AndyCopter Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Po długiej przerwie, postanowiłem jednak dokończyć swojego nielota. Konstrukcja własna w oparciu o plany zbliżone do ToTo. Model na podwoziu stałym. Długość kadłuba 98 cm Rozpiętość skrzydeł (planowana) 140cm Silnik - na razie nie mam pomysłu Śmigło - j.w. Pakiet - j.w. kadłub z depronu, wzmocnienia z listewek sosnowych i sklejki 2 mm (spód). Oklejony papierem 80gr/m2 na wikol. Całość sklejana Soudalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Ten papier 80gr/cm2 to chyba sporą domieszkę węgla ma w sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 A tak, i ołowiu poprawiam, 80gr/m2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 To i tak ciężki. Zwykłe kartki A4. Myślałeś o papierze do drukarek igłowych, takich samokopiujących? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekcrs Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 w sklepach papierniczych można znaleźć całkiem fajny i mało przezroczysty papier ozdobny o gramaturze 20 g/m2 P.S. fajna konstrukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Papier do oklejenia był ok. Po wyschnięciu i tak było szlifowane papierami ściernymi. Sam kadłub waży obecnie niespełna 220gr. więc nie ma tragedii. Masę całkowitą modelu przewiduję w okolicach 1,2-1,5kg, a jak na pierwszy mój górnopłat to chyba nie najgorzej Mam kilka "wolnych" silników, jednak nie jestem pewien czy będą wystarczające do tego modelu: 1. iPower IX IBM2215-11 1000KV 2. EMAX BL2215-20 3. ELITE 400 20-40 4200KV z przekładnią 1:3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Skrzydło sklejone i oklejone. Pozostało zrobić końcówki skrzydeł. Całość klejona Soudalem, okolejona papierem na mokro, i wzmocniona taśmą pakową. Gdy już całkiem zaschnie, będzie sporo szlifowania-wycinania. Czyli zabawa na kolejny wieczór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 w sklepach papierniczych można znaleźć całkiem fajny i mało przezroczysty papier ozdobny o gramaturze 20 g/m2 W oddziałach Poczty Polskiej można kupić fajny, lekki papier pakowy typu NATRON, brązowy prążkowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 W oddziałach Poczty Polskiej można kupić fajny, lekki papier pakowy typu NATRON, brązowy prążkowany. Zakupię na próbę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 On się bardzo ładnie napina pod wpływem spryskania wodą. Wiem, bo zrobiłem próbę a`la Jaskółka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Miałem go parę razy w ręce, taki trochę śliski jak pamiętam (przynajmniej z jednej strony). Dość tani. Jeśli możesz to proszę o krótki instruktaż oklejania nim, chodzi mi o technikę i rozcieńczenie kleju. Wiem ogólnie jak się okleja papierem na wikol ale nie miałem okazji wypróbować, może ten papier się do tego świetnie nada a wtedy spróbuję sam na jakimś deprolocie. Na czym polega oklejanie papierem na mokro, to to samo co na wikol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Depronu papierem nigdy nie oklejałem, więc nie doradzę. 35 lat temu oklejałem nim Jaskółkę: - najpierw przyklejałem papier do konstrukcji klejem kazeinowym na zimno - po wyschnięciu kleju spryskiwałem poszycie rozpylaczem, oczywiście skrzydło przypięte do deski - na drugi dzień po wyschnięciu było gotowe Coś a`la ORACOVER, tylko zamiast grzania jest woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Miałem go parę razy w ręce, taki trochę śliski jak pamiętam (przynajmniej z jednej strony). Dość tani. Jeśli możesz to proszę o krótki instruktaż oklejania nim, chodzi mi o technikę i rozcieńczenie kleju. Wiem ogólnie jak się okleja papierem na wikol ale nie miałem okazji wypróbować, może ten papier się do tego świetnie nada a wtedy spróbuję sam na jakimś deprolocie. Na czym polega oklejanie papierem na mokro, to to samo co na wikol? Odkąd poznałem stronę motylastego o "technikach depronowych", jest to dla mnie jak instrukcja obsługi A dla takiego amatora jak ja, jest to wręcz skarbnica wiedzy. Co do samego oklejania na mokro, robię to tak: dokładnie umytą i przetartą powierzchnię depronu papierem ściernym, nawilżam wodą za pomocą gąbki. Następnie moczę papier do oklejenia depronu, w 30% roztworze Wikolu z wodą. Po kilku sekundach "moczenia" papieru, nakładam na depron i pozostawiam do wyschnięcia conajmniej na dobę-dwie. po czym szlifuję drobnoziarnistym papierem ściernym. Po takich zabiegach, lakieruję powierzchnię lub oklejam taśmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi