania bo jak coś padnie to czy będzie full gaz czy zero i tak pierdyknie .. byle blisko, ale to już załatwi failsafe, który ustawiam na ciasne kółko + SW max dół. Ma to na celu uziemienie modelu blisko nogi a nie w sąsiedniej wsi EDIT: Awaria jest tu pojęciem względnym i pobocznym. Chodzi o sytuację, gdy gaz jest na max. a nie mam możliwości sterowania przepustnicą bo coś padło. Teraz quiz .. co się może stać i jak temu zapobiec. Tyle odpowiedzi co i umysłów EDIT: Plan mam taki by zamówić, przetestować i jak będzie to miało sens zacząć produkcję własnych elektrozaworów sterowanych z poziomu aparatury, które się będą zamykać przy awarii zasilania. Tak w skrócie .. Wiem, że to można zrobić i powinno kosztować duuużo taniej.
AndyCopter Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Super Panowie !! Dzięki. Cena średnia, ale waga 18 gramów to rekompensuje. Zamawiając taki zawór jednak zapytałbym o całkowitą wagę zestawu. Jak dla mnie, 18 gram waży "elektronika" bez zaworu głównego (metal). A do eksperymentowania, to warto było by przejść się do najbliższego mechanika samochodowego lub auto-szrot, w poszukiwaniu elektrozaworu odcinającego dla pompy paliwa - zdecydowanie mniej kosztuje EDIT link do przykładowego elektrozaworu http://www.speedgaz.com.pl/index.php/pl/produkty/elektrozawory/lovato/elektrozawor_benzynowy_lovato
idfx Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 Na pewno mniej, ale waga pewnie powali na kolana (i średnice in/out letów). Rozeznaję się obecnie w mini / micro zaworach. Podpatruję co siedzi w robotach CNC (dozowanie oleju do smarowania suwnic). Rozpatruję jedynie małą cenę i niską wagę. Inne opcje nie wchodzą w grę.
gignasiak Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 witam a może zastosować sprężynkę na cięgnie przepustnicy o takiej sile żeby serwo dawało radę a bez prądu cofało do zamknięcia takie coś stosuje się w samochodach rc
Rekomendowane odpowiedzi