tomi Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Pytanie jak w temacie.świeca to OS max A3. Silnik to OS max 46 LA.Pierwsza świeca Wytrzymała Cały sezon i jeszcze trochę.Następna tylko 2 godziny lotu, a następna 4 loty po 15 min.Czy ktoś się spotkał z tak szybkim przepaleniem świecy?
Barlu Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Mozę masz za mocne zasilanie i pali świecę. 1,6v to już jest dość dużo. Bo tak to nie pwoinny isę tak szybko palić chyba że jakieś świece wadliwe. Jakie dajesz tam zasilanie?
eze Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Powodów moze byc kilka. 1 paliwo z duzą iloscią nitro 2 Zbyt kiepska jakosc swiec (polecam os max) 3 Zbyt duzy voltaż na swiecy 4 Zbyt mocno wyzylowany silnik
meteor Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 2 Zbyt kiepska jakosc swiec (polecam os max) .świeca to OS max A3. Silnik to OS max 46 LA
eze Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Co w tym dziwnego.Zasugerowalem ze swiece os maxa sa dobrej jakosci i niewarto ich zmieniac na inne .Blad tkwi gdzie indziej a nie w swiecy os maxa 8)
marcin133 Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 W moim przypadku nigdy nie było jednej zdecydowanej reguły. Używał cały czas tego samego paliwa, panela i świec Os MAX No. 8 w różnych silnikach. Trwałości nigdy nie mierzyłem ale zdarzyło mi się że siadła świeca tego samego dnia kiedy była założona. Świece siadają chyba całkowicie niezależnie od nalotu. Niekiedy trzyma bardzo długo a niekiedy chodź rzadko - kilka lotów.
eze Opublikowano 29 Marca 2008 Opublikowano 29 Marca 2008 Ja zalozylem kiedys do 4 taktu swiece webra .Pochodzila 2 min i poszla do smietnika.Nastepnie kupilem os maxa i chodzi do dzisiaj
aimeiz Opublikowano 30 Marca 2008 Opublikowano 30 Marca 2008 Hej. Miałem podobny przypadek w dwóch różnych mocno zużytych silnikach: 1. SuperTigre G51R 2. MVVs 8cm Świeca po wykręceniu wyglądała jakby spiralkę trafił kawałek metalu i działo się tak za każdym razem. W obydwu przypadkach powodem było przegrzewanie się silnika na skutek luzów czy przytarć części mechanicznych. MVVS w końcu zakończył żywot na skutek pęknięcia i wbicia sie w tłok panewki korbowodu a SuperTigre gdzieś u mnie leży bo na skutek palenia świec jest zbyt drogi w eksploatacji. W dodatku nie jestem w stanie odkręcić głowicy bo śruby są wściekle zapieczone a ampulowe łby zużyte. Jeśli chodzi o MVVS-a to stało sie to z mojej winy, ponieważ pomyliłem paliwo z czystym metanolem. Ciekawe bo wykonał na tym dwa loty, póżniej latał na normalnym paliwie i po kilku lotach zaczął palić świece. SuperTigre chodził bardzo pięknie i nie miał przygód z eksploatacją, a od pewnego momentu zaczął palić świece i przegrzewać się. Może pęknięty pierścień, nieszczelny karter?? Kupiłem okazyjnie, nowiutkiego nie odpalanego MvVS-a 8cc, dotarłem po bożemu i mam spokój, bo chodzi jak zegarek, no.. jak dosyć głośny zegarek . W OS-ach z serii LA taki objaw może być wywołany nieszczelnościa panewki głównej, bo silnik ma kłopoty ze ssaniem i łapie "lewe powietrze", a we wszystkich rodzajach silników, również prawdziwych diesli, nieszczelność między głowicą a cylindrem, lub wkręconej świecy, wtryskiwacza itp.
tomi Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Opublikowano 4 Maja 2008 Paliwo to modeltechnix 10% nitro. Zasilanie świecy z baterii 1,2V . Nie da się przekroczyć nominalnego napięcia
EnzO_CK Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Może daj te pare złotych więcej a kup dobrą świece. Na dziadostwie podobna daleko nie da się zalecieć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.