Jump to content

Zbyt szybkie uszkodzenie świecy żarowej


tomi

Recommended Posts

Posted

Pytanie jak w temacie.świeca to OS max A3. Silnik to OS max 46 LA.Pierwsza świeca Wytrzymała Cały sezon i jeszcze trochę.Następna tylko 2 godziny lotu, a następna 4 loty po 15 min.Czy ktoś się spotkał z tak szybkim przepaleniem świecy?

Posted

Mozę masz za mocne zasilanie i pali świecę. 1,6v to już jest dość dużo. Bo tak to nie pwoinny isę tak szybko palić chyba że jakieś świece wadliwe. Jakie dajesz tam zasilanie?

Posted

Powodów moze byc kilka.

1 paliwo z duzą iloscią nitro

2 Zbyt kiepska jakosc swiec (polecam os max)

3 Zbyt duzy voltaż na swiecy

4 Zbyt mocno wyzylowany silnik

Posted

Co w tym dziwnego.Zasugerowalem ze swiece os maxa sa dobrej jakosci i niewarto ich zmieniac na inne .Blad tkwi gdzie indziej a nie w swiecy os maxa 8)

Posted

W moim przypadku nigdy nie było jednej zdecydowanej reguły. Używał cały czas tego samego paliwa, panela i świec Os MAX No. 8 w różnych silnikach. Trwałości nigdy nie mierzyłem ale zdarzyło mi się że siadła świeca tego samego dnia kiedy była założona. Świece siadają chyba całkowicie niezależnie od nalotu. Niekiedy trzyma bardzo długo a niekiedy chodź rzadko - kilka lotów.

Posted

Ja zalozylem kiedys do 4 taktu swiece webra .Pochodzila 2 min i poszla do smietnika.Nastepnie kupilem os maxa i chodzi do dzisiaj

Posted

Hej.

Miałem podobny przypadek w dwóch różnych mocno zużytych silnikach:

1. SuperTigre G51R

2. MVVs 8cm

Świeca po wykręceniu wyglądała jakby spiralkę trafił kawałek metalu i działo się tak za każdym razem.

W obydwu przypadkach powodem było przegrzewanie się silnika na skutek luzów czy przytarć części mechanicznych.

MVVS w końcu zakończył żywot na skutek pęknięcia i wbicia sie w tłok panewki korbowodu a SuperTigre gdzieś u mnie leży bo na skutek palenia świec jest zbyt drogi w eksploatacji.

W dodatku nie jestem w stanie odkręcić głowicy bo śruby są wściekle zapieczone a ampulowe łby zużyte.

 

Jeśli chodzi o MVVS-a to stało sie to z mojej winy, ponieważ pomyliłem paliwo z czystym metanolem. Ciekawe bo wykonał na tym dwa loty, póżniej latał na normalnym paliwie i po kilku lotach zaczął palić świece.

 

SuperTigre chodził bardzo pięknie i nie miał przygód z eksploatacją, a od pewnego momentu zaczął palić świece i przegrzewać się. Może pęknięty pierścień, nieszczelny karter??

Kupiłem okazyjnie, nowiutkiego nie odpalanego MvVS-a 8cc, dotarłem po bożemu i mam spokój, bo chodzi jak zegarek, no.. jak dosyć głośny zegarek :).

 

W OS-ach z serii LA taki objaw może być wywołany nieszczelnościa panewki głównej, bo silnik ma kłopoty ze ssaniem i łapie "lewe powietrze", a we wszystkich rodzajach silników, również prawdziwych diesli, nieszczelność między głowicą a cylindrem, lub wkręconej świecy, wtryskiwacza itp.

  • 1 month later...
Posted

Paliwo to modeltechnix 10% nitro.

Zasilanie świecy z baterii 1,2V . Nie da się przekroczyć nominalnego napięcia

Posted

Może daj te pare złotych więcej a kup dobrą świece. Na dziadostwie podobna daleko nie da się zalecieć

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.