dukeroger Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Jako ze pojawila sie mozliwosc latania w hali zamowilismy z kolegami (3x) takie cacko. Po dlugim weekendzie ma zostac wyslana. Bede raportowal postepy z budowy. A mowimy o czyms takim: https://www.youtube.com/watch?v=t02bQWCzyqc Dane: - dlugosc: 812mm - rozpietosc: 812mm - masa do lotu: 140-150g. - powierzchnia skrzydeł 11,7dm2 - chowane podwozie (!) - silnik: Turnigy 2204-14T + Śmigło GWS SF-0843 - regiel: Turnigy Plush 6A - bateria: Lipo 300mAh 45C / 7,4V - serwa: 5g TowerPro SG61R 3x oraz 9g TowerPro SG90 1x (na podwozie)
dukeroger Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 Zestaw przybyl, tak wyglada po rozlozeniu na stole: szary depron (laserowo wypalany z podkladow pod panele podlogowe - rowki z drugiej strony) bialy depron: elementy sklejkowe: i nalepki: do tego trzeba sobie kupic weglowe wzmocnienia: 2x 1000x3x0,5mm 6x 1000xfi 0,8mm
dukeroger Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Opublikowano 19 Listopada 2014 robi sie.... dzis wieczorem update na temat budowy
dukeroger Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 no dobrze wiec w komplecie dostaje sie instrukcje, troche chaotyczna z kilkoma bledami ale idzie sledzic, zaczynamy od wyciecia wszystkich czesci (przecinanie mostkow), naklejenia nalepek oraz zfazowania na 45st lini kontaktu powierzchni sterowych ja wypracowalem sobie metode z dwoma metalowymi linilami ktore kladelm pod i nad depronem prowadzac ostrze skalpela po takim prowadzeniu, imo calkiem dobre efekty UWAGA: w instrukcji sa bledne orientacje polskich szachownic! Instrukcja poleca pomalowac rowniez koncowki powierzchni sterowych oraz wyloty spalin (o tym potem) nastepnie kleimy elementy ktore skladaja sie z czesci; wzdluzne wzmocnienia oraz plaszczyzne kadluba: nastepnie wklejamy boczne wzmocnienia depronowe sa ich 3, roznia sie prawa i lewa strona i wchodza w zamek pomiedzy stronami. Wzmocnien jest 3: tutaj juz z klejonymi do tego powierzchniami statecznika poziomego potem klejamy plaskowniki weglowe 3x0,5mm w skrzydla: i w czasie jak schna mozemy zajac sie budowaniem np kol w wersji ultra light: w miedzyczasie zajalem sie malowaniem koncowek powierzchni ruchomych i poki co nie jestem jeszcze zadowolony z efektow, zacieki i walka z nimi mialy konsekwencje z ktorych dopiero sie wydobywam. Wiecej info niebawem
RAFALR30 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Jakiego kleju używasz do budowy tego modelu?
dukeroger Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 te biale to soudal wododporny do drewna: a do tego Technicqll Polyvinyl Ahesive, cos w stylu Drago Styropian Glue, miejscami trzeba jeszcze przytrzymac zestawem CA + aktywator
dukeroger Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 no to dalsze postepy: wklejone zostaly dzwignie sterow wszelkich, na zdjeciu dzwignie steru wysokosci, te 4 wezlowki laczy weglowy patyczek fi 0,8mm, wydawalo mi sie to malo i po zlozeniu moje odczucia sie potwierdzaja, sama tasma klejaca dzialajaca jako zawias stwarza opor ktory powoduje ze jedna czesc wychyla sie wiecej niz druga, bede kombinowal jak to dosztywnic tutaj wklejone prowadzenia popychacza steru wysokosci, warto to wklejac z wlozonym weglowym popychaczem zeby zachowac poprawna suwliwosc wklejone zostaly zespoly podwozia tak wyglada dzwignia podwozia od drugiej strony zapiac nalezy skladowe popychaczy, tutaj zrobionych ze spinaczy wzglednie spinaczy klejonych do weglowych pretow po zalozeniu bez klejenia piankowych boczkow przystepujemy do wklejenia skrzydel na koniec wklejamy podluznice piankowe ktore blokuja to na miejscu wnioski na razie; instrukcja jest slaba a czasami wrecz niebezpieczna, nie mozna sie przy niej rozleniwiac - trzeba przewidywac co moze pojsc nie tak
dukeroger Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 no to model w zasadzie gotow do oblotu (masa jaka mi wyszla to 150g RTF), mam mala zagwozde z wywazeniem jako ze projektant podaje nastepujace dane pod haslem wywazenie modelu: aerodynamic centre: 99,5mm recommended centre of gravity by stab 16% = 74,7mm recommended centre of gravity by stab 8% = 87,1mm center of gravity by stab 25% = 60,8mm znaczy ile ma byc? Podsumowujac budowe elementy i strefy problematyczne to: 1. mocowanie osi przedniego podwozia (musi byc do bocznej podluznicy) 2. dlugosc ramienia orczyka serwa od chowania podwozia (musi byc o jedno oczko wiecej niz w instrukcji) 3. mocowanie weglowych popychaczy do orczykow serwa podwozia (dopiero dodanie koncowek kulowych uwolnilo prety od wygiec, zmienilem tez srednice na 1mm bo giela sie niemilosiernie) 4. wyciete otwory w bokach kadluba na przebieg popychaczy podwozia maja zly ksztal (za male po dlugosci) 5. pozycja srodka ciezkosci podana w intruckji jest niejasna (to mam nadzieje zaraz wyjasnimy) 6. sztywnosc goleni podwozia, model postawiony na profilu 3x0,5mm chwieje sie jak pijany, doklejka 1mm precika na to dala przyzwoity efekt 7. na koniec material, sugerowal bym zrobic to jednak z modelrskiego depronu a nie podkladow. Dlaczego? Po pierwsze jedna strona zostaje karbowana i to widac, po drugie ta strona klei sie inaczej oraz maluje sie inaczej (jako pedanta do szalu doprawadzaly mnie zacieki oraz niejednorodne przyjmowania farby przez ten material), jest on tez bardziej kruchy, mam aktulanie porownanie do modelu miga29 od marka - duzo fajniej sie z tym pracuje. Moja sugestia byla wersja z takiego depronu z nadrukiem (jak mig) 8. i na zupelny koniec instrukcja - to co jest nie nadaje sie do komercyjnego produktu, kuleje skladnia, kolejnosc czynnosci a nawet obrazki ktore ilustruja co ma byc zrobione (czesto na obrazkach jest model w innym stadium budowy), nie ma wymiarow (prawie zadnych), jest kilka kompletnych zongow (np. na temat podwozia przedniego), czasami uzywane sa pojecia ktore trudno zinterpretowac na zalaczonych obrazkach (opis ustawienia podwozia). Calosc nadaje sie do powaznej poprawki a jako wzorzec przyjac bym instrukcje multiplexa (do acromastera czy tucana). Teraz pozostaje model oblatac a na oslode kilka fotkow: i film z otwierania podwozia (laduje sie zaraz doloze)
wacek.matuszak Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Jak prowadzone są popychacze mechanizmu podwozia ,że napędza to jedno serwo ? Piękna robota> Włodek
dukeroger Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 film podwozia: http://vid192.photobucket.com/albums/z91/dukeroger_photo/C18F2DAF-1B7F-4A15-8382-B636E5DA521B_zpsk4olptjh.mp4 podwozie glowne to klasyk: orczyk w pozycji propostopadlej do osi symetri samolotu odpowiada za pozycje zamknieta podwozia, orczyk w pozycji rownoleglej do osi symetrji daje pozycje otwarta, na lewym popychaczu jest zamocowany popychacz idacy do podwozia przedniego, wielkosc dzwigni jest tak dobrana ze przesuniecie tego punktu razem z obrotem orczyka podwozia zamyka kolo przednie. Widoczny punkt mocowania przesuwa sie na tyl samolotu. Fotki moze cos rozjasnia: obie fotki przy zamknietym podwoziu
dukeroger Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2015 gwoli formalnosci wczoraj oblatalem model, poniewaz nie chcialem eksperymentowac w sali oblot odbyl sie wieczorem przy malym (choc obecnym wiaterku) z ladowaniem na brzuchu (nie ryzykowalem na podwoziu). Polozenie srodka ciezkosci podane przez konstruktora - 273mm mierzone od poczatku kadluba (bez loza silnika) jest poprawne. Ogolnie najwieksze zaskoczenie to praca skrzydel przy podmuchach wiatru, to nie jest model do takiej zabawy, inna sprawa ze patrzac na wzmocnienia nie ma nic co blokuje skrzydla przed ruchem w gore (poza wiazarem skrzydla), efekt byl dosc spektakularny (prawie jakby ptak machal skrzydlami a mi serce do gardla wlazilo), jako modyfikacje dodalem 4 prety weglowe pod kadlubem (masa ponizej 1g), mysle ze poprawi to sztywnosc skrzydla. ladowanie na brzeuchu bez problemu choc warto miec prop savera. Teraz czas na loty w hali.
dukeroger Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Opublikowano 24 Lipca 2015 Model zostal oblatany w hali; lata bardzo fajnie, dosc powoli, dobrze reaguje na stery, slabe jest podwozie dostajace nawet przy delikatnych ladowaniach. Wylatalem 2 pakiety (5min lotu), przy 3cim nie wyrobilem zakretu przy oknie; w efekcie urwany silnik i przelamany ogon - calosc do naprawy w 30min. Jest film ale jeszcze nie w moich rekach - zamieszcze wkrotce.
Rekomendowane odpowiedzi