Skocz do zawartości

Great Planes Extra 330 S - 27% - dobór napędu i wyposażenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy aby na pewno masz dobrze zamocowane podwozie ?

Jakoś dziwny kąt pod model...

Bertonka ,fajna

 

A może jest dobrze patrząc na fotkę ...chociaż to trochę dziwne bo potęguje kapotaż.

gpma1413-don-lrg.jpg

Opublikowano

Inaczej się nie da może zdjęcie pod dziwnym kątem.

Nie ma zamontowanego tylnego koła... Pewnie dlatego dziwnie wygląda

Gdyby była choć o 1 cm wieksza nie udało by się jej tam zapakować :-)

Choć patrząc a Extre Hotpoint-a

Ale tak w instrukcji było... I w innych... Zobaczymy po pierwszym locie ;)

Opublikowano

Dzisiaj Extra wylądowała na stole u znajomego, który jest bardziej ogarnięty w silnikach benzynowych.

Rozkręciliśmy i wyczyściliśmy gaźnik, jednak silnik dalej słabo kręcił i reagował.

Dopiero zmiana kąta - przyśpieszenie zapłonu pomogła.

Silnik w końcu zaczął słuchać dźwigni gazu, jednak wyniki nie były rewelacyjne.

Na śmigle 20x8 wykręcił tylko 5400 obrotów.

Dodam, że w chwili obecnej ma wypalone ok. 4 l paliwa.

Rozumiem, że w miarę dalszego docierania osiągi będą rosnąć.

post-9147-0-79111400-1445885090_thumb.jpg

Opublikowano

Chyba nie bez powodu w innych modelach benzynowych we wrędze znajduję się otwór ,lepszy dolot lepsze osiągi . Zawsze możesz odkręcić silnik i sprawdzić na jakimś stanowisku czy będzie poprawa także kombinuj bo jak na razie silnik wypada blado . Co do modelu to wagę masz całkiem przyzwoitą jeszcze podregulować silnik i powinno być elegancko.

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Koledzy, o ile wczoraj skłonny byłem uwierzyć, że brak otworu w kadłubie za gaźnikiem może być przyczyną słabych osiągów MLD, o tyle dzisiaj już to wykluczyłem.

Wykonałem otwór wg. wzornika dodanego do silnika, niestety nic to nie zmieniło.

Uzyskałem jedynie 5640 obr/min - wg. mnie wzrost o 240 obrotów w stosunku do wczorajszych pomiarów można pominąć, gdyż pomiary wczoraj i dziś robione były różnymi tachometrami.

Dodam, że w silniku jest założona nowa świeca NGK.

 

Będę wdzięczny za dalsze sugestie, bo narazie jestem poprostu zawiedziony MLD.

Opublikowano

Jestem mega zaskoczony Twoimi problemami z silnikiem.

Dwie sztuki które posiadałem paliły i chodziły wzorowo.

Jedna sztuka faktycznie była problematyczna ale tylko dlatego że kolega który nie miał nigdy do czynienia z benzynami postanowił "sam se go poregulować" .Po regulacji silnik wrócił do życia.

Opublikowano

Nie wiem czy to pomoże, ale po rozgrzaniu silnika i wyłączeniu zapłonu praktycznie nie ma możliwości ponownego zapalenia go bez zaciągnięcia ssania.

Opublikowano

Zmiana koncepcji napędu.

 

Końcówka sezonu, szkoda czasu na szarpanie się z MLD, dlatego poszedł on w odstawkę i wymontowałem go z Extry.

Dziś zacząłem docieranie DLE 35 - mam nadzieję, że bedzie mniej kapryśny od poprzednika i do weekendu się wyrobię z przygotowaniami do oblotu.

post-9147-0-09642300-1446063544_thumb.jpg

Opublikowano

No fajnie że masz drugi silnik , a gaźnik od dle nie podejdzie do mdl tak na próbę ? Może trafił się jakiś wadliwy bo objawy o których piszesz wskazują na gaźnik

Opublikowano

Oczywiście kiedyś spróbuję przełożyć gaźnik z DLE do MLD, ale nie w najbliższej przyszłości.

 

Co do DLE, założyłem do niego śmigło Top Flite 20 x 6-10, czyli to które mam zamiar użyć docelowo do napędu Extry.

Silnik w chwili obecnej ma wypalone ok. 1 l paliwa.

Bardzo ładnie reaguje na gaz i wkręca się na obroty.

Maksymalne stałe obroty jakie w tej chwili uzyskałem ok. 6150 obr/min.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.