AndyCopter Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (...) Reasumując ... chyba to i tak nie ma sensu bo jak ma mi to niby zapobiec przed ucieczką modelu, jak stery i tak działają mimo max. gazu bez możliwości kontroli Zagalopowałem się i zgubiłem swoją złotą myśl po co mi to było :)(...) Wydaje mi się, że chciałbyś osiągnąć wiele rzeczy przy pomocy jednego rozwiązania, a to raczej może się nie sprawdzić, choć Twój tok myślenia jest jak najbardziej słuszny. Podsumowując Twoje oczekiwania, które i dla mnie są dość interesujące, chciałbyś aby model: 1. bezpiecznie wylądował w przypadku awarii: a. sterowania przepustnicą b. awarii zasilania 2. bezpiecznie wylądował lub powrócił w "rejon zasięgu łączności", w przypadku jej utraty. Rozwiązaniem powyższych mogły by być: - elektroniczne odcięcie zapłonu - RC Switch - elektryczne odcięcie paliwa - elektryczny zawór odcinający paliwo (zamyka się przy braku zasilania) - Ardupilot (http://plane.ardupilot.com/) z aktywną funkcją autonomicznego powrotu i lądowania przy braku łączności (jeden z trybów FailSafe) - (jeśli model jest dostatecznie duży) spadochronowy system ratunkowy dla modeli RC. Nasuwa mi się jednocześnie pytanie o dość częste dyskusje na temat bezpieczeństwa podczas lotu i stosowanie zabezpieczeń podczas awarii. Czy coś pominąłem ? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Nie znam niemieckiego i nie wiem czy piszą o prądzie chwilowym czy ciągłym. Wnioskuję jednak, że o ciągłym - 100 mA. Oznaczałoby to, że jednak po odcięciu zasilania zawór się zamyka. Zamówię i sprawdzę. Tak jak pisałem 18 gramów to nie tragedia i nie zaszkodzi mi takie coś w instalacji jak ma uratować sytuację .. (nie model a ludzi czy budynki). Wydaje mi się, że chciałbyś osiągnąć wiele rzeczy przy pomocy jednego rozwiązania, a to raczej może się nie sprawdzić, choć Twój tok myślenia jest jak najbardziej słuszny. Podsumowując Twoje oczekiwania, które i dla mnie są dość interesujące, chciałbyś aby model: 1. bezpiecznie wylądował w przypadku awarii: a. sterowania przepustnicą b. awarii zasilania 2. bezpiecznie wylądował lub powrócił w "rejon zasięgu łączności", w przypadku jej utraty. Rozwiązaniem powyższych mogły by być: - elektroniczne odcięcie zapłonu - RC Switch - elektryczne odcięcie paliwa - elektryczny zawór odcinający paliwo (zamyka się przy braku zasilania) - Ardupilot (http://plane.ardupilot.com/) z aktywną funkcją autonomicznego powrotu i lądowania przy braku łączności (jeden z trybów FailSafe) - (jeśli model jest dostatecznie duży) spadochronowy system ratunkowy dla modeli RC. Nasuwa mi się jednocześnie pytanie o dość częste dyskusje na temat bezpieczeństwa podczas lotu i stosowanie zabezpieczeń podczas awarii. Czy coś pominąłem ? pozdrawiam Elektroniczne odcięcie zapłonu ... hmmm ciekawe, ale jak tytuł tematu wskazuje nie do wykonania ale dzięki za sugestię. Wywiązała się ciekawa dyskusja i ściągając esencję zależy mi by model nie uciekł i nie zrobił nikomu krzywdy. Inne opcje jak widzę są raczej nie do wykonania bo jak coś padnie to czy będzie full gaz czy zero i tak pierdyknie .. byle blisko, ale to już załatwi failsafe, który ustawiam na ciasne kółko + SW max dół. Ma to na celu uziemienie modelu blisko nogi a nie w sąsiedniej wsi EDIT: Awaria jest tu pojęciem względnym i pobocznym. Chodzi o sytuację, gdy gaz jest na max. a nie mam możliwości sterowania przepustnicą bo coś padło. Teraz quiz .. co się może stać i jak temu zapobiec. Tyle odpowiedzi co i umysłów EDIT: Plan mam taki by zamówić, przetestować i jak będzie to miało sens zacząć produkcję własnych elektrozaworów sterowanych z poziomu aparatury, które się będą zamykać przy awarii zasilania. Tak w skrócie .. Wiem, że to można zrobić i powinno kosztować duuużo taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Super Panowie !! Dzięki. Cena średnia, ale waga 18 gramów to rekompensuje. Zamawiając taki zawór jednak zapytałbym o całkowitą wagę zestawu. Jak dla mnie, 18 gram waży "elektronika" bez zaworu głównego (metal). A do eksperymentowania, to warto było by przejść się do najbliższego mechanika samochodowego lub auto-szrot, w poszukiwaniu elektrozaworu odcinającego dla pompy paliwa - zdecydowanie mniej kosztuje EDIT link do przykładowego elektrozaworu http://www.speedgaz.com.pl/index.php/pl/produkty/elektrozawory/lovato/elektrozawor_benzynowy_lovato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Na pewno mniej, ale waga pewnie powali na kolana (i średnice in/out letów). Rozeznaję się obecnie w mini / micro zaworach. Podpatruję co siedzi w robotach CNC (dozowanie oleju do smarowania suwnic). Rozpatruję jedynie małą cenę i niską wagę. Inne opcje nie wchodzą w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 witam a może zastosować sprężynkę na cięgnie przepustnicy o takiej sile żeby serwo dawało radę a bez prądu cofało do zamknięcia takie coś stosuje się w samochodach rc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi