Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako ze pojawila sie mozliwosc latania w hali zamowilismy z kolegami (3x) takie cacko. Po dlugim weekendzie ma zostac wyslana. Bede raportowal postepy z budowy. A mowimy o czyms takim:

 

https://www.youtube.com/watch?v=t02bQWCzyqc

 

Dane:

- dlugosc: 812mm

- rozpietosc: 812mm

- masa do lotu: 140-150g.

- powierzchnia skrzydeł 11,7dm2

- chowane podwozie (!)

 

- silnik: Turnigy 2204-14T + Śmigło GWS SF-0843

- regiel: Turnigy Plush 6A

- bateria: Lipo 300mAh 45C / 7,4V

- serwa: 5g TowerPro SG61R 3x oraz 9g TowerPro SG90 1x (na podwozie)

Opublikowano

Zestaw przybyl, tak wyglada po rozlozeniu na stole:

 

DSC_0374_zps81bc1f01.jpg

 

szary depron (laserowo wypalany z podkladow pod panele podlogowe - rowki z drugiej strony)

DSC_0378_zps5f2be35a.jpg

 

DSC_0377_zpsaa0d0bbe.jpg

 

DSC_0376_zps5634b312.jpg

 

DSC_0375_zpsbd4607e6.jpg

 

bialy depron:

DSC_0380_zps0870c7b6.jpg

 

elementy sklejkowe:

DSC_0379_zps42f32a5b.jpg

 

i nalepki:

DSC_0381_zps1b4c0f98.jpg

 

do tego trzeba sobie kupic weglowe wzmocnienia:

2x 1000x3x0,5mm

6x 1000xfi 0,8mm

Opublikowano

no dobrze wiec w komplecie dostaje sie instrukcje, troche chaotyczna z kilkoma bledami ale idzie sledzic,

zaczynamy od wyciecia wszystkich czesci (przecinanie mostkow), naklejenia nalepek oraz zfazowania na 45st lini kontaktu powierzchni sterowych

 

DSC_0383_zps11536293.jpg

 

DSC_0382_zps549d9bd8.jpg

 

ja wypracowalem sobie metode z dwoma metalowymi linilami ktore kladelm pod i nad depronem prowadzac ostrze skalpela po takim prowadzeniu, imo calkiem dobre efekty

UWAGA: w instrukcji sa bledne orientacje polskich szachownic!

Instrukcja poleca pomalowac rowniez koncowki powierzchni sterowych oraz wyloty spalin (o tym potem)

 

nastepnie kleimy elementy ktore skladaja sie z czesci; wzdluzne wzmocnienia oraz plaszczyzne kadluba:

DSC_0384_zps1eb525a8.jpg

 

 

2eeb6b6a-6742-4fbd-9db0-ab038345160f_zps

 

ed555baf-8bf3-4bf4-95de-2e80e4de4a89_zps

 

nastepnie wklejamy boczne wzmocnienia depronowe sa ich 3, roznia sie prawa i lewa strona i wchodza w zamek pomiedzy stronami. Wzmocnien jest 3:

DSC_0387_zpsb0680e03.jpg

 

DSC_0391_zps9c07a190.jpg

 

tutaj juz z klejonymi do tego powierzchniami statecznika poziomego

 

potem klejamy plaskowniki weglowe 3x0,5mm w skrzydla:

DSC_0389_zps0e30135d.jpg

 

i w czasie jak schna mozemy zajac sie budowaniem np kol w wersji ultra light:

DSC_0388_zpsb66f6af5.jpg

 

w miedzyczasie zajalem sie malowaniem koncowek powierzchni ruchomych i poki co nie jestem jeszcze zadowolony z efektow, zacieki i walka z nimi mialy konsekwencje z ktorych dopiero sie

wydobywam. Wiecej info niebawem

Opublikowano

te biale to soudal wododporny do drewna:

soudal-wodoodporny-klej-do-drewna-66a-ic

 

a do tego Technicqll Polyvinyl Ahesive, cos w stylu Drago Styropian Glue, miejscami trzeba jeszcze przytrzymac zestawem CA + aktywator

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no to dalsze postepy:

 

wklejone zostaly dzwignie sterow wszelkich, na zdjeciu dzwignie steru wysokosci, te 4 wezlowki laczy weglowy patyczek fi 0,8mm, wydawalo mi sie to malo i po zlozeniu moje odczucia sie potwierdzaja, sama tasma klejaca dzialajaca jako zawias stwarza opor ktory powoduje ze jedna czesc wychyla sie wiecej niz druga, bede kombinowal jak to dosztywnic

 

DSC_0431_zps1165758d.jpg

 

tutaj wklejone prowadzenia popychacza steru wysokosci, warto to wklejac z wlozonym weglowym popychaczem zeby zachowac poprawna suwliwosc

 

DSC_0432_zps4ec48af2.jpg

 

wklejone zostaly zespoly podwozia

 

DSC_0435_zps77d58147.jpg

 

DSC_0434_zps3681c24d.jpg

 

tak wyglada dzwignia podwozia od drugiej strony

 

DSC_0436_zpsd202bbd1.jpg

 

zapiac nalezy skladowe popychaczy, tutaj zrobionych ze spinaczy

 

DSC_0437_zpse6e8df7b.jpg

 

wzglednie spinaczy klejonych do weglowych pretow

 

DSC_0442_zps4877af8b.jpg

 

po zalozeniu bez klejenia piankowych boczkow przystepujemy do wklejenia skrzydel

 

DSC_0433_zps5803f8f7.jpg

 

DSC_0438_zps36154be2.jpg

 

DSC_0439_zps0bd43608.jpg

 

na koniec wklejamy podluznice piankowe ktore blokuja to na miejscu

 

wnioski na razie; instrukcja jest slaba a czasami wrecz niebezpieczna, nie mozna sie przy niej rozleniwiac - trzeba przewidywac co moze pojsc nie tak

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

no to model w zasadzie gotow do oblotu (masa jaka mi wyszla to 150g RTF), mam mala zagwozde z wywazeniem jako ze projektant podaje nastepujace dane pod haslem wywazenie modelu:

 

aerodynamic centre: 99,5mm

recommended centre of gravity by stab 16% = 74,7mm

recommended centre of gravity by stab 8%   = 87,1mm

center of gravity by stab 25% = 60,8mm

 

znaczy ile ma byc? ;)

 

Podsumowujac budowe elementy i strefy problematyczne to:

 

1. mocowanie osi przedniego podwozia (musi byc do bocznej podluznicy)

2. dlugosc ramienia orczyka serwa od chowania podwozia (musi byc o jedno oczko wiecej niz w instrukcji)

3. mocowanie weglowych popychaczy do orczykow serwa podwozia (dopiero dodanie koncowek kulowych uwolnilo prety od wygiec, zmienilem tez srednice na 1mm bo giela sie niemilosiernie)

4. wyciete otwory w bokach kadluba na przebieg popychaczy podwozia maja zly ksztal (za male po dlugosci)

5. pozycja srodka ciezkosci podana w intruckji jest niejasna (to mam nadzieje zaraz wyjasnimy)

6. sztywnosc goleni podwozia, model postawiony na profilu 3x0,5mm chwieje sie jak pijany, doklejka 1mm precika na to dala przyzwoity efekt

7. na koniec material, sugerowal bym zrobic to jednak z modelrskiego depronu a nie podkladow. Dlaczego? Po pierwsze jedna strona zostaje karbowana i to widac, po drugie ta strona klei sie inaczej oraz maluje sie inaczej (jako pedanta do szalu doprawadzaly mnie zacieki oraz niejednorodne przyjmowania farby przez ten material), jest on tez bardziej kruchy, mam aktulanie porownanie do modelu miga29 od marka - duzo fajniej sie z tym pracuje. Moja sugestia byla wersja z takiego depronu z nadrukiem (jak mig)

8. i na zupelny koniec instrukcja - to co jest nie nadaje sie do komercyjnego produktu, kuleje skladnia, kolejnosc czynnosci a nawet obrazki ktore ilustruja co ma byc zrobione (czesto na obrazkach jest model w innym stadium budowy), nie ma wymiarow (prawie zadnych), jest kilka kompletnych zongow (np. na temat podwozia przedniego), czasami uzywane sa pojecia ktore trudno zinterpretowac na zalaczonych obrazkach (opis ustawienia podwozia). Calosc nadaje sie do powaznej poprawki a jako wzorzec przyjac bym instrukcje multiplexa (do acromastera czy tucana).

 

Teraz pozostaje model oblatac a na oslode kilka fotkow:

 

B9ECE3DB-DA68-4DFA-A6DF-17099448A6EA_zps

 

0407C332-0B49-4C17-8072-A1D464CACC57_zps

 

CCA8C783-0C5B-43CA-8E65-C0EA136A6ECA_zps

 

543CECD0-0B96-485B-A956-CB78D7C30982_zps

 

633EAA04-8204-4FC8-B83B-F0D2960DBFE9_zps

 

i film z otwierania podwozia (laduje sie zaraz doloze)

Opublikowano

film podwozia:

http://vid192.photobucket.com/albums/z91/dukeroger_photo/C18F2DAF-1B7F-4A15-8382-B636E5DA521B_zpsk4olptjh.mp4

 

podwozie glowne to klasyk: orczyk w pozycji propostopadlej do osi symetri samolotu odpowiada za pozycje zamknieta podwozia, orczyk w pozycji rownoleglej do osi symetrji daje pozycje otwarta, na lewym popychaczu jest zamocowany popychacz idacy do podwozia przedniego, wielkosc dzwigni jest tak dobrana ze przesuniecie tego punktu razem z obrotem orczyka podwozia zamyka kolo przednie. Widoczny punkt mocowania przesuwa sie na tyl samolotu. Fotki moze cos rozjasnia:

 

A8AA1441-87B7-4277-93FA-50B17079795F_zps

 

4E2288F3-46CD-4D25-BDEE-3DDB268E7694_zps

 

obie fotki przy zamknietym podwoziu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

gwoli formalnosci wczoraj oblatalem model, poniewaz nie chcialem eksperymentowac w sali oblot odbyl sie wieczorem przy malym (choc obecnym wiaterku) z ladowaniem na brzuchu (nie ryzykowalem na podwoziu). Polozenie srodka ciezkosci podane przez konstruktora - 273mm mierzone od poczatku kadluba (bez loza silnika) jest poprawne. Ogolnie najwieksze zaskoczenie to praca skrzydel przy podmuchach wiatru, to nie jest model do takiej zabawy, inna sprawa ze patrzac na wzmocnienia nie ma nic co blokuje skrzydla przed ruchem w gore (poza wiazarem skrzydla), efekt byl dosc spektakularny (prawie jakby ptak machal skrzydlami a mi serce do gardla wlazilo), jako modyfikacje dodalem 4 prety weglowe pod kadlubem (masa ponizej 1g), mysle ze poprawi to sztywnosc skrzydla. ladowanie na brzeuchu bez problemu choc warto miec prop savera. Teraz czas na loty w hali.

 

DDBDC84E-595B-4B96-998C-D5C4C2D4AC44_zps

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Model zostal oblatany w hali; lata bardzo fajnie, dosc powoli, dobrze reaguje na stery, slabe jest podwozie dostajace nawet przy delikatnych ladowaniach. Wylatalem 2 pakiety (5min lotu), przy 3cim nie wyrobilem zakretu przy oknie; w efekcie urwany silnik i przelamany ogon - calosc do naprawy w 30min. Jest film ale jeszcze nie w moich rekach - zamieszcze wkrotce.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.